Gjest bada Skrevet 1. august 2007 #2 Skrevet 1. august 2007 Jeg har ingen anelse, men jeg synes så absolutt at denne burde fremføres av messingblåsere. Den vil overhodet ikke komme til sin rett på orgel.
ashera Skrevet 1. august 2007 #3 Skrevet 1. august 2007 Er enig med Bada at den er best på messing, men Jan Magne har også selv arrangert den for orgel, notene kjøper du her. Da følger det med en demo-CD.
Gjest Leya Skrevet 1. august 2007 #4 Skrevet 1. august 2007 den er nyyydelig med korsang også bare for å ha det sagt..
Gjest Gjest Skrevet 1. august 2007 #5 Skrevet 1. august 2007 den er nyyydelig med korsang også bare for å ha det sagt.. Den er så desidert nydeligst når den er fremført av et kor. Synger du i kor Leya ? ps. Ta bordt den signaturen din..rødvin er sunt og godt..
t-schnuppa Skrevet 2. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 2. august 2007 Okay.. Jeg har nemlig aldri vært i bryllup og derfor null peil på alt av marsjer osv.. Jeg har en veldig tradisjonell inng.marsj- Lohengrin og ville gjerne ha en litt annen utg.marsj, da foreslo organisten denne.. At hun skal spille den på orgel. Men jeg har kun hørt den i alle mulige andre varianter, derfor ble jeg usikke på orgel-versjonen
Gjest -eline- Skrevet 2. august 2007 #7 Skrevet 2. august 2007 Noen som vet? Den ligger ute her i orgelversjon.
Gjest frulou Skrevet 2. august 2007 #8 Skrevet 2. august 2007 (endret) Den kan nok være flott i orgelversjon også,men da tror jeg den gjør seg best med et stort orgel, slik at man virkelig kan få litt "trøkk". Innspillingen eline linket til var fin,men litt pinglete, syns jeg. Og litt ot, så syns jeg også den er nydelig i korversjon, jeg har sunget den i kor selv. Endret 2. august 2007 av frulou
t-schnuppa Skrevet 2. august 2007 Forfatter #9 Skrevet 2. august 2007 Den ligger ute her i orgelversjon. Takker Mulig vi går for en annen,da vi kun skal bruke orgel..
heike007 Skrevet 2. august 2007 #11 Skrevet 2. august 2007 Den kan nok være flott i orgelversjon også,men da tror jeg den gjør seg best med et stort orgel, slik at man virkelig kan få litt "trøkk". Innspillingen eline linket til var fin,men litt pinglete, syns jeg. Og litt ot, så syns jeg også den er nydelig i korversjon, jeg har sunget den i kor selv. Vi hadde denne bryllupsmarsjen som utgangsmarsj, og da hørtes den mye flottere ut enn denne versjonen! Er enig i at den hørtes "pinglete" ut. Vi giftet oss i ei diger steinkirke med fantastisk akustikk og et stooort orgel. Da var Bruremarsjen av Jan Magne Førde fantastisk flott, det kan jeg love deg!
Gjest -eline- Skrevet 2. august 2007 #12 Skrevet 2. august 2007 Er enig at den versjonen jeg linket til høres pinglete ut, men synes det er ganske felles for de fleste slike avspillinger som ligger ute. Vet ikke om det har noe med hvordan de har tatt det opp (er vel annen lyd oppe på sakrestiet enn nede i kirka?) eller om det bare er "pingleorgel" som blir brukt til dette Jeg synes blåserversjon av denne bruremarsjen er finest, har også hørt en versjon med fele som var ganske flott, men har man kun mulighet å bruke orgel så synes jeg uansett at denne er flottere enn Mendelssohn/Wagner
puls Skrevet 2. august 2007 #13 Skrevet 2. august 2007 Eg syng i kor, og koret mitt skal synga Førde sin bruremarsj som inngangsmarsj i bryllaupet vårt om 9 dagar.... Den er kjempeflott med kor! Eg var i eit bryllaup før i sommar der den vart brukt som inngang med berre orgel. Det var ikkje noko særleg. Det kan ha hatt med organisten å gjera, men eg syns ikkje den flotte marsjen kom til sin rett. Her er den med orgel og trompet, det er også flott: http://www.trompet.biz/index.php?pid=musikk
Gjest fru Skrevet 2. august 2007 #14 Skrevet 2. august 2007 Vi hadde den, med orgel og trompet. Det ble veldig fint
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2007 #15 Skrevet 2. august 2007 Åh! Den er bare helt nydelig!!! Vi hadde den som utgangsmusikk med gammelt trampeorgel og sax. Det var bare helt nydelig å høre på!!! Hadde en sprø ide om å ha et korps til å spille den på utsiden da jeg har hørt den med korps på nettet et sted, og det var utrolig stilig, men det ble ikke noe av...
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2007 #16 Skrevet 1. oktober 2007 Hei! Vi skal ha den med orgel og trumpet. Tror og håper det blir fint! :-)
Gjest Gjest_sola_* Skrevet 1. oktober 2007 #17 Skrevet 1. oktober 2007 men skal alle dere ha den som utgangsmarsj? jeg har nemlig tenkt å ha den som inngangsmarsj da jeg syntes den setter et høytidlig preg på starten vielsen, men vil heller avslutte med en med litt fart. Vi skal ha trompet og solo... men den er faktisk helt NYYYYDelig med klarinett...
Gjest Gjest_Snuppelura_* Skrevet 2. oktober 2007 #18 Skrevet 2. oktober 2007 Vi skal ha et kor som skal synge den:) Har også tenkt på å ha den som inngangsmarsj, fordi jeg syns den er så fantastisk nydelig:)Jeg får gåsehud bare av å høre noen nynne den
*Emma* Skrevet 2. oktober 2007 #19 Skrevet 2. oktober 2007 Vi hadde denne: http://www.trompet.biz/images/musikk/TrumpetTune.mp3 som utgangsmarsj...den funker ihvertfall på orgel (vi hadde fiolin også.)
Gjest nextlife Skrevet 2. oktober 2007 #20 Skrevet 2. oktober 2007 men skal alle dere ha den som utgangsmarsj? jeg har nemlig tenkt å ha den som inngangsmarsj da jeg syntes den setter et høytidlig preg på starten vielsen, men vil heller avslutte med en med litt fart. Vi skal ha trompet og solo... men den er faktisk helt NYYYYDelig med klarinett... Vi valgte denne til utgangsmarsj akkurat fordi den er litt fart i. Om jeg skal prøve å forklare det, synes jeg den er litt mindre "stiv og høytidelig" enn de andre. Den har både innslag av jazz og folketoner, noe som jeg mener gjør den best egnet til utgangen. Men, men smak og behag er så forskjellig. Her står det hvordan vi hadde den: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=295937
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå