Gjest Pax Skrevet 1. august 2007 #1 Skrevet 1. august 2007 Er det farlig å åpne en hermetikkboks med kniv og hammer? Har gjort det før, men tenkte på at det kanskje kan være farlig om små metallbiter kommer i maten. Har ikke bokseåpner og glemmer alltid å kjøpe ny.
Brunhilde Skrevet 1. august 2007 #2 Skrevet 1. august 2007 Tviler på at det er veldig farlig. Kan du ikke legge inn en huskelapp på mobilen? "Husk å kjøpe boksåpner!"? (Tupperware har faktisk en veldig god en, hvis du har muligheten til å få tak i den så anbefaler jeg den.)
Gjest vimselot Skrevet 2. august 2007 #3 Skrevet 2. august 2007 Har boksåpner, men er jeg hos andre og ikke "forstår" deres boksåpner, bruker jeg kniv, slår bare den ned med skaftet på en annen kniv og har aldri opplevd at noen har fått metallbiter i seg, så tror ikke det er så farlig, men jeg vet jo ikke hvilken teknikk du bruker, dvs om det finnes andre teknikker??? enn slik jeg gjør det (som jeg har lært gjennom å se andre gjøre det)... Går nok bra, det er vel ikke så mange måter å gjøre det på.
Gjest beekeeper Skrevet 2. august 2007 #4 Skrevet 2. august 2007 En gang brukte jeg skrujern og hammer til å åpne en boks! Funka bra det!
Gjest Elastica Skrevet 2. august 2007 #5 Skrevet 2. august 2007 *skrik* Ikke ødelegg dyre kniver på boksåpning!
Rainbow Brite Skrevet 3. august 2007 #6 Skrevet 3. august 2007 *skrik* Ikke ødelegg dyre kniver på boksåpning! Akk min tanke også!! Ligg unna mitt kjøkken, smådjevler!!!
Supraspinatus Skrevet 3. august 2007 #7 Skrevet 3. august 2007 Har boksåpner, men er jeg hos andre og ikke "forstår" deres boksåpner, bruker jeg kniv, slår bare den ned med skaftet på en annen kniv og har aldri opplevd at noen har fått metallbiter i seg, så tror ikke det er så farlig, men jeg vet jo ikke hvilken teknikk du bruker, dvs om det finnes andre teknikker??? enn slik jeg gjør det (som jeg har lært gjennom å se andre gjøre det)... Går nok bra, det er vel ikke så mange måter å gjøre det på. så spør dem: hvordan fungerer denne?
Gjest vimselot Skrevet 6. august 2007 #8 Skrevet 6. august 2007 så spør dem: hvordan fungerer denne? Jada, enkelt om de ikke er hjemme, eller i dusjen eller må lufte bikkja...og har overlatt kjøkkenet til meg en stund... Men nå har jeg lært meg (trur og håper jeg) alle slags boksåpnere... Jeg ødelegger ikke dyre kniver, jeg bruker en kniv som jeg alltid går med i veska...son koster 35 kroner...og jeg er litt proff på å åpne bokser med kniv, og kan til og med slipe kniver. Nok om det, men det er ikke skadelig, men hvis folk ikke har sånne billig-kniver i skuffa så gå og spør naboen deres om en boksåpner eller om krisehjelp...
Supraspinatus Skrevet 7. august 2007 #9 Skrevet 7. august 2007 Jada, enkelt om de ikke er hjemme, eller i dusjen eller må lufte bikkja...og har overlatt kjøkkenet til meg en stund... Men nå har jeg lært meg (trur og håper jeg) alle slags boksåpnere... Jeg ødelegger ikke dyre kniver, jeg bruker en kniv som jeg alltid går med i veska...son koster 35 kroner...og jeg er litt proff på å åpne bokser med kniv, og kan til og med slipe kniver. Nok om det, men det er ikke skadelig, men hvis folk ikke har sånne billig-kniver i skuffa så gå og spør naboen deres om en boksåpner eller om krisehjelp... Svært så vanskelig det var å spørre dem da. Du glemte at "de kan være døv-blinde". Billigkniver er enda verre å bruke på bokser, de blir fortere ødelagt. Det er ikke greit å ødelegge folks ting selv om de ikke er dyre. Hvis du er veldig plaget av å ikke klare andre boksåpnere enn din egen. Ta med. De finnes trossalt på lommekniver o.l.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå