Gjest Opa Skrevet 1. august 2007 #1 Skrevet 1. august 2007 (endret) Jeg kom ikke inn på det jeg ville i år, og kommer derfor til å bruke dette året på å få studiekompetanse. Men hvilke skoler i Oslo er det som tilbyr dette? Er 25, og har ikke rett på mer vdg utdanning, og er vel for ung til voksenopplæringen. Bjørknes og Sonans? Noen her som har gått på en av dem? Hvilken er anbefalt? Og ja; jeg vet de er dyre, det har ingen betydning. Endret 2. august 2007 av Opa
Grønt blad Skrevet 1. august 2007 #2 Skrevet 1. august 2007 Du kan også være privatist, men siden penger ikke spiller noen rolle hadde jeg valgt Bjørlnes. Kjenner flere som har gått der, og alle har vært veldig fornøyde. Kjenner også ei som har gått på Sonans (men ikke i Oslo), og vedkommende var ikke fullt så fornøyd. Anbefaler Bjørknes, jeg. Lykke til!
Gjest Opa Skrevet 1. august 2007 #3 Skrevet 1. august 2007 Privatist funker dårlig på meg Ihvertfall 6 fag. Heller litt mot Bjørknes, ja
billie Skrevet 2. august 2007 #4 Skrevet 2. august 2007 Jeg har gått på sonans å tatt studiekompetanse. Veldig flinke lærere og adm. trivelig miljø! Jeg trivdes veldig der..og jeg fikk gode karakterer. Anbefaler sonans!
MiniMjau Skrevet 26. oktober 2007 #5 Skrevet 26. oktober 2007 Jeg har gått på Sonans i voksen alder, tok bare et par fag. Den ene læreren var FANTASTISK DÅRLIG, og den andre var FANTASTISK flink. Administrasjonen er utrolig dårlig, rådgiverne vet ikke hvordan de regner ut poengsummene dine, dårlig med informasjon, lover mer enn del holder. Hyggelig og imøtekommende for å kapre deg som kunde, og mindre imøtekommende etter at du har betalt.
Gjest nimbus Skrevet 26. oktober 2007 #6 Skrevet 26. oktober 2007 Enig med de andre, jeg går på sonans, og er sjokkert over at det er mulig å være så dårlig når det er så dyrt. Har to veldig gode lærere, en ok og en ganske dårlig, men hovedproblemet er administreringen. De skaffer ikke vikarer når lærere er syke, så man mister masse timer, og det er bare mye tull. Skulle ønske jeg hadde gått på danielsen i stedet (men det finnes vel ikke i oslo)
MiniMjau Skrevet 26. oktober 2007 #7 Skrevet 26. oktober 2007 Går du på Sonans nå? Hvordan har det blitt etter flyttingen? Er det samme rektor?
Gjest *marie* Skrevet 26. oktober 2007 #8 Skrevet 26. oktober 2007 Jeg har gått på Bjørknes og kan anbefale det på det varmeste. Veldig flinke lærere
Gjest nimbus Skrevet 26. oktober 2007 #9 Skrevet 26. oktober 2007 Går du på Sonans nå? Hvordan har det blitt etter flyttingen? Er det samme rektor? Vet ikke hvem som var rektor før, han som er nå heter per otto. Kan jo hende at alt "tullet" har sammenheng med flyttingen, men jeg er i hvert fall ikke særlig imponert. Føler nesten jeg likegodt kunne lest på egenhånd. Lokalene er fine, men de er jo ikke ferdige med byggingen, så det er mye bråk som forstyrrer undervisningen... Har jo også noe med elevene å gjøre at ting ikke er optimale, når ingen gidder å lese til timene går det jo veldig sakte fremover. Irriterende for oss som prøver å få toppkarakterer. Hadde liksom trodd at når man betaler så mye for skolen er man interessert i å gjøre det bra? Men dette er i Bergen, kan jo hende det fungerer bedre i Oslo.
Bobeline Skrevet 26. oktober 2007 #10 Skrevet 26. oktober 2007 (endret) Jeg gikk ved Sonans i Drammen, og var veldig fornøyd. Det var flinke og imøtekommende lærere, og en mattelærer var også tilgjengelig etter skoletid for elever som slet med matte. Vi hadde en grei administrasjon som ryddet opp i ting så fort vi gjorde dem oppmerksom på et problem. Når det gjelder flinke og dårlige lærere så vil jeg minne om slagordet "ansvar for egn læring". For det er ingen lærer som kan lære en elev noe som helst. Eleven må selv gjøre læreprosessen før eller etter at pensumstoffet er presentert. Endret 26. oktober 2007 av Bobeline
Gjest Jenna88 Skrevet 26. oktober 2007 #11 Skrevet 26. oktober 2007 Hei! Vil bare påpeke at du ikke nødvendigvis er for ung. Hvis kommunen har kapasitet, tar de inn søkere som er yngre enn fastsatt aldersgrense. Jeg ville tatt kontakt med de aktuelle skolene og forhørt meg. Ellers har jeg hørt en del negativt om NKI-fjernundervisning og Bjørknes. Sonanas har jeg kun hørt fine ting om.
Gjest nimbus Skrevet 26. oktober 2007 #12 Skrevet 26. oktober 2007 Når det gjelder flinke og dårlige lærere så vil jeg minne om slagordet "ansvar for egn læring". For det er ingen lærer som kan lære en elev noe som helst. Eleven må selv gjøre læreprosessen før eller etter at pensumstoffet er presentert. Eh, ja, men hvis læreren tilpasser undervisningen til de elevene som ikke gidder å lese til timen vil det jo aldri gå fremover. Når man ligger snart 2 måneder etter årsplanen vil jeg påstå det er en dårlig lærer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå