Gjest Gjest_Mamma_* Skrevet 1. august 2007 #1 Skrevet 1. august 2007 Hei! Jeg har to små barn under to år, som jeg egentlig hadde tenkt å være hjemme med et år. Jeg har ikke søkt barnehageplass (bor på et sted der det er relativt lett å få plass). Nå er jeg litt usikker på om jeg kanskje burde søke plass til dem likevel, men min situasjon er at jeg er nyutdannet og uten jobb. Å ha råd til å få barna i barnehage innebærer derfor at jeg har jobb. Kan jeg søke plass til barna, og dersom de får plass, sette denne plassen "på vent" til jeg får jobb? Eller hva ville dere gjort? Jeg er utdannet lærer/spesialpedagog, og vet at det er mange ledige barnehagejobber i kommunen (men ingen lærerstillinger). Er det slik at ansatte i barnehager automatisk får plass til egne barn i barnehagen? Eller? I så tilfelle; noen her som har erfaring med å jobbe samme sted der en har barna? Hvordan er det med lønn i barnehage dersom man har min utdannelse? Får man "full pott", eller blir det assistentlønn? Kanskje teite spørsmål, men jeg er helt grønn på dette...
Hulder Skrevet 1. august 2007 #2 Skrevet 1. august 2007 (endret) Hei! Jeg har to små barn under to år, som jeg egentlig hadde tenkt å være hjemme med et år. Jeg har ikke søkt barnehageplass (bor på et sted der det er relativt lett å få plass). Nå er jeg litt usikker på om jeg kanskje burde søke plass til dem likevel, men min situasjon er at jeg er nyutdannet og uten jobb. Å ha råd til å få barna i barnehage innebærer derfor at jeg har jobb. Kan jeg søke plass til barna, og dersom de får plass, sette denne plassen "på vent" til jeg får jobb? Eller hva ville dere gjort? Jeg er utdannet lærer/spesialpedagog, og vet at det er mange ledige barnehagejobber i kommunen (men ingen lærerstillinger). Er det slik at ansatte i barnehager automatisk får plass til egne barn i barnehagen? Eller? I så tilfelle; noen her som har erfaring med å jobbe samme sted der en har barna? Hvordan er det med lønn i barnehage dersom man har min utdannelse? Får man "full pott", eller blir det assistentlønn? Kanskje teite spørsmål, men jeg er helt grønn på dette... Er du aleneforsørger for barna? Isåfall så har du vel rett på stønad til barnepass (når du har under en viss inntekt). Dessuten er prisen pr. barnehageplass varierende etter inntekt, så du må etter all sansynlighet ut med en forholdsvis lav sum pr. måned. Barna dine vil også mest sansynlig få en rimelig høy prioritert plass i søknadskøen om du er jobbsøkende aleneforsørger. Om barna dine får barnehageplass i den barnehagen du eventuelt kommer til å jobbe i, avhenger av ledig kapasitet og om de har noen retningslinjer på at de prioriterer plass til barn av ansatte (dette varierer veldig fra barnehage til barnehage) Blir du ansatt i en assistent/fagarbeiderstilling får du lønn derretter. Utdanning teller ikke i den sammenhengen. Endret 1. august 2007 av Hulder
Gjest Linduss Skrevet 1. august 2007 #3 Skrevet 1. august 2007 Eg er lærar og blei tilsett i assistentstilling, men fikk fagarbeidarlønn. Men det er stor mulighet for at du får pedagogjobb i barnehage, og då får du førskulelærarlønn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå