Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har nylig blitt prøvere og har en del spørsmål. Jeg sluttet på pillen på søndag og venter mens i morgen. Men denne er jo bare pga pillen kanskje... Men går ut i fra at det tar litt tid før syklusen er stabil igjen. Kan man bli gravid selvom syklusen er ustabil/ikke har mens? Har jeg eggløsning selvom jeg har ustabil/ikke har mens? :sjenert:

Hvordan fungerer dette temperatur greiene? kan jeg måle temperaturen og se når jeg har eggløsning?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hei

Jeg sluttet på pillen for 1 mnd siden. Jeg har hatt eggløsing og (heldigvis;P) ikke mens ennå.

MEN det skal sies at dette varierer fra kropp til kropp. Og det kan ta tid, men kan også stabilisere seg med en gang.

Og ja - man kan bli gravid selv om alt er ustabilt og "rotete". hehe

Temperaturgreier har jeg ikke så mye peiling på, men jeg vet at du i den perioden du venter eggløsing - kan ta tempen for å sjekke akkurat når den er. Da skal visstnok tempen i kroppen stige med en halv grad.

Endret av fiktiv
Skrevet

Den første blødningen etter pilleslutt er ikke naturlig menstruasjon, men en menslignende blødning, på samme måte som blødninene du har hatt mens du har gått på pillen.

Ja, man kan bli gravid selv om man har ujevne sykluser. Man kan ha eggløsning likevel, men det kan jo da være vanskelig å vite når den skjer. Dersom du har eggløsning og ikke blir gravid, vil du få mensen. Men du trenger ikke å ha ha hatt eggløsning for å få mensen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...