Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hva husleie prisene ligger på i Oslo jeg..?

Ikke sånn midt i sentrum, men litt utenfor...

Jeg skjønner ikke at folk klarer en husleie på

10 000 ,- og barnehage på 6000, ++++++++++ alt det andre

som kommer i tillegg... på to "ordinære" inntekter...???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer jo veldig an på beliggenhet størrelse og standard da.

Men en 3-roms med OK standard nær sentrum koster nok mellom 9 og 10000 pr mnd ja. Muligens litt over 10000 på vestkanten (men hvem vil vel bo der? :-? )

Lurer også på hvordan folk har råd til å leie for tiden...

Vanskelig å komme seg inn på boligmarkedet er det også.

Skrevet

Syke priser... :o

Betaler jo mindre i huslån i måneden...

Skulle hatt hus med utleie mulighet..

Folk leier jo ut, slik at utleie inntekta dekker hele huslånet

å mer til....

Skrevet

Vi leier faktisk ut kjelleren vår og dekker store deler av avdrag og renter hver måned. Men så skal man ha flaks for å finne en passende tomt nær sentrum som ikke koster skjorta!

Det er uansett en bra investering om man kan leie ut deler av huset. Tjener jo inn det man har investert i utleiedelen på noen få år.

Selvfølgelig han man få kjøpt en bolig som har utleiemuligheter også, men disse koster som regel ganske mye mer enn en enebolig uten utleiemulighet.

Skrevet

vi betaler 1700 i måneden og da er leiligheten vår rimelig stor med diger hage. men så bor vi ikke i oslo da (men nederland) men vi flytter dit nok om noen år så det blir nok en enorm overgang økonomisk sett :o

Skrevet

Bor 20 minutter unna sentrum - Oslo Nord - og betaler 6000 kroner i måneden. 2 roms. Vår leilighet er faktisk ganske billig i forhold til mange andre jeg vet om i samme område.

Skrevet
Syke priser... :o

Betaler jo mindre i huslån i måneden...

Skulle hatt hus med utleie mulighet..

Folk leier jo ut, slik at utleie inntekta dekker hele huslånet

å mer til....

Det lønner seg nesten å kjøpe i Oslo.. Blir ikke store forksjellen til/fra når man tar med det man kan trekke fra skatten osv..

Vi har nettopp kjøpt leilighet(flytter om en mnd) på skedsmo. den er 78kvm og vi betalte 910000kr for den.

Leiligheten vi har på 51kvm går for 840000kr og det er en blokkleilighet med husleie på 2700kr inkl. strøm, varmtvann, trappevask, kabel og garasje.

Skrevet

Problemet dukker opp når man ikke får nok lån.. Vet at det er vanskelig. Vi har akkurat kjøpt oss leilighet. Var heldige og fikk et greit lån selv om jeg er student.

Gjest lmari
Skrevet

Mange betaler skjorta her i byen - mens noen er heldige og har fått en god pris.

Vi bor midt på Majorstua, 43 kvadrat som vi leier. Det er kjøkken, stue, bad, gang og soverom, men ikke store plassen for to stykker. Vi betaler 6100 i måneden i husleie og det er faktisk billig!!! Alle synes vi har fått en god deal!!

.. skulle gjerne ha kjøpt, men samboeren min vil ikke ha lån... Han har faktisk noen hundre tusen i banken, men orker ikke tanken på lånte penger... Nå planlegger han å spare til han klarer å cashe ut et hus.. Kan noen av dere med økonomi-peiling vennligst forklare for ham at det IKKE lønner seg å leie?? Jeg har forsøkt, hele svigerfamilien min har forsøkt, min familie har forsøkt, alle vennene våre har forsøkt, ja til og med banken har forsøkt.....

Jeg gir opp den fyren og økonomi....;)

Skrevet

Oj :o ja det må jeg si var en sær økonomisk tankegang. Pengene dere betaler i leie er jo rent tap hver måned..

Gjest lmari
Skrevet

Ja, nemlig!! Det er akkurat det jeg har forsøkt å fortelle ham også!!!

.... han er helt sær akkurat når det gjelder det der....

Men så synes jeg jo egentlig at det er litt vanskelig å argumentere mot "jeg sparer pengene mine nå, sånn at jeg kan kjøpe et hus gjeldfritt som du kan få bo i"...;)

Skrevet

Og jeg som synes mine 4500 kroner i husleie for å leie var dyrt :o

I forhold til Oslo skal jeg altså annse meg som heldig :wink: Men så var det det med beliggenhet og sted også da... :lol:

Skrevet
Men så synes jeg jo egentlig at det er litt vanskelig å argumentere mot "jeg sparer pengene mine nå' date=' sånn at jeg kan kjøpe et hus gjeldfritt som du kan få bo i"...;)[/quote']

:ler: sant det.

Vi har akkurat fått oss leilighet i Oslo. 3 roms for 850000!! Regner med å bruke ca. 70000 på oppussing (gjør mye selv) Synes det er utrolig godt å skulle få sitt eget. Dere må jo spare vanvittig lenge hvis dere skal spare til et helt hus. Jeg ser på leie-leilighet som en midlertidig bolig. Klarer liksom ikke å bli helt hjemme her. Hadde blitt for slitsomt for meg å "bo midlertidig" i mange år. Vet jo ikke hvordan dere ser på det men...

Gjest Duchess
Skrevet

Jeg bor i Oslo, 15 min fra sentrum med trikk, 35 kvm og betaler 4500 + strøm.

Skrevet

Vi leier ca. 30 kvm i Oslo. 10 min. med buss fra sentrum. 2-roms. 5900,- i mnd inkl. strøm

Skrevet
Vi leier ca. 30 kvm i Oslo. 10 min. med buss fra sentrum. 2-roms. 5900' date='- i mnd inkl. strøm[/quote'] :o det var dyrt, vi har 52 kvm til samme prisen (men uten strøm da, den er jo ganske dyr nå så...)
Skrevet

Vi betaler 4500 kr for å leie et helt hus:) Fem soverom, bad, kjøkken, stor stue og hage:) Ikke i Oslo da:) Og takk gud for det, hadde jo blitt blakk av å se på en leilighet der...

Skrevet

Ja, den er forholdsvis dyr. Vi så på et par andre også, men endete opp med denne for vi likte den best. Så på en til 5500,- på 50 kvm på Carl Berner, men vi ville ikke bo i sentrum.

Så på en annen til 5000,- pluss strøm på 55 kvm, men det var kjempevanskelig å komme til sentrum. Den lå opp i skogen ved Tveita...(husker ikke akkurat), og bussen gikk bare hver time. Litt for sjelden.

Og så falt vi pladask for her vi leier nå. Vet faktisk ikke akkurat hvor stort det er.. Men det beste var en stor veranda med den utsikten over hele Oslo. Gleder meg til sommer ja.. Sitte og grille ute :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...