Gjest utlogget nå Skrevet 1. august 2007 #1 Skrevet 1. august 2007 Min samboer og jeg har etter flere turbulente år fått en ganske så solid og stabilt forhold. Vi har det stort sett stille og rolig og krangler ikke mer enn normalt. Det er en ting jeg har reagert på tidligere. Jeg er omtrent 100% sikker på at han har sniffet kokain her hjemme. Og jeg har tatt han i det på et utested for noen år siden. Jeg blir helt rasende. Narkotika er helt klart en dealbreaker for meg. Han nekter, men det blir bare dumt når han så og si er blitt tatt på "fersken". Nå driver jeg og vasker og rydder hjemme. Under sofaen finner jeg en sammenrullet seddel med litt hvitt pulver på i den ene enden. Jeg kjenner raseriet boble inni meg. Hvorfor driver han med dette??? Hva skal jeg gjøre? Jeg er jo uendelig glad i han, men jeg føler at dersom jeg velger å leve med en som sniffer kokain i helgene, så går det på bekostningen av min integritet. Er jeg prippen? Hva hadde dere gjort? Og ikke si det at dere aldri ville vært sammen med en sånn en, for han er en helt normal mann og ikke på noen måte noen narkoman eller noe sånn. Tenk dere en "average joe" som liker å feste litt hardt av og til. Vi har ingen felles barn, men han er "helgepappa". Han fester ikke de helgene.
Gjest Mirina Skrevet 1. august 2007 #2 Skrevet 1. august 2007 Nei, jeg synes overhodet ikke du overreagerer. Narkotika er alvorlig og jeg skjønner veldig godt at det er en dealbreaker for deg.
emi Skrevet 1. august 2007 #3 Skrevet 1. august 2007 (endret) *oppdatert* Endret 17. september 2007 av emi
Solskinn Skrevet 1. august 2007 #4 Skrevet 1. august 2007 Det faktum at han gjør dette i deres hus er jo et problem i seg selv. Han foretar seg uloveligheter hjemme hos dere, noe jeg på ingen måte hadde godtatt. Dersom han lyver om dette er jo det enda et pluss på problemet. Du har her to ting som i seg selv er et problem. Selve stoffproblemet kommer jo i tilleg til dette. De to første ville dog i seg selv være nok for at jeg hadde vært svært skeptisk. Det siste en dealbraker. Hva om barnet hans hadde funnet dette og fått det i seg?
Gjest ts Skrevet 1. august 2007 #5 Skrevet 1. august 2007 Godt å høre at det er flere som mener det samme. Hadde det vært første gangen, så hadde det vært lettere å "tilgi". Nå har jeg konfrontert han med det før og han vet klart hva jeg mener. Jeg skjønner bare ikke hva han tenker med? Han ødelegger jo alt vi har bygd opp sammen. Huff jeg orker ikke det her. Vi har jo snakket om giftemål og barn og så ødelegger han alt. Nå som alt går på skinner ellers.
Gjest Gjest Skrevet 1. august 2007 #6 Skrevet 1. august 2007 kokain er jo noe folk lett blir hekta på fordi man føler seg veldig selvsikker og "ovenpå" av å ta det. har typen din kanskje noen andre issues som kan bidra til at han fortsetter? (utover at stoffet i seg selv er vanedannende) Er det "vanlig" i miljøet han jobber, blandt de som er vennene hans osv? Kanskje man kan sette inn noen tiltak der. Har venner som bruker noen ganger og er visst ganske vanlig i deres yrker ifm fest ol. De vet at det er ille og angrer alltid fordi nedturen er kjip men er visst sett på som å røyke sig og ta seg en øl (litt satt på spissen) så er vanskelig for dem å ikke av og til havne på fest med de menneskene som introduserte dem for dette. Før jeg flytta til byen var dette helt ukjent for meg og jeg skjønte fort at jeg var litt naiv som trodde dop var noe bare de som henger på gata og ser nedkjørte ut drev med.... Men: Viktigste er at han er ærlig mot deg om dette i hvert fall slik at dere kanskje kan løse det på noen måte.
(-:Domino:-) Skrevet 1. august 2007 #7 Skrevet 1. august 2007 Jeg hadde sagt at han var avslørt og gitt klart og tydelig beskjed om at hvis jeg noensinne ville finne flere slike spor rundt om i mitt hus, eller finne ut at han bruker narkotika, så hadde det vært på hodet og r*va ut.
Ce'Nedra Skrevet 1. august 2007 #8 Skrevet 1. august 2007 En ting er at han tar seg en stripe i ny og ne, noe annet er at han lyver om det. Jeg ville krevd full åpenhet og ærlighet, og så tatt det derfra.
Gjest Elastica Skrevet 1. august 2007 #9 Skrevet 1. august 2007 En ting er at han tar seg en stripe i ny og ne, noe annet er at han lyver om det. Jeg ville krevd full åpenhet og ærlighet, og så tatt det derfra. Jeg hadde nok ikke syntes "en stripe i ny og ne" hadde vært ok heller.
Gjest StockDama Skrevet 1. august 2007 #10 Skrevet 1. august 2007 Jeg er sammen med "en sånn en", eller han var, jeg ga et ultimatum, ser jeg at han tar det, går jeg på dagen, merker jeg på han at han har tatt det, går jeg på dagen, går det så mye som et rykte at han har tatt det etter jeg ga han ultimatumet, går jeg på dagen. Og dette er jeg veldig veldig streng på...
Gjest Bellatrix Skrevet 1. august 2007 #11 Skrevet 1. august 2007 går det så mye som et rykte at han har tatt det etter jeg ga han ultimatumet, går jeg på dagen. Og dette er jeg veldig veldig streng på... Synd for han hvis det feilaktig sprer seg et rykte om han, da.
Gjest StockDama Skrevet 1. august 2007 #12 Skrevet 1. august 2007 Vel, kanskje litt drøyt, må evt vite hvem ryktet kom fra. Jeg gjør det ikke for å være slem, men jeg nekter å stå ved siden og støtte han når jeg vet hva det stoffet kan gjøre.
Gjest gloria Skrevet 1. august 2007 #13 Skrevet 1. august 2007 (endret) Vet om en person som var sammen med en fyr for flere år siden. Han misbrukte diverse narkotiske stoffer. Da de var på vei til å bli sammen (og hun var klar over problemet hans), ba hun han velge mellom narkotikaen eller henne. Han valgte henne, klarte å holde seg nøktern i godt og vel et år før det sprakk...Da forlot hun han. Så ja, ville nok enten ha gikk fyren et ultimatum (deg eller den), eller forlate hele fyren. Tenker også på at han er helgepappa, og da bør vel moren informeres om misbruket? Ville aldri sendt barnet mitt til en som misbrukte narkotika. Endret 1. august 2007 av gloria
Gjest Nedfall Skrevet 1. august 2007 #14 Skrevet 1. august 2007 Tror jeg villle fått tak i testutstyr, og sjekket dette pulveret. Sannsynligvis er det som du sier (hvem gidder vel å rote med en seddel nedi melis liksom), men da har du veldig håndfast bevis. Etterpå; dumpe !
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2007 #15 Skrevet 2. august 2007 Min samboer og jeg har etter flere turbulente år fått en ganske så solid og stabilt forhold. Vi har det stort sett stille og rolig og krangler ikke mer enn normalt. Det er en ting jeg har reagert på tidligere. Jeg er omtrent 100% sikker på at han har sniffet kokain her hjemme. Og jeg har tatt han i det på et utested for noen år siden. Jeg blir helt rasende. Narkotika er helt klart en dealbreaker for meg. Han nekter, men det blir bare dumt når han så og si er blitt tatt på "fersken". Nå driver jeg og vasker og rydder hjemme. Under sofaen finner jeg en sammenrullet seddel med litt hvitt pulver på i den ene enden. Jeg kjenner raseriet boble inni meg. Hvorfor driver han med dette??? Hva skal jeg gjøre? Jeg er jo uendelig glad i han, men jeg føler at dersom jeg velger å leve med en som sniffer kokain i helgene, så går det på bekostningen av min integritet. Er jeg prippen? Hva hadde dere gjort? Og ikke si det at dere aldri ville vært sammen med en sånn en, for han er en helt normal mann og ikke på noen måte noen narkoman eller noe sånn. Tenk dere en "average joe" som liker å feste litt hardt av og til. Vi har ingen felles barn, men han er "helgepappa". Han fester ikke de helgene. Jeg ville anmeldt han til poletiet. Sånnt er straff bart og han brude havne i fengsel.
Ce'Nedra Skrevet 2. august 2007 #16 Skrevet 2. august 2007 Jeg ville anmeldt han til poletiet. Sånnt er straff bart og han brude havne i fengsel. Å herregud, det måtte komme en regelrytter inn her.. Melder du de du er glad i til politiet om de kjører for fort også eller? Glad jeg ikke kjenner sånne som deg.
Gjest ts Skrevet 2. august 2007 #17 Skrevet 2. august 2007 Jeg trenger ikke teste-utstyr for å si det sånn. Det utvilsomt en ting. Han lurte på hvorfor jeg var sur og da fortalte jeg hva jeg funnet. Han nektet for at han hadde tatt det. Han har hatt diverse nachspiel med noe tvilsomme folk her hjemme, men han hadde ikke lagt merke til at noen hadde tatt noe. Jeg synes det høres litt dumt ut og tilliten er ikke der. Jeg vet seriøst ikke hvordan jeg skal håndtere dette. Han misbruker ikke diverse stoffer. Det er nok bare dette og alkohol og jeg tror ikke at det er så ofte heller, men hva vet vel jeg. Vi fester sjeldent sammen.. Huff.. Men det er vel en grunn til at han holder ut til langt ut i morgentimene, mens jeg såvidt holder ut frem til det stenger på byen? Det er nok flere av hans bekjente som tar seg en stripe i ny og ne, men ingen er narkomane eller har problemer. Dette er relativt oppegående menn. Det er liksom ikke bare å pakke sakene og flytte ut heller, men hva skal jeg gjøre? Jeg kan jo ikke stole på han..
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2007 #18 Skrevet 2. august 2007 Hvis feks. politiet får et tips om at han har narkotika hjeme og kommer på en rasia, skal du slite for å ikke å bli medtiltalt. Du vil også bli arestert og tauet inn til avhør.
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2007 #19 Skrevet 2. august 2007 Prøv å få tatt en lengre ferie med han borte fra venner osv. så finner du nok fort ut om han har et problem el ikke.
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2007 #20 Skrevet 2. august 2007 Hvis feks. politiet får et tips om at han har narkotika hjeme og kommer på en rasia, skal du slite for å ikke å bli medtiltalt. Du vil også bli arestert og tauet inn til avhør. Stemmer IKKE! Det reelle er at hun KANSKJE kan bli satt som mistenkt/siktet i saken. Ikke noe som heter medtiltalt på dette stadiet av "saken". Dessuten ville hun uansett ikke blitt medtiltalt, men Tiltalt, hvis "saken" rent hypotetisk hadde havnet i retten. Imidlertid: et avhør hos politiet kan selvfølgelig godt bli virkelighet. Etter min mening kunne hun godt ha varslet politiet om at hun hadde funnet noe mistenkelig pulver og samtidig varslet sin bekymring for at samboer'n / ektemannen kanskje hadde begynt med stoff. Med en slik handling kan hun til og med ta problemene litt på forskudd: for hvis politiet en dag kommer på rassia i hennes bopel og det blir funnet stoff så blir hun nesten uten tvil sikta i saken. Ved å varsle politiet på forhånd har hun derfor gitt klart uttrykk for at hun ikke tolerere narkotiske stoffer i sitt hjem og sjansene for at politiet stoler på henne er derfor blitt større. Dette vil selvfølgelig komme henne til gode hvis/når det blir tatt avhør av henne, i etterkant av et eventuelt narkotikabeslag på hennes bopel. Ja, jeg er paragrafrytter. Kvinnelig politibetjent - 39 år
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå