Gå til innhold

Skal etablere meg alene med 1 barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uten å gå inn på bakgrunnshistorien:

Jeg har et barn på under 1 år. Pappaen hennes er helt ute av bildet. Vi bor nå på et sted langt unna venner og familie, og jeg planlegger derfor at vi flytter nærmere hjemstedet mitt. Tror det vil gjøre hverdagen enklere når jeg etterhvert begynner i jobb.

Hva bør jeg tenke på? Jeg har for eksempel vurdert om leilighet kan være lurere enn hus, rett og slett fordi det blir mindre vedlikehold og hagearbeid.

Hvordan i all verden får man dagene til å gå opp? Det er vanskelig å komme noe særlig under 30 min reisevei til jobb. Hvis jeg leverer 8 og henter 16 (høres vel rimelig ut?) betyr det at jeg jobber 8:30-15:30, så da må jeg regne med en times hjemmekontor hver dag for å kunne jobbe fullt. Eller er det andre løsninger jeg ikke ser?

Er det andre praktiske råd jeg bør ta med meg?

Takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lykke til i prosessen!

Dersom du har mulighet bør du søke barnehage nær jobben, i stedet for å ha barnehage nær der du bor. Da sparer du tid i rushtraffik.

Ellers kan det være greit å alliere seg med en tenåring som kan trø til og sitte barnevakt innimellom, eventuelt hente i barnehagen dersom du må jobbe overtid.

Leilighet er absolutt å foretrekk over hus, og til deg og ungen er det ikke nødvendig med stor plass. Se etter leilighet i barnevennlig område - da møter da kanskje andre i samme situasjonen, og dere kan hjelpe hverandre. Andre fordeler med leilighet er at naboene er nær - da går det an å ta med seg babycall til naboen om kvelden etter at ungen har sovnet. Kjekt å ha noen å se på TV sammen med, spille et spill med eller drikke et glass vin med...

Tvi tvi!

Skrevet
Leilighet er absolutt å foretrekk over hus, og til deg og ungen er det ikke nødvendig med stor plass. Se etter leilighet i barnevennlig område - da møter da kanskje andre i samme situasjonen, og dere kan hjelpe hverandre. Andre fordeler med leilighet er at naboene er nær - da går det an å ta med seg babycall til naboen om kvelden etter at ungen har sovnet. Kjekt å ha noen å se på TV sammen med, spille et spill med eller drikke et glass vin med...

Vi bor i leilighet og kjenner ikke naboene en gang..... Det jeg savner, er muligheten til at hun kan gå ut i hagen, vi har bare en balkong. hun er 1,5 år og skikkelig utejente. Jeg kan ikke sette på middagen og være ute i hagen med henne. Jeg ville i så fall valgt en leilighet på bakkeplan med en liten hageflekk. Og gjerne en lekeplass like ved.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...