Gjest Gjest Skrevet 1. august 2007 #1 Skrevet 1. august 2007 Har fått et jobbtilbud i Namsos, og egentlig er det ikke dit jeg har planlagt å flytte... Jeg har ikke noe forhold til byen, eller fylket, og tenker at det kanskje er veldig usentralt - men er det noen som kan si positive ting om byen vil jeg kanskje bli mer nysgjerrig Jeg trives forsåvidt på landet, men vil helst bo et sted med variert kulturtilbud, mer enn 10 000 innbyggere og relativt lettvint og gjerne rimelig forbindelse til Østlandet
Gjest Gjest Skrevet 1. august 2007 #2 Skrevet 1. august 2007 ... og jeg trodde jeg la denne på hus, hage og hjem, men dengang ei... Sorry!
emondak Skrevet 1. august 2007 #3 Skrevet 1. august 2007 happ.. Enn så lenge bor jeg i namsos, men i morgen den dag flytter jeg til Stavanger regionen.. Hmm, hva skal man si om Namsos. Det er en liten by som egentlig har alt, og det popper opp kjøpesenter i tide og utide.. (Om du driver med slikt) Tilgangen på mat og drikke i form at resturanter og barer er vel ikke på topp, men Onkel Oskar er et bra sted å tylle i seg assortert tøysevann.. Skal du ute å lette på dansefoten er vel 24 stedet. :-D Ellers er det et par pizzasjapper, fir - fem resturanter og et par kaffebarer... Det spørs jo litt hvor du skal jobbe, men da jeg flytta tilbake hit (er opprinnelig fra Namsos) fant jeg ut at det er et bra triks å henge seg på noen kolegaer å leke med.. :-D Det er et aktivt idrettsmiljø i Namsos og et lass med muligheter, så der begrenser det seg vel egentlig til hva du vil drive med.. To treningssentre (Spenst og Oasen, Oasen er en kombinert svømmehall og treningssenter.) Til og fra Østlandet har du jo muliget ti lå fly fra Namsos til værnes og videre sørover eller evt ta buss til værnes. Om man er litt tidlig ute, kan man få veldig billige flybiletter fra Namsos til værnes, viktig å bruke Widerøe sine nettsider.. Om du foretrekker tog går det buss til Grong og Steinkjer (steinkjer er å foretrekke), og tog videre sørover. Kulturtilbudet i Namsos kan vel diskuteres, det er vel det jeg savner litt her.. Men det komme litt ann på hva man er ute etter, det er en bra Kino her, selv om filmene kommer litt sener. Kulturhuset er et arnested for mye rart av kultur. Alt fra konserter til utstillinger osv. Det er et mange studenter i byen, både på videregående og høyskolenivå. Tja det er sikkert mye mere å si om DDE lansbyen, (Heldigvis ikke veldig preget av DDE, men veldig preget av et veldig bra musikkmiljø) jeg liker byen på godt og vondt. Og det er med et litt tungt sinn jeg forlater byen, men jeg gleder meg sykt til å komme meg sørover også! Lykke til i Namsos i allefalll! Jeg tror man får det så bra som man vil i denne byen, det er masse muligheter og man må egentlig gripe sjangsen selv.
Gjest Gjest Skrevet 1. august 2007 #4 Skrevet 1. august 2007 takk for svar Jeg har ikke bestemt meg for om jeg tar jobben, mye fordi jeg er usikker på om det er et sted jeg vil bo sånn på sikt, og litt fordi jeg allerede klarer meg med jobben jeg har... Er egentlig innstilt på å etablere meg/oss mer permanent neste gang vi flytter, og da føles Namsos kanskje litt...feil, ettersom alt jeg har av venner og familie bor sør for Trondheim. Ellers hørtes det ikke så verst ut, da. God tur til Stavanger!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå