Eliza Doalot Skrevet 1. august 2007 #1 Skrevet 1. august 2007 Jeg er rimelig ny på dette barnehage-gamet, og jeg må inrømme at det innimellom går litt rundt for meg ifh til hva vesla trenger. Så hva og hvor mye har dere til deres barn (ta gjerne med merke også) av sko, klær osv?
Smørblomsten Skrevet 1. august 2007 #2 Skrevet 1. august 2007 Akkurat d samme lurer jeg på! Anbefales det å stryke på navnelapper i klærne f.eks? Er det spesielle klær vi ikke får lov å ha på barna når de er i bhg?
L@dy Skrevet 1. august 2007 #4 Skrevet 1. august 2007 Anbefales det å stryke på navnelapper i klærne f.eks? Er det spesielle klær vi ikke får lov å ha på barna når de er i bhg? Merking av klærne er lurt ja. I snuppa sin bhg har det ikke blitt sagt noe om klær de ikke kan gå med, men ha klær med tilpasset årstid og aktivitet. Dvs, ha uteklær og inneklær.. En ting som er greitt for de i bhg er jo at det er greitt å få av klærne. Jeg kjøpte i vinter ei hel ullstilongs, altså den er i genser og bukse, heldrakt. Det jeg ikke tenkte på var at det ikke var knapper mellom beina når en skulle skifte, så da må en ta av alle klærne når de måtte skifte. De sa ingen ting om det, men jeg har den ikke med i bhg lenger.
Fibonacci Skrevet 1. august 2007 #5 Skrevet 1. august 2007 (endret) Tenk praktisk, klærne skal tåle lek og herjing og være lette å få av og på. Velg klær som er lette å bevege seg i, og som tåler vask etter vask Anbefaler ullundertøy om vinteren, og gode ull/fleeceklær til å ha under dressen. Velg vintervotter som er mulig å få på uten å bruke et år... f.eks. Hestra! Jeg har denne lista til barnehagestart: - Ett helt skift av innetøy (body, strømpebukse, bukse, genser, sokker) - utedress - lue - votter - hals - tykk genser - ullsokker - regndress - gummistøvler (legg gjerne i innleggssåler av ull) - matboks - vannflaske - tøfler - bleier & sinksalve - vogn og vognpose Når vi kommer og går i barnehagen kommer hun stort sett til å ha på seg jakke og sko tilpasset årstiden. Endret 1. august 2007 av La Traviata
Eliza Doalot Skrevet 1. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 1. august 2007 Takk, takk! Vi har fått en Troll-dress som er uten for. Den skal selvfølgelig brukes utover høsten, men fungerer den også på vinterstid? Jeg skjønner selvfølgelig at jeg må ha mer klær under, men er litt usikker på evt hva og hvor mange lag... Setter også veldig pris på tips om gode sko til høstbruk. Jeg synes nemlig mange av baby/småbarnskoene puster veldig dårlig, og gir våte klamme føtter.
Musemor Skrevet 1. august 2007 #7 Skrevet 1. august 2007 Takk, takk! Vi har fått en Troll-dress som er uten for. Den skal selvfølgelig brukes utover høsten, men fungerer den også på vinterstid? Jeg skjønner selvfølgelig at jeg må ha mer klær under, men er litt usikker på evt hva og hvor mange lag... Setter også veldig pris på tips om gode sko til høstbruk. Jeg synes nemlig mange av baby/småbarnskoene puster veldig dårlig, og gir våte klamme føtter. Jeg har egen dress med for til vinteren, synes det er mest praktisk slik at vi/barnehagepersonalet slipper å kle på så mange lag klær. i tillegg er jeg livredd for at Knotten skal fryse. I fjor kjøpte jeg sko på Coop. De heter Friendtex og var billige og best i test i Foreldre og barn Kan anbefale dem!
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2007 #8 Skrevet 5. august 2007 Mor og barn har masse klær som passer til utelek å slik.. Ha enkle klær, ikke masse dill dall.. jeg var på utplassering i bhg ei stunn.. å da er det foreldre som kler opp ongene sine i fine klær (greit nok det, men når barna selv sier : jeg kan ikke leke i dag for jeg har på meg for fine klær.. Det blir litt dumt) å ikke ha belter på barna.. i såfall enkle.. så de kan ha de opp selv. Er mange som har problemer med den delen. En liten å lett sekk er også godt å ha der.. tøfler, skift, osv . Ullsokker og slike strikka klær er veldig fint å ha under regn klær =) Lykke til i barnehage
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå