Gjest s0l Skrevet 1. august 2007 #1 Skrevet 1. august 2007 Kjæresten og jeg har det veldig bra sammen, og har nettopp blitt samboere Alt er bare fryd og gammen, utenom EN ting: hans ekskjæreste. For å gjøre en lang historie kort: Da vi møttes var det ca et halvt år siden han var sammen med denne eksen. Det ble slutt pga avstand og at hun var utro osv. Da vi møttes hadde de ganske mye kontakt på tlf, men jeg tenkte ikke særlig over det. De første månedene skjedde det noen ting jeg reagerte veldig på; ved en anledning nattaringte han heller henne enn meg da han var på ferie borte uten meg. En annen gang sendte han mld til henne om at han tenkte på henne, og fikk ditto svar.. Forholdet vårt var litt turbulent i starten (3-4 mnd) pga at han var usikker, etter sigende på om han ville ha et forhold osv (ærlig sak). En gang han "dumpet meg" spurte jeg hvem han ville hatt av oss to, henne eller meg, og han svarte henne (men sa senere at det var for å få meg til å forstå at det var over sånn at jeg ikke skulle få falske forhåpninger)... Dette gjorde meg litt skeptisk til denne eksdama, og det hender fortsatt at jeg i mitt stille sinn sammenligner meg med henne og tenker på de to osv... Men det hadde nok gått over for leenge siden hadde det ikke vært for hennes stadige forsøk på å få kontakt - da vi har det superfint sammen - kunne ikke bedd om mer. Han er den perfekte kjæreste, rett og slett! Og jeg vet at han elsker meg, det er ikke det dette handler om. Hun prøver altså ofte å komme i kontakt, hun kan sende en sms f.eks. En gang kompisen til kjæresten min var på fest og ringte kjæresten min, tok hun tlf og begynte å snakke. Hun sendte melding la ham til som venn på facebook, men han sa nei. Dagen etterpå la venninna hennes han til som venn og sendte melding med hilsen fra denne samme eksen. Forleden dag sendte hun melding igjen. Lurte på om dama til kjæresten min (meg, hah) styrer han så mye at han ikke får LOV til å legge henne til som venn. Jeg ble litt støtt, og sa at jeg gjerne ville at han skulle svare, selv om han selv ikke ville. Han gjorde det, og skrev da at han bestemmer selv hvem han vil ha på vennelista si på facebook, og at det måtte hun også skjønne, og at hun kunne passe på seg selv istedet for å slenge drit om andre.. Idag svarte hun igjen. Ei sånn typisk forsmådd-melding om at han har forandret seg, og hvor ble det av den Ola JEG kjente osv osv. Jeg kjenner jeg blir mektig irritert. Overreagerer jeg? Vet at meldinger på facebook osv er barnsli å bli så opprørt over, men herreguuud!! Må forresten nevne at for 3 uker siden fulgte hun faktisk etter min kjæreste (edru) for å være på samme fest som han, han var sjåfør. Hun har kjæreste. Fikk også en slags dårlig samvittighet, krever jeg for mye når jeg ønsker at de ikke har kontakt etter alt det som skjedde? Er jeg urimelig? Anyone???
Gjest lillebøll Skrevet 1. august 2007 #2 Skrevet 1. august 2007 Hun høres jo rett og slett litt gærn ut. Men han er vel gammel nok til å be henne stikke?
Ce'Nedra Skrevet 1. august 2007 #3 Skrevet 1. august 2007 Jeg synes ikke du overreagerer. En del av samboerens ekser bryr jeg meg ikke om at han har kontakt med, men en av dem vil jeg ikke at han skal ha kontakt med fordi det er en litt spesiell historie med dem. Men det som er bra i historien din, er at det virker som kjæresten din respekterer deg fullt og helt og er godt over eksen sin. Det virker ikke som du har noe å bekymre deg for i det hele tatt Bare vær klar på det fortsatt at du ikke ønsker at de skal ha kontakt.
Gjest s0l Skrevet 1. august 2007 #4 Skrevet 1. august 2007 Åh, takk og lov! Begynte nesten å føle meg som den store stygge (sjalu) ulven her nå Takk for svar Men, hva skal jeg foreslå til kjæresten min at han svarer på den siste mld? For det er jo best å få dette ute av verden nå - vil ikke ha henne hengende rundt for evig og alltid med en eller annen skrudd forhåpning.. For jeg skal være ærlig og innrømme at hun gjør meg litt usikker, selv om jeg vet at det er meg han elsker.. Btw: Noen som kan forklare meg hvorfor enkelte på død og liv skal være så jævli gode venner med x'ene sine?
Gjest jente37 Skrevet 1. august 2007 #5 Skrevet 1. august 2007 Noen som kan forklare meg hvorfor enkelte på død og liv skal være så jævli gode venner med x'ene sine? Hei. Er vel så enkelt at: "Hun vil ikke ha ham. Men hun vil ikke at noen andre skal få ham heller.." Skjønner..?
Gjest s0l Skrevet 1. august 2007 #6 Skrevet 1. august 2007 Hei. Er vel så enkelt at: "Hun vil ikke ha ham. Men hun vil ikke at noen andre skal få ham heller.." Skjønner..? Ja, jeg var innom tanken faktisk..;p Tragisk.. Men jeg har faktisk også vært innom muligheten for at hun faktisk VIL ha ham..
gompen Skrevet 1. august 2007 #7 Skrevet 1. august 2007 Hva kjæresten din skal svare på siste sms fra henne? INGENTING. Når hun ikke får respons gidder hun sikkert ikke mer.
Gjest s0l Skrevet 1. august 2007 #8 Skrevet 1. august 2007 Hva kjæresten din skal svare på siste sms fra henne? INGENTING. Når hun ikke får respons gidder hun sikkert ikke mer. Vel, det er den teknikken kjæresten min også mener er best. MEN, han har brukt den lenge nå (2 år), og vi ser jo hvordan det har gått... Huff...
gompen Skrevet 2. august 2007 #9 Skrevet 2. august 2007 Vel, det er den teknikken kjæresten min også mener er best. MEN, han har brukt den lenge nå (2 år), og vi ser jo hvordan det har gått... Huff... Hvis hun fortsetter å plage dere, så anmeld henne...
Gjest s0l Skrevet 2. august 2007 #10 Skrevet 2. august 2007 Hvis hun fortsetter å plage dere, så anmeld henne... Kan jo ikke anmelde henne for å ha et unormalt sterkt behov for å være venn med x'en heller da, det blir vel (dessverre) litt drøyt
Kamikatze Skrevet 2. august 2007 #11 Skrevet 2. august 2007 Tror du kan ta det med knusende ro. Jo mer hun styrer på, etter at hun har fått signaler om at han ikke ønsker kontakt med henne, jo mer virker hun på ham som et patetisk irritasjonsmoment. Særlig hvis hun også er sammen med en fyr. Da er det viktig å ikke stresse ham på det. Han viser jo klare tegn på at han har fått nok av henne, så du har neppe noe å frykte fra den kanten, selv om han kanskje er for veloppdragen til å be henne dra til helvete i klartekst. Men begynner du å "plage ham" med det, og kreve reaksjoner av ham, vil du også bli oppfattet av ham som et irritasjonsmoment.
Gjest s0l Skrevet 3. august 2007 #12 Skrevet 3. august 2007 Tror du kan ta det med knusende ro. Jo mer hun styrer på, etter at hun har fått signaler om at han ikke ønsker kontakt med henne, jo mer virker hun på ham som et patetisk irritasjonsmoment. Særlig hvis hun også er sammen med en fyr. Da er det viktig å ikke stresse ham på det. Han viser jo klare tegn på at han har fått nok av henne, så du har neppe noe å frykte fra den kanten, selv om han kanskje er for veloppdragen til å be henne dra til helvete i klartekst. Men begynner du å "plage ham" med det, og kreve reaksjoner av ham, vil du også bli oppfattet av ham som et irritasjonsmoment. Så sant, så sant.. Vanskelig dette her, jeg får bli mer aktiv på "selvpleiefronten" og trene litt mer - det booster nok selvtilliten og får meg til å glemme henne ;p Må jo være penere, søtere, snillere, gladere enn henne ;)Og sjalusi/usikkerhet gjør vel ingen særlig attraktiv.
Gjest Gjest_Thea_* Skrevet 3. august 2007 #13 Skrevet 3. august 2007 Kan jo ikke anmelde henne for å ha et unormalt sterkt behov for å være venn med x'en heller da, det blir vel (dessverre) litt drøyt Det kan du vel. Hun plager dere med dette og det er forstyrrelse i privatlivets fred. Eller an kan skaffe nytt nr. som er hemmelig men da tropper hun vel opp på døra deres kanskje
Gjest s0l Skrevet 4. august 2007 #14 Skrevet 4. august 2007 (endret) Det kan du vel. Hun plager dere med dette og det er forstyrrelse i privatlivets fred. Eller an kan skaffe nytt nr. som er hemmelig men da tropper hun vel opp på døra deres kanskje Hehe, ja jeg hadde ikke blitt sjokkert.. Han skifta faktisk nr en gang for en stund siden.. (ikke hemmelig dog, men likevel).. Hun fikk tak i det nye gitt.. Tror hun spurte en av kompisene hans om å få det.. Så hun får tak i nummeret hans uansett.. En annen ting er at i den kommunen hun vokste opp (bor et annet sted nå, det er vel opprinnelig vår nabokommune) er det flere utesteder, og mange av vennene mine fester der. Vi har også flyttet dit nettopp. En gang i året er det en "festivalhelg" i denne kommunen. En gang kunne vi ikke dit, fordi vi kunne møte på henne. Faktisk. Vi har ikke vært på denne siden heller. Nå bor vi der som sagt, og jeg lurer på om det skal fortsette slik for evig tid.. Han vil aldri feste med meg der.. Gjør meg ikke akkurat mindre usikker, føles noen ganger ut som om han er redd for at jeg skal se hvordan han er mot henne om han møter henne. Endret 4. august 2007 av s0l
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå