Gå til innhold

KRISE! Frysen lukter lik og dødekatter, etter ferien, pga. at vil tok ut feil kontakt!

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Myran_*
Skrevet

Hva nå? Lufter frysen nå, men synes den lukter like ille som før jeg vasket den ut. Kom hjem fra Sverige igår, med masse kjøtt og det må vel fyses innen 1 døgn fra det er kjøpt, hvis det skal "overleve". Men frister ikke å legge kjøttet i den frysen som stinker sånn!

Noen som vet om man kan gjøre noe med dette problemet, eller må man bare kjøpe ny? Hvis jeg må kjøpe en ny, noen som har sett billige frysebokser i det siste? Hvis man skulle kjøpe en ny og de leverer den på døren, kan de også ta med den gamle? Den gamle er så svær, at jeg ikke får den i bilen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg vasket min med vaskemiddel på spray (jif el) og satte en skål med eddik i i noen timer/over natta (husker ikke helt), vasket også over med eddikvann. fryseren min hadde blitt brukt til oppbevaring av makrell før jeg fikk den, så den luktet en del.

har ikke noen venner plass i fryseren inntil videre?

Gjest Elastica
Skrevet

Stakkars dere, jeg har vært gjennom det samme.

Til opplysning fikk vi kostnadene til all mat igjen på forsikringen. Og det var faktisk en hel del siden det var både vilt, hjemmelagede kaker og mye annet godt der. Prisene fikk jeg ved å skaffe kilopris på kjøtt og kakestk.-pris i butikker og hjemmebakerier. Dette selvom mannen innrømmet at han hadde dratt ut feil ledning da vi skulle på ferie. Så hvis fryseren var full av godsaker er det kanskje verdt et forsøk, (og ikke avfei det selv om det var mye som var skaffet fra naturen, kiloprisen på blåbær er nokså høy, og rypene koster litt pr. stk.)

Når det gjelder kjøp av ny fryser, kan sikkert forretningen tilby frakt og jeg tror de plikter å ta imot den gamle. Noen tar betalt for dette, andre ikke.

Gjest Gjest_Myran_*
Skrevet

Takk for svar og tips!

Hvilket forsikringsselskap var såpass snille og hvordan måtte dere dokumentere dette overnfor de? Må man ta bilder av maten? Har jo kastet alt nå og den er jo helt utvasket for "sølevann" nå.

Gjest Elastica
Skrevet
Takk for svar og tips!

Hvilket forsikringsselskap var såpass snille og hvordan måtte dere dokumentere dette overnfor de? Må man ta bilder av maten? Har jo kastet alt nå og den er jo helt utvasket for "sølevann" nå.

Mener det var Gjensidige, og vi oppsøkte vårt lokale kontor og forklarte enkelt og greit hva som hadde skjedd.

Prisene fikk jeg oppgitt i ulike butikker. Kilopris på rådyr- og elgkjøtt, stkpris på kaker og posepris på boller hos hjemmebakeri, hjemmelaget syltetøy - litt eksklusivt syltetøy i butikken.

Vi måtte ikke dokumentere noe, så vidt jeg husker, men sendte liste over priser og krevet en sum. Mener det ble noen tusen til slutt.

Skrevet

Vask fryseren i lunkent vann med litt oppvaskmiddel og klorin. Klorin tar bort lukten og desinfiserer. Husk å lufttørke den etterpå. Når fryseren er frosset, lukter den ingenting.

Skrevet

Kanskje litt sent: Stek det kjøttet du har nå, så skal det så vidt jeg husker gå greit å fryse de kadavrene og de fortsatt er spiselige.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...