LukaFrost Skrevet 1. august 2007 #1 Skrevet 1. august 2007 Jeg har kommet dit hen i verden at jeg prøver å finne ut om jeg vil ha barn eller ikke. På tide vil sikkert mange si siden jeg har bikka 30. Jeg er ikke av de som alltid har hatt lyst på barn og synes at alle babyer er søte. Jeg ser for meg at det er koselig å være bestemor, men jeg har litt problemer med det uungåelige mellomleddet. Nå har jeg begynt å lure på om det å få barn virkelig ikke er noe for meg. Jeg tenker mest på det i forhold til egen familie og svigerfamilie. Jeg bor noen timers kjøring unna min egen familie og jeg har ikke behov for å besøke de noe særlig mer enn til jul, påske og sommeren og helst ikke mer enn en uke av gangen. Jeg trår ikke med dørstokken hos svigerfamilien heller selv om de er greie nok. Egentlig har jeg mer lyst til å være sammen med venner enn familie. Det er ikke det at jeg har noe dårlig forhold til familien, men vi har et fint avstandsforhold. Nå lurer jeg på om dere som ønsker å få barn og dere som har barn er veldig familiære? Tilbringer dere mest mulig tid med familie og svigerfamilie? Feires bursdager og høytider med storfamilien eller mer alene med ektefelle og barn?
Lykken Skrevet 1. august 2007 #2 Skrevet 1. august 2007 Jeg kan svare for oss Vi er veldig opptatt av å ha gode, nære bånd til familien. Vi har to barn, og tilbringer i snitt to ettermiddager hver uke med besteforeldrene. I helgene kan vi dra på hyttetur med dem, eller ferier når det passer seg sånn. Det er godt for ungene å ha mange personer rundt seg, som de kan gå til og føle seg trygge med. Besteforeldrene våre har et modent syn på livet, og mye kunnskap å lære fra seg. Samt god tid, et varmt fang og lyst til å tilbringe tid med barna. I ditt tilfelle vil kanskje venner/vennepar fylle samme rolle som familien gjør hos oss?
Bobsi Skrevet 1. august 2007 #3 Skrevet 1. august 2007 Da jenta vår ble født, bodde vi 4 timer i bil fra mine foreldre, og 1,5t med fly+1,5t i bil fra hans. Så det var ikke hver uke vi så noen av dem, kan du si. Jeg har ikke det helt store behovet for å besøke foreldra mine, men ser jo at de stortrives med jenta vår, og hun med dem. Jeg benytter da tiden til å hvile, lese, gjøre andre ting. Det er godt med avlastning. Men jeg tror det viktigste er å ha et sosialt nettverk, det trenger ikke nødvendigvis være familie.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå