Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stefamilien byr på mange utfordringer. I familier hvor det er "dine og mine barn" (ikke sett i gang en diskusjon om begrepet nå), hvor mange er på ferie bare med eget barn?

Leste litt om hvor viktig det kunne være i et eller annet ukeblad.

Erfaringer/synspunkter?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Netta_*
Skrevet

Vi gjør det, rett og slett for å rekke alt sammen. Vi er på ferie 2 uker sammen alle sammen, mine, dine og våre.... Ofte på hytta og da pleier både hans og mine foreldre å komme innom, samt at vi prøver å få til en lang weekend med Liseberg, Tusenfryd ol. Så drar han og datteren sin å besøker hans familie nordpå, mens jeg besøker mine slektninger i England med mine to. Tulle vår har så langt vært med til england, men i år er hun blitt såppass stor at hun blir med nordover istedenfor.

Ikke drømmesituasjonen, men er sånn det blir når vi har familie langt fra hverandre, og begge har foreldre som er skilt igjen (slik at det er hans far og min mor som besøker oss på hytta, så besøker han morsslekten sin i nord og jeg faren min og sånn i England)... Skulle gjerne hatt med alle barna over alt, for det er "våre" barn, men går ikke når det er så mange å forholde seg til og barna skal på ferie med den andre familien sin også. 1 uke når de store barna er hos sine andre familer, så sender vi lilletulla til bestemor og har 1 uke som bare er vår. Kanskje egoistisk, men gjør underværket for forholdet vårt!

Skrevet
1 uke når de store barna er hos sine andre familer, så sender vi lilletulla til bestemor og har 1 uke som bare er vår. Kanskje egoistisk, men gjør underværket for forholdet vårt!

Kjempeflott at dere klare å få til noe sånt - det mener jeg er veldig viktig :)

Skrevet

Vi har delt opp ferien i år på følgende måte:

En uke med alle barna, en uke hvor vi begge var med mine barn, så en uke hvor jeg hadde ferie alene med mine barn. Han skal snart på ferie alene med sine barn og besøke besteforeldrene.

I fjor klarte vi å få til fem dager på ferie alene, det var deilig! I år har vi ikke greid det, skulle gjerne fått det til! :)

Til neste år kan det hende vi dropper ferie med alle barna samtidig, vi har seks barn, og det blir mye arbeid og styr å ha med alle. Er ikke kjekt for barna eller voksne, blir så mye kjefting fra oss synes jeg. :sjenert: Så vi deler nok ferien litt og tar med tre og tre, eller kanskje bare mine og så bare hans. Uansett viktig at alle føler de har fått vært med på noe kjekt! (Og skulle gjerne hatt litt mer :sol: enn vi fikk i år... :regn: )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...