Gå til innhold

Om du fikk velge akkurat hvilken benkplate..

Anbefalte innlegg

Skrevet

du ville på kjøkkenet. Hvilken ville du ha valgt da?

Videoannonse
Annonse
Gjest Deception
Skrevet (endret)

Granitt. Basert på den kjøkkeninnredningen vi har, som er i lys bjørk. I dag har vi en høyglanspolert laminatplate i svart steinimitasjon fra Lundbergs; vi har ca fem meter benkeflate.

Endret av Deception
Skrevet (endret)

😉

Endret av Asti
Skrevet (endret)

Å

Endret av Kosemose
Skrevet

Granitt - har hatt det i 10 år nå - og er kjempefornøyd.

Alternativet ville være stål

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Jeg syns heltre er absolutt finest. Vi har en eikeplate, som jeg syns er veldig fin. Men jeg ser problemene rundt vasken, med at man må være veldig nøye med vann. Hvis vi hadde satt opp kjøkkenet selv, ville vi i det minste ha valgt en større vask/vaskesone med metall eller stein, og ikke en liten rund vask rett i treet, som vi har nå.

Gjest Elastica
Skrevet (endret)
Jeg fikk velge fritt, da vi rehabiliterte kjøkkenet for ett par år siden. Endte med børstet stål, der alt er sveiset sammen (ingen skjøter hvor bakterier e.l. kan samle seg) - vask, avrenning, hjørne. Ble også sveiset en slik at benkeplaten går opp i bakkant og en bitteliten kant fremme slik at vann ikke renner på gulvet.

Vi er kjempefornøyd. Siden vi har stålhåndtak, hvitevarer i stål, samt sokkel i "stål/-aluminiumlook", så blir materialet gjentatt - noe jeg liker. Gasstoppen vår er også i stål, slik at den går i ett med benkeplaten.

Brosjyre - vasker og benkeplater i stål:

http://www.nibu.no/filer//blanco_%20steelart.pdf

Lekkert, Vanedis! Unoform og Vola. Absolutte favoritter hos meg. Holder seg fint i årevis, både i form og kvalitet.

Endret av Elastica
Gjest -eline-
Skrevet

Heldekket stålvask (likt det Vanedis har, men kun i vaskesone) og 5-6cm tykk eik på resten står på lista hos meg neste gang :)

Skrevet
Komposittstein.

Enig. :)

Legger planer for oppussing av kjøkken for tiden, og har oppdaget feks disse. Hadde opprinnelig lyst på skifer, men ser for meg at det lett blir riper.

Skrevet

Avhenger helt av resten av kjøkkenet.. men tror jeg ville hatt litt landlig stil på kjøkkenet og derfor valgt heltre muligens eik, om jeg skulle hatt et mer minimalistisk kjøkken ville jeg hatt polert sort stein.. husker ikke om det er granitt det heter det jeg liker best.. hm.. Enn så lenge får jeg klare meg med min laminat, den er pen den også, og veldig god å bake på :)

Skrevet
Granitt. Basert på den kjøkkeninnredningen vi har, som er i lys bjørk. I dag har vi en høyglanspolert laminatplate i svart steinimitasjon fra Lundbergs; vi har ca fem meter benkeflate.

Signerer!

Skrevet

Ville valgt det jeg har enda en gang: Vask og vaskesone i rustfritt stål (180 cm), resten i eik heltre.

Treplaten er kjempelett å holde fin, oljer innimellom, og dersom det blir flekker bruker jeg stålull for å pusse lokalt, og en skvett olje etterpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...