Madison Skrevet 19. mars 2003 #1 Skrevet 19. mars 2003 Hva er det som får en person til å lyve om at hun er blitt voldtatt?? :evil: Er det virkelig mulig å være så desperat etter oppmerksomhet :evil: eller hva er det for noe??? Helt utrolig, jeg er skikkelig pissed nå :evil:
Gjest care Skrevet 19. mars 2003 #3 Skrevet 19. mars 2003 Personer som lyver om dette, er syk. De bør snarest rådes til å ta kontakt med psykolog. Dessuten bør forholdet motanmeldes, hvis voldtekten da er anmeldt.
Madison Skrevet 19. mars 2003 Forfatter #4 Skrevet 19. mars 2003 Om det jeg spør om.. Uten å gå inn på den faktiske situasjonen akkurat her.
Gjest sexysadie Skrevet 19. mars 2003 #5 Skrevet 19. mars 2003 Voldtekt er ett definisjonsspørsmål. Min def på voldtekt kan være annerledes enn d en annen vil kalle voldtekt. Men å lyve om en oppkonstruert hendelse er rimelig usundt for å si det mildt.. :evil:
Madison Skrevet 19. mars 2003 Forfatter #6 Skrevet 19. mars 2003 Voldtekt er ett definisjonsspørsmål. Min def på voldtekt kan være annerledes enn d en annen vil kalle voldtekt. Men å lyve om en oppkonstruert hendelse er rimelig usundt for å si det mildt.. :evil: Ja det er forsåvidt sant. Så mye har jeg ikke gravd. Kommer ikke til å gjøre det heller. Er ikke akkurat en venninne dette. Men når man skriker ut voldtekt..så er det gjerne samleie man tenker.. Her er det gått ut med navn og alt. Mot en som jeg vet hun ikke liker.. Og hun soler seg i glansen av folk som vil trøste... Jeg er så sint nå :evil: Man skal selvfølgelig ikke undervurdere voldtekt, for all del. Men når det ikke er snakk om en virkelig hendelse.. Og en annen manns liv osm faktisk blir ødelagt, det er for jævlig.
Gjest sexysadie Skrevet 19. mars 2003 #7 Skrevet 19. mars 2003 Det vil nok slå tilbake på henne til slutt. D er ulovlig å komme med slike anklager. Man kan bli saksøkt for det.
Tusenfryd Skrevet 19. mars 2003 #9 Skrevet 19. mars 2003 Voldtekt lyver man ikke om. Hva som får noen til å gjøre det...? oppmerksomhetsbehov? Hevn? Trenger hjelp i hvert fall.
Viking Skrevet 19. mars 2003 #10 Skrevet 19. mars 2003 Å lyve om voldtekt er ikke noe nytt. Jeg har et søskenbarn som fikk deler av sin ungdomstid ødelagt av en voldtektsanklage. Han var 17 år, og hadde fest hjemme. To jenter på 15 var på denne festen, og kom seg ikke hjem. Det endte med at de overnattet hos mitt søskenbarn. Så langt alt vel. De forlot huset i 10 tiden søndag morgen, hilste fint på min tante og onkel i døra, og gikk hjem. Fire timer etter sto politiet på døra for å hente mitt søskenbarn, han var anklaget for voldtekt på begge jentene. For å gjøre en lang histore kort, da de kom hjem satt to par foreldre, lettere vettskremte (forståelig nok) for at jentene ikke hadde kommet hjem. For å redde sitt eget skinn diktet de en historie om innesperring og voldtekt. Det tok en uke før de kom frem med sannheten, men det tok ikke en uke for mitt søskenbarn å bli kvitt mistanken. Alle hadde fått med seg at han var tiltalt for voldtekt, men ingen gadd å fortelle videre at alt bare var oppspinn. Dette er nå fire år siden, og vi treffer den dag i dag folk som innbiller seg at han ble dømt for dette. Farlige saker.
Gjest Gjesta Skrevet 19. mars 2003 #12 Skrevet 19. mars 2003 Har opplevd å få servert en historie fra en venninne om at hun hadde hatt med seg en type hjem fra by'n, og så hadde han vært så hard mot henne, at hun følte seg nesten voldtatt, sa hun. Og jeg trøstet, og prøvde å hjelpe henne til å finne alternativer til hva hun skulle gjøre med saken. Det denne saken endte med, var at denne venninnen min bad den angivelige voldtektsmannen hjem til seg på fest neste helg... :o Jeg stilte ? ved dette, og spurte hvorfor i all verden hun ville invitere en hun hadde påstått hadde voldtatt henne hjem til seg, og hun gav meg ingen svar... Mister totalt tilliten til folk som lyver og finner på saker og ting for oppmerksomhetens skyld! Det er rett og slett forkastelig! :x Ikke bare ødelegger man for seg selv, men man ødelegger jo for den påståtte voldtektsmannen... Nei, man bør holde seg til sannheten! Den kommer man lengst med...
Skusla Skrevet 19. mars 2003 #13 Skrevet 19. mars 2003 Oppmerksomhetstrang.... Dette er forkastelig... Tenk på den stakkars personen som får disse anklagene mot seg. Å hvor mye det ødelegger for han. Får stempelet på seg, og uansett om han blir renvasket vil stempelet ikke gå vekk me det første. Han vil alltid ha " han som ble beskyldt for voldtekt"- etter seg ..... Slike ting provoserer noe sykt.....
Miguel Skrevet 5. april 2014 #14 Skrevet 5. april 2014 (endret) Forresten, det står sjenert under navnet mitt. Dette stemmer ikke. Sjenert er jeg ikke. Vet noen på hvilken måte kan jeg korrigere dette? På forhånd, takk! Endret 5. april 2014 av Miguel
t0nje Skrevet 5. april 2014 #15 Skrevet 5. april 2014 "Sjenert" er bare en tittel ut i fra hvor mange innlegg du har på KG om jeg ikke tar feil er neste tittel "Husvam". Dette er automatisk og kan ikke korrigeres på.
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 5. april 2014 #16 Skrevet 5. april 2014 Tråden er ryddet iht KGs regler. Datainnsamling i jobb-eller studiesammenheng eller verving av studieobjekter osv. er ikke lov på KG. Eventuelle spørsmål eller kommentarer vedrørende modereringen tas på ris & ros, eller på PM. Mrs. Random Nick (mod.)
AnonymBruker Skrevet 6. april 2014 #17 Skrevet 6. april 2014 care, on 19 Mar 2003 - 20:03, said: Personer som lyver om dette, er syk. De bør snarest rådes til å ta kontakt med psykolog. Dessuten bør forholdet motanmeldes, hvis voldtekten da er anmeldt. Been there, done that. En utro elsker jeg hadde, anmeldte meg for voldtekt som hevn for at jeg avslørte ham overfor kona. Han kom selvsagt ingen vei med sin falske anmeldelse, men det som sjokkerte meg var at politiet også henla min motanmeldelse - UTEN engang å ha latt meg få komme inn til avhør. Useriøst, og min tillitt til rettssystemet vårt er ødelagt. Hvem som helst kan visst anmelde hvem som helst for voldtekt, uten at det får noen som helst konsekvenser å lyve om noe så alvorlig.Anonymous poster hash: 8aa1a...d98
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2014 #18 Skrevet 19. oktober 2014 Jeg har løyet om voldekt... Jeg anmeldte aldri (heldigvis), og har aldri gitt noen person skylda for noe. Men jeg har likevel sagt til en del at jeg har blitt voldtatt. Når jeg kan lyve om det, så vet jeg at en haug av andre jenter også kan lyve om det, og mange går nok et skritt lenger å anmelder. Hvorfor? Godt spørsmål. Ønske om å bli sett? Ønske om at noen skal bry seg. Anonymous poster hash: 1d666...d4c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå