Gå til innhold

Hva er egg?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Anette_*
Skrevet

Ok litt pinlig dette her, men jeg og samboern sitter å diskuterer hva egg egentlig er.

Er det sånn at alle egg egentlig skulle blitt kyllinger?

Eller er det sånn at kun noen få egg blir kyllinger og de andre er de vi kjøper fra prior?

Han påstår at alle egg skulle blitt kyllinger, men jeg mener synes dette høres VELDIG rart ut..for ikke å snakke om ekkelt..da er jo egg flytende kyllinger. :flau: :flau:

Videoannonse
Annonse
Gjest *Mim*
Skrevet

Eggene vi spiser er de ubefruktede - omtrent det samme som vi blør ut når vi har mensen.

Skrevet

:Nikke:

Eggene du kjøper i butikken kan ikke inneholde kyllinger! De kommer fra høner som ikke har gått sammen med hane, og som derfor ikke er befruktet!

Dersom du deriomt bor på ladet og har høner selv som går med hane, så kan du rissikere at eggene du henter inn er befruktet. Men dersom høna ikke ligger på de, vil det ikke skje noe og du vil ikke merke det en gang.

Skrevet
Eggene vi spiser er de ubefruktede - omtrent det samme som vi blør ut når vi har mensen.

Riktig det, men man kan også godt spise befruktede egg. Du ville faktisk ikke merke noen som helst forskjell fra ubefruktede egg om eggene er tatt før de blir ruget, og det blir de jo. ;)

Vi hadde alltid hane sammen med hønene våre når jeg var barn og eggene var derfor altså befruktet og kun en gang som jeg kan huske skjedde det at et egg hadde blitt gjenglemt slik at ei høne hadde fått ruget på det slik at det hadde fått utvikle seg til en halvferdig kylling.

Skrevet

Hva med egg med blod i? Er ikke det et uutviklet forster?

Skrevet

Egg= hønemensen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...