ivanka Skrevet 19. mars 2003 #1 Skrevet 19. mars 2003 noen her med peil på spss som har lyst til å hjelpe meg?
Arwen Skrevet 19. mars 2003 #2 Skrevet 19. mars 2003 kunne det forrige termin hvertfall :D . Hva lurer du på?
ivanka Skrevet 19. mars 2003 Forfatter #3 Skrevet 19. mars 2003 alt! kommer ikke i gang, og spss manualen er utsolgt. dødsfrustrert. jeg er så grønn at jeg ikke vet hva jeg lurer på engang...
Gjest sexysadie Skrevet 19. mars 2003 #4 Skrevet 19. mars 2003 SPSS er et omfattende statistisk datahåndterings- og dataanalyseverktøy. Pakken inneholder over 50 statistiske rutiner, inkludert beskrivende statistikk, krysstabuleringer, frekvensanalyse, undersøkende dataanalyse, variansanalyse, ikke-parametriske tester, regresjon (inklusive logistikk), multidimensjonell skalering, konfidens-, faktor- og klyngeanalyse. Programmet kan generere mange forskjellige plot - som histogrammer, søylediagrammer, scatterplott, osv. Datahåndteringsverktøyene lar brukeren reorganisere og transformere data. Man kan også merke, veie og formatere data for visning på skjermen. SPSS lar brukeren lese inn data i mange forskjellige formater som f.eks faste og komma-adskilte filer; hierarkiske, grupperte og blandede filer. Programmet lar også brukeren samle sammen, sortere og flette filer, samt å skrive filer for deling med andre program. (Tatt ifra reklamen til de som selger programmet)
ivanka Skrevet 19. mars 2003 Forfatter #5 Skrevet 19. mars 2003 he he. joda. så langt har jeg forsåvidt kommet... sitter med en haug data jeg er ferdig med å plotte inn. jobber med å gjøre kodeboka mer hensiktsmessig. vet ikke hvordan det er best... sliter med å få noe system på kaoset. har ikke peiling på hvordan jeg skal klare å analysere meg frem til noe som helst ... men gud så godt det var å få det ut og oppdage at noen hører meg! humøret har steget mange hakk nå. og heldigvis er det fortsatt over en måned til deadline.
Crazee Skrevet 19. mars 2003 #6 Skrevet 19. mars 2003 Lat meg først få gjera det klart at eg ikkje har peiling på dette her... ;-) Når det er klart: Eg søkte på Google etter spss tutorial og fekk fram masse lenker - kan slikt noko vera av hjelp? (Lurer fælt )
Arwen Skrevet 20. mars 2003 #7 Skrevet 20. mars 2003 Manualen tror jeg ikke du kan leve uten hvis du ikke får noe undervisning i SPSS på skolen. Ganske omfattende og innviklet program.
Ane6 Skrevet 24. mars 2003 #8 Skrevet 24. mars 2003 jeg har det du trenger. Det kan hentes i Høyres Hus, resepsjonen, merket Ane. Lykke til!
ivanka Skrevet 24. mars 2003 Forfatter #9 Skrevet 24. mars 2003 TAKK alle sammen! det begynner å løsne nå...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå