Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen her med peil på spss som har lyst til å hjelpe meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kunne det forrige termin hvertfall :D . Hva lurer du på?

Skrevet

alt! kommer ikke i gang, og spss manualen er utsolgt. dødsfrustrert. jeg er så grønn at jeg ikke vet hva jeg lurer på engang...

Gjest sexysadie
Skrevet

SPSS er et omfattende statistisk datahåndterings- og dataanalyseverktøy. Pakken inneholder over 50 statistiske rutiner, inkludert beskrivende statistikk, krysstabuleringer, frekvensanalyse, undersøkende dataanalyse, variansanalyse, ikke-parametriske tester, regresjon (inklusive logistikk), multidimensjonell skalering, konfidens-, faktor- og klyngeanalyse.

Programmet kan generere mange forskjellige plot - som histogrammer, søylediagrammer, scatterplott, osv.

Datahåndteringsverktøyene lar brukeren reorganisere og transformere data. Man kan også merke, veie og formatere data for visning på skjermen.

SPSS lar brukeren lese inn data i mange forskjellige formater som f.eks faste og komma-adskilte filer; hierarkiske, grupperte og blandede filer. Programmet lar også brukeren samle sammen, sortere og flette filer, samt å skrive filer for deling med andre program.

(Tatt ifra reklamen til de som selger programmet)

Skrevet

he he. joda. så langt har jeg forsåvidt kommet...

sitter med en haug data jeg er ferdig med å plotte inn. jobber med å gjøre kodeboka mer hensiktsmessig. vet ikke hvordan det er best...

sliter med å få noe system på kaoset.

har ikke peiling på hvordan jeg skal klare å analysere meg frem til noe som helst ...

men gud så godt det var å få det ut og oppdage at noen hører meg! humøret har steget mange hakk nå. og heldigvis er det fortsatt over en måned til deadline.

Skrevet

Lat meg først få gjera det klart at eg ikkje har peiling på dette her... ;-)

Når det er klart: Eg søkte på Google etter spss tutorial og fekk fram masse lenker - kan slikt noko vera av hjelp?

(Lurer fælt :forvirra: )

Skrevet

Manualen tror jeg ikke du kan leve uten hvis du ikke får noe undervisning i SPSS på skolen. Ganske omfattende og innviklet program.

Skrevet

jeg har det du trenger. Det kan hentes i Høyres Hus, resepsjonen, merket Ane. Lykke til!

Skrevet

TAKK alle sammen!

det begynner å løsne nå...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...