Gå til innhold

Gravide Grace.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det går sikkert fint. : :klemmer: Jeg måtte bare slutte å tenke på alt som kunne gå galt jeg. Man blir utslitt av det. Tenk på i hvor mange prosent av tilfellene det faktisk går bra! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Det går sikkert fint. : :klemmer: Jeg måtte bare slutte å tenke på alt som kunne gå galt jeg. Man blir utslitt av det. Tenk på i hvor mange prosent av tilfellene det faktisk går bra! :)

Ja jeg prøver å skjerpe meg men det er jammen ikke lett.

Skrevet

Ååååh... jeg husker en legekontroll når legen min skulle prøve å sjekke. Han vet alt om at jeg sto fremst i køen når bekymringene ble utdelt osv. og han hadde en lengre samtale med meg på forhånd om at det var vanlig å ikke høre hjertelyd så tidlig og at jeg måtte looooooove å ikke bli bekymret hvis han ikke fant den.

Og jeg lovte.

Men han fant den ikke...

Og jeg ble selvsagt hysterisk like etter at jeg gikk derfra. Enda han nok engang hadde inprentet meg med at alt heeeeelt sikkert var fint og at det bare var for tidlig ennå.

Jeg tror det var i uke 12, for det var i alle fall bare dager før jeg skulle på første UL og det var i uke 13. Så akkurat den helgen imellom der var jeg ganske bekymret...

Men bekymringene står i kø i et svangerskap, dessverre... Men det er mye glede også!! :)

Når jeg skal ha nummer to jeg ha babywatcher, for jeg holder ikke ut sånne netter uten spark... (ja, du har hørt om dem før). Kanskje jeg skal kjøpe en med en gang, så kan du få låne den nå :fnise:

Skrevet
Ååååh... jeg husker en legekontroll når legen min skulle prøve å sjekke. Han vet alt om at jeg sto fremst i køen når bekymringene ble utdelt osv. og han hadde en lengre samtale med meg på forhånd om at det var vanlig å ikke høre hjertelyd så tidlig og at jeg måtte looooooove å ikke bli bekymret hvis han ikke fant den.

Og jeg lovte.

Men han fant den ikke...

Og jeg ble selvsagt hysterisk like etter at jeg gikk derfra. Enda han nok engang hadde inprentet meg med at alt heeeeelt sikkert var fint og at det bare var for tidlig ennå.

Jeg tror det var i uke 12, for det var i alle fall bare dager før jeg skulle på første UL og det var i uke 13. Så akkurat den helgen imellom der var jeg ganske bekymret...

Men bekymringene står i kø i et svangerskap, dessverre... Men det er mye glede også!! :)

Når jeg skal ha nummer to jeg ha babywatcher, for jeg holder ikke ut sånne netter uten spark... (ja, du har hørt om dem før). Kanskje jeg skal kjøpe en med en gang, så kan du få låne den nå :fnise:

:fnise: Det syns jeg virket som en veldig god idè..

Ja ja, i morgen er det bare ti dager igjen til jordmorsjekk.

Skrevet

Jeg tror jeg kommer til å være roligere neste gang jeg faktisk. Nå gikk det jo så fint denne gangen :ler: babywatcher hadde muligens stresset meg enda mer. Tenk om jeg ikke fant noe lyd med den etter lange perioder uten spark da. :overrasket:

Skrevet
Jeg tror jeg kommer til å være roligere neste gang jeg faktisk. Nå gikk det jo så fint denne gangen :ler: babywatcher hadde muligens stresset meg enda mer. Tenk om jeg ikke fant noe lyd med den etter lange perioder uten spark da. :overrasket:

Det er sant, husker Epica sleit med det en gang å ikke fant lyd. Og da blir man jo livredd.

Skrevet

Jeg er forsåvidt enig! Jeg kommer også til å være roligere neste gang! Men jeg hadde noen netter da jeg var våken i timesvis og holdt på å dø av angst og ville dra på sykehuset for sjekk, jeg ringte jo til og med dit engang. Og det hadde jeg sluppet med en babywatcher... For babyen sov jo bare tungt... Men jeg tør ikke å tenke på hva man gjør hjemme i sitt eget hjem hvis man ikke finner lyd med babywatcheren, nei :sjokkert:

Men huff... nå tror jeg vi bare gjør Grace enda mere engstelig...

Skrevet

Ja, derfor er jeg skikkelig skeptisk til slike ting. Og jeg lover deg, så fort man kommer i gang med skikkelige kontroller hvor de sjekker hjertelyd hver gang så går alt veldig mye greiere. :Nikke:

Skrevet

Jeg var så lykkelig hver gang jeg kom ut fra legen og hadde fått høre hjertelyden at jeg svevde... :rødme:

Skrevet

Jordmora mi forklarte meg også at det var helt normalt å ikke høre hjertelyden når man var 15 uker på vei, men lurte på om jeg ville at hun skulle prøve likevel. Selvfølgelig ville jeg det :ler:

Babywatcher hadde ikke vært noe for meg nei, hadde blitt hysterisk av det jeg.....

Er som Arwen sier, man må bare prøve å fortrenge tankene på hva som kan gå galt og huske på at i over 98 % av tilfellene så går alt som det skal :klemmer:

Skrevet

Innom for å ønske deg en god dag, og takke for all støtte jeg får av deg. :klem:

122!

Høh? :klø:

Skrevet
Jordmora mi forklarte meg også at det var helt normalt å ikke høre hjertelyden når man var 15 uker på vei, men lurte på om jeg ville at hun skulle prøve likevel. Selvfølgelig ville jeg det :ler:

Babywatcher hadde ikke vært noe for meg nei, hadde blitt hysterisk av det jeg.....

Er som Arwen sier, man må bare prøve å fortrenge tankene på hva som kan gå galt og huske på at i over 98 % av tilfellene så går alt som det skal :klemmer:

Ja jeg må jo det, men det er ikke lett altså.

Jeg håper min vil prøve..

Mannens tante er jordmor men hun bor en times kjøring unna her så det er vel ikke så greit å reise dit heller. Da er jeg jo virkelig hysterisk. :fnise:

Skrevet
Innom for å ønske deg en god dag, og takke for all støtte jeg får av deg. :klem:

Skulle bare mangle! :klem:

Høh? :klø:

122 dager igjen til jeg går ut i permisjon fra jobben... Litt MEGA dritt lei om dagen serru;)

Skrevet

Hun prøver nok helt sikkert hvis du spør henne, eller krever det :fnise:

Skrevet

Jeg håper hun er hyggeligere i virkeligheten enn hun virket på telefon. Hun virket litt stresset men det kan jo være jeg traff henne på en dårlig dag.

Nå er det snart lunsj og det er bra for jeg er sulten...

Eller det heter kanskje at vi er sultne;)

Skrevet

At du endelig er gravid er virkelig et høydepunkt i 2007. Blir så glad av å lese her jeg :-D

Skrevet

Vil hjeeem....

Har en million ting å fikse før vi skal bort.. Og på jobben koker det så jeg kan egentlig ikke gå...

Skrevet

:vinke: Hellu! Er ute på snokerunde! Moro å lese litt hos andre med-gravide :)

Er litt stygt å si det da, men hun har jo røyket hele tiden. Og jeg er av den oppfatning av at det kan være påvirkende faktor.

Er tilbøyelig til å være enig... Slemt, men, ja.

Både jordmor og gyn jeg var hos var veldig klare på det; man anbefaler at man holder seg helt unna alkohol under graviditeten fordi man ikke vet hvor mye/lite som er greit, men med røyking visste man, og det var det nulltoleranse for (og da fikk jeg et strengt blikk). Jeg som ikke røyker engang følte meg skyldig! :ler:

Skrevet (endret)
Så forrige uke når jeg var borte så hadde de snakket om at det var så rart magen hennes ikke hadde kommet enda, og at noen mente hun burde sjekke det. Det burde jo synes når man er 17 uker på vei..

:overrasket: Jeg er 18 i morgen, og her er det ingen som har sett det enda. Og det er faktisk ganske normalt for førstegangsfødende at den ikke synes noe særlig før uke 18-20.

Men man kan faktisk ikke tenke på det, er det noe galt, så er det noe galt. Jeg syntes ikke 12 uker var noen milepæl, ting kunne fortsatt gå galt. Og så ble det 16 uker jeg så fram mot, så ble det 18 uker (for nå er jeg jo 4 fullgåtte mndr :)), og nå er det 20 uker, for da er jeg halvveis. Man hører jo om de som mister i uke 19, og i 5 mnd, og hvor barnet dør før fødsel, under fødsel, etter føsel, osv. Man kan rett og slett ikke tenke på det, for det er så fryktelig, fryktelig sjelden det skjer! :)

Tror vi bare må venne oss til at vårt bekymringsfrie liv er over :fnise:

(når det er sagt, så mener jeg at UL er en helt fantastisk oppfinnelse ;))

Endret av Opa
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...