Gå til innhold

Gravide Grace.

Grace

Anbefalte innlegg

Sior-smokk?? :klø: (skjønner at det var skrivefeil :tunge1: )

Men kjære vene... altså - jeg er jo blant dem som gjerne bruker litt penger på klær og sånn i det hele tatt, men babyklær fra Dior?? Det er da strengt tatt helt unødvendig? De har jo sååååå mye søtt på f.eks. H&M og de vokser jo så fort ut av det...

:klemmer: på Grace som er på shopping for meg nå! :Nikke: Min personlig shoppingassistent! :sjarmor:

Endret av Ephemera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:vinke: Endelig på nett igjen!! :)

Se der, ukene ruller avgårde. Nå begynner du jo å ha kommet "godt på vei" synes jeg.

Ja det kommer seg nå... Hyggelig at du er online igjen;)

Nå venter jeg bare spent på oktober og UL. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff det er litt sånn ekkelt, for en på jobben er også gravid. HUn er ca en mnd lenger enn meg.

Så forrige uke når jeg var borte så hadde de snakket om at det var så rart magen hennes ikke hadde kommet enda, og at noen mente hun burde sjekke det. Det burde jo synes når man er 17 uker på vei..

Om det var rutine kontroll eller om hun hadde fått ekstra time hos jordmor vet jeg ikke, men hun hadde hvertfall vært der da og blitt sendt rett til Ullevål.

Der var det kun et dødt foster så hun måtte inn til utskraping dagen etterpå..

Og jeg som ikke er noe særlig bekymret for babyen min fra før av.... :sjenert:

Men jeg kan jo ikke drive å bestile ultralyder i hytt og pine heller da...

Skulle ønske jeg hadde penger til en babywatcher, men det er ikke akkurat noe jeg syns jeg kan prioriterere nå..

Får vel bare prøve å få hjernen til å ikke være overbekymret..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var godt du sa at hun hadde helt flat mage, for jeg har helt angst for MA, men tenker som så at når magen vokse, så må det jo være noe der inne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var godt du sa at hun hadde helt flat mage, for jeg har helt angst for MA, men tenker som så at når magen vokse, så må det jo være noe der inne...

Ja sånn tenkte jeg litt også.

Du ser at jeg er gravid for å si det sånn, og det er vel ikke kjempevanlig at hjertet slutter å slå etter uke 12..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker jeg tenkte akkurat sånn når jeg var omtrent så langt som deg. Trodde liksom alle bekymringer skulle gå over bare jeg passerte uke 12, men dengang ei :sjenert: Fikk høre hjertelyden hos jordmor i uke 15 jeg, og det hjalp veldig på psyken, for da var det plutselig ikke så lenge til UL heller. Du får ikke bestilt deg en time der da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg roet meg heller ikke før jeg fikk hlre hjertelyd på hver kontroll. Samme hvor kvalm og dårlig jeg var var jeg skikkelig redd. Det er ikke mange ukene igjen til du blir beroliget på hver kontroll nå :kose: det er en skikkelig tålmodighetsprøve å være gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmoren hadde så fullt at jeg ikke fikk første kontroll der en gang så det får jeg nok ikke.

Har time hos henne omm 11 dager så jeg burde vel tåle å vente....

Er bare så utålmooodig.......;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Og husk at mange jordmødre og leger ikke sjekker etter hjertelyd før etter ordinær UL. De har egentlig ikke lov til det.
:overrasket:

Har de ikke lov til det??

Det MÅ hun altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skal egentlig ikke gjøre det nei. Det er jo ikke sikkert de finner lyden så tidlig så for å ikke stresse den gravide unødig så venter de helst.

Min lege sjekket tidlig. *sjekke* Første gangen jeg har notert hjertelyd er i uke14.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skal egentlig ikke gjøre det nei. Det er jo ikke sikkert de finner lyden så tidlig så for å ikke stresse den gravide unødig så venter de helst.

Min lege sjekket tidlig. *sjekke* Første gangen jeg har notert hjertelyd er i uke14.

Hmm, okei for jeg er jo 15 uker på vei når jeg skal til henne.

Får håpe hun sjekker det altså.

Har fortsatt litt hetta etter det med hun på jobben...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...