Ut i det fri Skrevet 31. juli 2007 #1 Skrevet 31. juli 2007 Vaskemaskinen er død for n'te gang, nå blir det ny. Ser det er kombimaskiner på elkjøp - det hadde vært tingen, men jeg har ikke hørt om dette før, og heller ikke merkene. Noen som har disse? gode/dårlige erfaringer? Ble veldig usikker nå.
Gjest s0l Skrevet 31. juli 2007 #2 Skrevet 31. juli 2007 Jeg har den der ariston, men har nettopp kjøpt den så kan egentlig ikke si så mye.. Men den fungerer fint så langt! Er en ting jeg lurer på forresten, er det vanlig at disse maskinene blir varme? Altså glovarme!? Min blir kjempevarm..
Ut i det fri Skrevet 31. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 31. juli 2007 (endret) Under spesifikasjoner står det at det feks er "52% restfuktighet i tøyet", hva menes med det? Må det tørkes videre på snor, eller kan det legges i skuffa da? En annen ting: kan jeg selv velge om jeg vil den skal tromle? Det er jo deilig med klær som har hengt ute i sol og vind..... bare ikke i regn Endret 31. juli 2007 av Ut i det fri
LilleMy Skrevet 31. juli 2007 #4 Skrevet 31. juli 2007 Jeg har en Mielevariant med vask og tørk i en av leilighetene, og det funker ok. Det som er dumt er at har du to forskjellige vask - en mørk og en lys, så går det jo tregt....... Og jeg synes trommltørket tøy i den lett blir krøllete.....
taliee Skrevet 31. juli 2007 #5 Skrevet 31. juli 2007 Vi har Ariston vi også, og den funker kjempebra! Den bli også litt varm, men kun når vi tørker da.. men tror ikke det er så farlig?
Gjest Gjest Skrevet 1. august 2007 #6 Skrevet 1. august 2007 Har en venninne som for noen måneder siden kjøpte seg en slik en til rundt 10 000 kr. Hun har tidligere hatt vaskemaskin og egen tørketrommel. Hun er veldig misfornøyd og angrer kjøpet sitt.
Gjest StockDama Skrevet 1. august 2007 #7 Skrevet 1. august 2007 Har en ariston, hatt den i et år nå, og jeg elsker den. Man bestemmer selv om den skal tørke eller ikke, selvfølgelig, skulle da bare mangle =D Tar lite plass, får vaska alt som skal vaskes, det er dåg ikke "lo-filter", men et rensevasksystem, så du setter den bare til rensevask nå og da.
Gjest Gjest Skrevet 1. august 2007 #8 Skrevet 1. august 2007 et råd som jeg fikk - har du plass og råd - kjøp en vask og en tørk. resultatet blir ikke like bra, samt at skulle den ryke - så trenger du å kjøpe ny både vask og tørk (eller kombi da)
Pnin Skrevet 1. august 2007 #9 Skrevet 1. august 2007 Jeg har bare dårlig erfaring med kombi vask/tørk. Tørkeprogrammet tok en evighet og når klærne endelig kunne taes ut av trommelen var de fremdeles godt fuktige.
pellegrino Skrevet 1. august 2007 #10 Skrevet 1. august 2007 Fint at klærne går skitne inn og kommer rene og tørre ut. Ulempen er at det tar lang tid å få ferdig vasken! Med vask og tørk hver for seg kan man tørke samtidig som vaskemaskinen går, slik at haugen med skittenklær bli mindre på kortere tid! Tenkte ikke på det på det da jeg kjøpte kombi - og angrer nå!
Ludvig sin mamma :) Skrevet 1. august 2007 #11 Skrevet 1. august 2007 Jeg har kombimaskin av merket Indesit. Er ganske fornøyd, ikke noe å si på vaskeresultat/tørkeresultat. Det eneste som er kjipt er at jeg ikke kan vaske og tørke samtidig, så tidbesparende er det ikke. En ting jeg la merke til når vi skulle kjøpe maskinen var at ALLE UPO maskinene som var utstilt hadde skjev dør.. Samtlige utstillingsmodeller vi så på hadde fått skjev dør, og vi var i ca 10 forskjellige butikker.. Spurte en selger om det der og han sa at jo, UPO sine dører hadde en svakhet der, men hvis man brukte døra forsiktig ville det ikke bli sånn.. Er ca 2 år siden. AEG var for dyr for oss, så da ble det INDESIT. Helt grei maskin. En annen ting som kan være dumt med slike kombimaskiner er at den slipper ut alt loet i sluket, altså det er ikke noe filter man må rense. Det kan føre til tette rør osv, det har skjedd en gang hos oss(jeg vasket noe med myyyyyye hestehår på da) noe annet jeg ikke liker er at hvis jeg har vasket og tørket håndklær f.eks så MÅ jeg skylle trommelen før jeg kan putte inn mørke klær, hvis ikke blir de mørke klærne loete.. Men på et lite bad, og en liten familie vil en kombimaskin være kjempe bra
Ut i det fri Skrevet 1. august 2007 Forfatter #12 Skrevet 1. august 2007 resultatet blir ikke like bra, samt at skulle den ryke - så trenger du å kjøpe ny både vask og tørk (eller kombi da) Tørkeprogrammet tok en evighet og når klærne endelig kunne taes ut av trommelen var de fremdeles godt fuktige. Tja, likte tanken på dette men ser det ikke nødvendigvis fungerer helt: det at det tar lang tid er en ting, men om klærne i tillegg er fuktige etterpå - da ser jeg ikke vitsen. Gubben er også ganske skeptisk med tanke på om noe ryker, så det ser ut som om det blir vanlig vaskemaskin på oss. Takk for innspill alle sammen.
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2007 #13 Skrevet 2. august 2007 Jeg hadde Ariston og var veldig misfornøyd. Den bruker veldig lang tid og bråker utrolig! Dessuten var jeg ikke fornøyd med vaskeresultatet og den hadde mindre kapasitet enn min nåværende Miele.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå