Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skal til tannlegen imorgen og er livredd, sist gang jeg skulle inn besvimte jeg nesten!

Noen tips?

Er det mulig å borre hull, uten å borre? Tenkte om det gikk an med laser eller noe sånn!

Videoannonse
Annonse
Gjest Hulderjenta
Skrevet

Jeg var også redd for tannlegen før, eller ikke for TANNLEGEN, men var redd for å få vondt!!

Si det til tannlegen, be om å få bedøvelseskrem før du får satt bedøvelsessrpøyte, så kjenner du ingenting. Si ja takk til bedøvelse! Alt koster, men jeg vil heller betale enn å være redd! be tannlegen samarbeide med deg når han skal behandle deg, si at hvis du gid et pip så må han stoppe med det han/hun gjør. Føler man at man har kontroll, så føler man seg sikrere i situasjonen.

Jeg har uansett lært meg til å inrømme at jeg er pysete fremfor å spille tøff - for da går det gale... Det er lov å være redd, tannleger vet det og har sine måter å hjelpe pasienten sin på!

Lykke til hos tannlegen i morgen!

Skrevet

Det er viktig med kjemi mellom deg og tannlegen.

Jeg er skikkelig ovenpå i dag, for jeg har vært hos tannlegen. Hadde ingen hull. Og tok bare litt tannstein og fikk pusset tennene så de er blanke og fine.

Men jeg var og tok en plombe som falt ut for et par uker siden - da var jeg ikke spesielt tøff. Men de er så søte der jeg går, følg rådene til Huldre-Lise. Og så i tillegg kan du ta med deg en walkman eller minidisk og spill yndlingsmusikken på full guffe. Så hører du ikke boret så godt.

Lykke til :-)

Skrevet

Er det mulig å borre hull, uten å borre? Tenkte om det gikk an med laser eller noe sånn!

Både laser-bor og en slags gelè som "etser" bort hullet på en smertefri måte er en realitet.

Tror ikke der er så mange tannleger som benytter seg av dette enda, men du kan jo forhøre deg.

Men det viktigste for å bekjempe tannlegeskrekken er, som Tusenfryd skriver, en tannlege du stoler på og liker.

*Lisa*

Skrevet

Tusen takk for mange gode tips, likte spesielt godt det med å ta med Minidiscen min...! Det var en genial ide!!!

Gjest Étoile
Skrevet

Det finnes flere tannleger som spesialiserer seg på pasienter med tannlegeskrekk, de markedsfører seg gjerne som det også, så du kan jo ta en titt f.ex i gule sider. Lykke til! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...