Padmee Skrevet 19. mars 2003 #1 Skrevet 19. mars 2003 jeg har begynnt å spille litt gitar, og i den forbindelse skulle jeg ha fått tak i tekster som har gitargrepene skrevet på. hvis det er noen der ute som har linker å gi meg der jeg kan finne slike hadde jeg blitt veldig glad. hvis det er barnesanger hadde jeg blitt ekstra glad.
Chiquita Skrevet 19. mars 2003 #2 Skrevet 19. mars 2003 Er det ikke like greit å gå til en bokhandel å kjøpe deg en bok med barnesanger.... (Den store barnesangboka anbefales) I den står alle akkordene til hver sangen - kjempekjekk.... Eller kjøp deg en bok beregnet på gitar-spilling... (Jeg har en av Lillebjørn Nilsen (tror jeg), og den er veldig bra)
Padmee Skrevet 19. mars 2003 Forfatter #3 Skrevet 19. mars 2003 Jeg har sangbøker med gitargrep, men jeg kunne gjerne tenkt meg flere sanger. Dessuten er sangbøker dyre, og jeg har ikke så god råd. Derfor lurte jeg på om noen hadde noen bra linker til hvor jeg kan finne litt mer.
@lfakrøll Skrevet 19. mars 2003 #4 Skrevet 19. mars 2003 Spiller ikke gitar selv, men på denne siden har jeg funnet flere av sangene jeg har lett etter ....
Gjest Donna Skrevet 19. mars 2003 #5 Skrevet 19. mars 2003 Her er link til en side med mye bra og variert musikk - og med enkle grep : Her finner du sikkert mye du kan - og det er midi filer på en del av sangene dersom man er usikker på melodien ... Håper det var litt til hjelp - selv om det ikke var barnesanger da ...:-)
Padmee Skrevet 20. mars 2003 Forfatter #6 Skrevet 20. mars 2003 Tusen takk for svar, endelig fant jeg det jeg var på jakt etter. Tusen takk begge to.
Gjest Gjest_Unknown_* Skrevet 12. juli 2008 #7 Skrevet 12. juli 2008 Denne finner du alt fra norske til engelske hiter http://www.ultimate-guitar.com/
Gjest Gjest Skrevet 12. juli 2008 #8 Skrevet 12. juli 2008 Chordie.com er den beste siden! Der rullerer siden mens du spiller, du trenger bare trykke på akkordene for å få opp bildet av grepet og er en kjempefin side med mange treff:)
Gjest Gjest_lisa_* Skrevet 26. februar 2009 #9 Skrevet 26. februar 2009 hei (: har netopp begynt å spille gitar,, kan noen grep og sånn, men kan du hjelpe meg å finne noen kjente sanger med tabulator ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå