Gjest Gjest Skrevet 31. juli 2007 #1 Skrevet 31. juli 2007 Har lyst til å begynne å sykle i skogen..ikke noe proft opplegg, men litt for treningens skyld og fordi det er koselig å sykle i skogen. Kan noen anbefale en sykkel til dette forbruket? Helst en som ikke koster bortimot 10000. Lurer også på om BMX- sykler er helt forferdelige å sykle på til "vanlig" ? Syns de er litt kule..
Gjest Blondie65 Skrevet 31. juli 2007 #2 Skrevet 31. juli 2007 Jeg abonnerer på denne da jeg også skal anskaffe sykkel. Denne må være mer gate (gjerne sånn "gateoffroad") med brede dekk og demping. Gjerne nærmere 5.000 enn 10.000. Jeg har ikke snøring så de som har sykler kan godt liste opp hva jeg skal se etter.
onyx Skrevet 1. august 2007 #3 Skrevet 1. august 2007 Må bare anbefale å finne en sykkel med demping fremme, utrolig behagelig både over trerøtter i skogen og fortauskanter! Min forrige sykkel var en diamant (mener jeg å huske ihvertfall) hybridsykkel som jeg var veldig fornøyd med. Min nåværende sykkel er spesialbygget for meg, så den har en dameramme og dempegaffel foran. Jeg er foretrekker damerammer, men mange offroadere kommer bare som unisex/herremodeller og de passer ikke alltid så godt.
Gjest Blondie65 Skrevet 1. august 2007 #4 Skrevet 1. august 2007 Må bare anbefale å finne en sykkel med demping fremme, utrolig behagelig både over trerøtter i skogen og fortauskanter! Min forrige sykkel var en diamant (mener jeg å huske ihvertfall) hybridsykkel som jeg var veldig fornøyd med. Min nåværende sykkel er spesialbygget for meg, så den har en dameramme og dempegaffel foran. Jeg er foretrekker damerammer, men mange offroadere kommer bare som unisex/herremodeller og de passer ikke alltid så godt. En jeg kjenner som har peiling på sykkel mente at dempegaffel var for proffer. Jeg skjønte overhodet ikke hva han mente med det. Den slitne sykkelen jeg har nå har dempegaffel og det skal jeg ha igjen. En annen ting jeg kan anbefale - i allefall mot brostein (som vi har i Bergen, enkelte gater er rene Tivloi-attraksjonen der det er berg-og-dalbane av brostein som har sunket) er sykkelhansker. Skikkelig polstrede hansker gjør underverker for dempingen. Du tror det ikke før du har prøvd det.
Gjest Gjest_anonym_* Skrevet 1. august 2007 #5 Skrevet 1. august 2007 Hei! Til å sykle i skogsterreng bør du se etter en terrengsykkel, de har mindre og bredere dekk enn hybridsykler. hybriden triller litt lettere på asfalt, men den er ikke så robust til variert terreng..... gå på en sportsbutikk så får du hjelp. si fra hvilken pris klasse du kan tenke deg og PRØV flere sykler så du kjenner hvilken du synes er best! du kan jo søke litt på nettet også. merida.no f.eks og kikke litt. anbefaler deg ihvertfall ikke å kjøpe sykkel på europris / biltema osv. de er som regel bare skit......
onyx Skrevet 1. august 2007 #6 Skrevet 1. august 2007 Ja, brostein i Bergen. Der får man virkelig ristet løs. Dempegaffel er så deilig, jeg har en proffgaffel på en damehybridramme.... Jeg fikk bygget sykkel min hos en liten butikk som spesialiserte seg på terrengsykler, så de bygget mye spesielt. Men mitt ønske var ganske sært da, men jeg er veldig fornøyd med sykkelen min. Nå er det ikke gjort i Norge (men jeg bor ikke i noe billigland uansett), men prisen var ikke ille. 5500 nok ble den vel.
Gjest Blondie65 Skrevet 1. august 2007 #7 Skrevet 1. august 2007 anbefaler deg ihvertfall ikke å kjøpe sykkel på europris / biltema osv. de er som regel bare skit...... Det er der min er kjøpt (tilsvarende butikk) så det kan jeg bare skrive under på. Noterer meg Hybridsykkel til meg selv.
Gjest Blondie65 Skrevet 1. august 2007 #8 Skrevet 1. august 2007 Forøvrig fant jeg denne siden med tilbud på terrengsykler.
onyx Skrevet 1. august 2007 #9 Skrevet 1. august 2007 Det er der min er kjøpt (tilsvarende butikk) så det kan jeg bare skrive under på. Noterer meg Hybridsykkel til meg selv. Hybridsykler er veldig fine, bare vær obs på rammene, unisex/herrerammer vs dameramme. Damerammene er mindre, ikke bare i høyden, men også i avstand mellom sete og styre. Jeg er bare gjennomsnittlig høy, men herrerammene blir for lange slik at jeg får vondt i ryggen etter en stund.
Gjest Blondie65 Skrevet 1. august 2007 #10 Skrevet 1. august 2007 Hybridsykler er veldig fine, bare vær obs på rammene, unisex/herrerammer vs dameramme. Damerammene er mindre, ikke bare i høyden, men også i avstand mellom sete og styre. Jeg er bare gjennomsnittlig høy, men herrerammene blir for lange slik at jeg får vondt i ryggen etter en stund. Ja jeg liker ikke de heller. Må kikke litt rundt. De hadde en rimelig Bikeforce Hybrid til 3500 på www.sykkelbutikken.no - men igjen var det "herre" ramme. Foretrekker lavere stang. Jeg tror jeg får ta meg en runde til de butikkene jeg kjenner til og rett og slett spørre hva jeg skal se etter.
onyx Skrevet 1. august 2007 #11 Skrevet 1. august 2007 Det er nok lurt, i tillegg kan en tur innom en spesialbutikk være lurt for de vet som regel hva de driver med og kan gi råd. Min erfaring er at ikke alle tenker på at lengden mellom sete og styre varierer på rammene, og ofte er jo forskjellen ikke så stor, men merkes likevel godt.
Gjest Gjest Skrevet 1. august 2007 #12 Skrevet 1. august 2007 Noen som har erfaring med dirt-sykler / freeride? De kan brukes i skogen, i byen eller om man skulle finne på noen "stunts" kan de ikke. Har plutselig fått så god tid så må finne på noe...trenger en sykkel jeg kan bruke på sykketur med sønnen min på 5 år, men som jeg også kan sykle "hardere" med når jeg har fri..
Gjest Blondie65 Skrevet 1. august 2007 #13 Skrevet 1. august 2007 Fullrulle Hybridsykler med dameramme. Takketakketakk!
Gjest Gjest Skrevet 13. august 2007 #14 Skrevet 13. august 2007 Hør med herrene på terrengsykkel.no. De er veldig glad i å hjelpe damer i sykkelnød.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå