Gjest Gjest_mimmi_* Skrevet 31. juli 2007 #1 Skrevet 31. juli 2007 Dette barnet er en som min samboer ble kjent med i et tidligere forhold, for mange år siden. Det er hans mor som har begynt å kjøre han hit og slippe han av nå. De ringer hver dag, nesten, skal låne noe, skal komme på besøk. Om min samboer ikke svarer på telefonen så begynner de å ringe fra skjult nummer, til slutt så står han bare her på døren alikevel. Er det ikke normal folkeskikk og vente til man får svar før man kjører ungen til døra?
Gjest Gjest Skrevet 31. juli 2007 #2 Skrevet 31. juli 2007 Hvorfor i all verden skal din samboer ta ansvar for et fra et tidligerer forhold som ikke en gang er hans? Og det er unormalt å bare slippe han av hos dere. Kansje hans mor trenger hjelp med avlastning? da kan dere henvise henne til BV.
kamela Skrevet 31. juli 2007 #3 Skrevet 31. juli 2007 Forstår det dithen at dette ikke er samboers barn. Han må jo ta en telefon til moren og si fra at han ikke er interessert i å være barnevakt for henne, og at hun må slutte å avlevere barnet hos dere. La være å svare på skjult nummer, ikke lokk opp døra hvis hun ikke skjønner at nei er nei.
Gjest Elastica Skrevet 31. juli 2007 #4 Skrevet 31. juli 2007 Merkelig å bare slippe av barnet utenfor huset deres. Hvor gammel er gutten?
Gjest vimselot Skrevet 31. juli 2007 #5 Skrevet 31. juli 2007 Synes ikke dere skal godta dette, men si fra til moren. Likevel, har han vært sammen med henne og gutten er blitt knyttet til han, må det være mulig å få til en løsning slik at barnet ikke blir helt avvist uten at dere blir pådyttet å være barnevakt?
ThirtySomething Skrevet 31. juli 2007 #6 Skrevet 31. juli 2007 Det er noen vesentlige ting her: Hvor gammel er gutten? Hvilket forhold har mannen din og gutten Jeg synes det står all respekt av en mann som tar ansvar, eller i det minste følger opp et barn han faktisk har bodd med. Det er ikke barnets feil at bruddet kom (antakelig), og det skal ganske lite til å følge litt opp. Men kanskje dere må definere forholdet, og så etter det sette noen rammer for besøk etc. En helg i mnd, hver onsdag.. hva som helst.
Gjest Gjest Skrevet 31. juli 2007 #8 Skrevet 31. juli 2007 Dette barnet er en som min samboer ble kjent med i et tidligere forhold, for mange år siden. Det er hans mor som har begynt å kjøre han hit og slippe han av nå. De ringer hver dag, nesten, skal låne noe, skal komme på besøk. Om min samboer ikke svarer på telefonen så begynner de å ringe fra skjult nummer, til slutt så står han bare her på døren alikevel. Er det ikke normal folkeskikk og vente til man får svar før man kjører ungen til døra? En som han ble kjent med? Er det sønn av tidligere samboer? har man hatt samboer med barn, så knytter vel barnet seg til den personen. for meg virker det rart om en mann flytter fra en samboer og vips så er det ingen kontakt med barna lengre heller. Dette har jeg sett og det er hjerteskjærende å se. de jeg kjenner som har bodd i forhold med tidligere barn , så har de holdt kontakten med barna så lenge barna har ønsket selv. Noe annet virker vel unaturlig. skulle en mann bryte tvert med barn, så er det ikke rart forholdet tok slutt. da viser det seg hvor han stoi forhold til barna.
ThirtySomething Skrevet 31. juli 2007 #9 Skrevet 31. juli 2007 En som han ble kjent med? Er det sønn av tidligere samboer? har man hatt samboer med barn, så knytter vel barnet seg til den personen. for meg virker det rart om en mann flytter fra en samboer og vips så er det ingen kontakt med barna lengre heller. Dette har jeg sett og det er hjerteskjærende å se. de jeg kjenner som har bodd i forhold med tidligere barn , så har de holdt kontakten med barna så lenge barna har ønsket selv. Noe annet virker vel unaturlig. skulle en mann bryte tvert med barn, så er det ikke rart forholdet tok slutt. da viser det seg hvor han stoi forhold til barna. Vil bare si til Gjest, at det er ikke alle som får lov til å følge opp et barn som ikke er deres biologisk etter et brudd. Det er ikke alltid det er mannens feil - så er det sagt! :-)
Gjest =tentacle= Skrevet 31. juli 2007 #10 Skrevet 31. juli 2007 Dette barnet er en som min samboer ble kjent med i et tidligere forhold, for mange år siden. Det er hans mor som har begynt å kjøre han hit og slippe han av nå. De ringer hver dag, nesten, skal låne noe, skal komme på besøk. Om min samboer ikke svarer på telefonen så begynner de å ringe fra skjult nummer, til slutt så står han bare her på døren alikevel. Er det ikke normal folkeskikk og vente til man får svar før man kjører ungen til døra? Er det moren som har klikket, eller har gutten et behov for samvær og moren er totalt talentløs i å håndtere å si nei eller kommunisere med din samboer? Hvis hun dumper barnet hos dere fordi hun selv vil ha fri, ville jeg informert henne om at hvis det skjer igjen, vil dere kontakte politi/barnevern og melde fra om at et barn er etterlatt alene utenfor deres bolig. Kan din mann tenke seg å ha kontakt med gutten på noen måte? Han fortjener å få en skikkelig samtale med avklaring av forventninger og hvorfor kontakt skal opphøre eller være sjeldnere enn nå. Dette er først og fremst moren ansvarlig for, men jeg synes ikke det er for mye forlangt at han kan sette seg ned med gutten og på en fin måte forklare ham hvor landet ligger og hvorfor. Spesielt om de bodde sammen den gangen. Har man vært en del av en familie og latt barnet regne en som en av hans/hennes, så er det et moralsk ansvar å ta litt hensyn. Situasjonen over er derimot helt på tryne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå