Ludvig sin mamma :) Skrevet 31. juli 2007 #1 Skrevet 31. juli 2007 Jeg skal snart ha bursdagsselskap, og skal bake kaker. Jeg baker egentlig ganske ofte og er litt tom for ideer. Hvilke kaker bør jeg prøve? Bør være ca 3 stk, og de bør kunne bakes 2 dager i forveien, samt at de må tåle å reise(skal ha selskapet på hytta)har stor kjølebag å dem i. HJELP!
Brunhilde Skrevet 31. juli 2007 #2 Skrevet 31. juli 2007 Noen kaker tåler jo bedre enn andre å "sette" seg litt, og hvis jeg skulle bake ville jeg satse på brownies (lage en bringebærsaus til å servere ved siden av, veldig godt) og en Bedstefars skæg, hvor jeg bytter jordbær ut med bringebær og i tillegg har 125 gram kokos i marengsmassen. Dette er også en kake som kan lages et par dager på forhånd. Som siste kake kan du kanskje lage en Pavlova, her kan bunnen bakes lenge i forveien og så fyller du når den skal serveres.
kamela Skrevet 31. juli 2007 #3 Skrevet 31. juli 2007 Jeg skal snart ha bursdagsselskap, og skal bake kaker. Jeg baker egentlig ganske ofte og er litt tom for ideer. Hvilke kaker bør jeg prøve? Bør være ca 3 stk, og de bør kunne bakes 2 dager i forveien, samt at de må tåle å reise(skal ha selskapet på hytta)har stor kjølebag å dem i. HJELP! Hva er det du pleier å bake da? Og er det kjøleskap/fryser å oppbevare i på hytta?
Gjest Elastica Skrevet 31. juli 2007 #4 Skrevet 31. juli 2007 Tur-kake! Fritt etter en sms jeg aldri sletter (fordi det er oppskriften på verdens mest barnevennlige kake): Turkake langpanne: 10 dl vaniljesaus, 200 g smeltet smør, 600 g sukker, 700 g mel, 2 ts vaniljesukker, 6 ts bakepulver, masse kanel og perlesukker på toppen, 175 grader, 40 minutter. Holder seg lenge - blir faktisk bedre for hver dag som går.
Ludvig sin mamma :) Skrevet 31. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 31. juli 2007 Hva er det du pleier å bake da? Og er det kjøleskap/fryser å oppbevare i på hytta? Jeg pleier å bake alt fra muffins, sjokoladerkaker, mandelbunnkaker osv.. Er bare så vanskelig å bestemme seg. Har kjøleskap og frysere ja.
Gjest Vampyra Skrevet 31. juli 2007 #6 Skrevet 31. juli 2007 Suksessterte tåler fint og stå noen dager
Lund Skrevet 31. juli 2007 #7 Skrevet 31. juli 2007 Jeg skal snart ha bursdagsselskap, og skal bake kaker. Jeg baker egentlig ganske ofte og er litt tom for ideer. Hvilke kaker bør jeg prøve? Bør være ca 3 stk, og de bør kunne bakes 2 dager i forveien, samt at de må tåle å reise(skal ha selskapet på hytta)har stor kjølebag å dem i. HJELP! Hva med eplekake?den kan du lage par dager før Den blir bare bedre etter par dager,syns jeg
kamela Skrevet 1. august 2007 #9 Skrevet 1. august 2007 Mine tips: Ostekake Fransk sjokoladekake Kanelsnurrer/hveteboller Jeg synes alltid det er greit å servere noe gjærbakst i tillegg til de litt tynge kakene.
Ludvig sin mamma :) Skrevet 1. august 2007 Forfatter #11 Skrevet 1. august 2007 Jeg har kommet frem til at det antagelig blir Muffins(oppskrift fra Nigellas kjøkken) En eller annen sjokoladekake(muligens brownies med vaniljeis og bringebærsaus) Og kanskje kanelsnurrer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå