Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

... og nå har jeg bestilt time hos lege for å finne ut hva som mulighens er 'galt'. Må inrømme at jeg synes det er ganske vanskelig... Så lenge en prøver så er det håp, men jeg er redd for negative svar etter utredninger, og da vil håpet være tatt bort...

Selv har jeg barn fra før, men samboeren min har ingen, så det er sansynligvis her 'problemet' ligger.

Kan noen dele sine erfaringer fra tiden med utredning? Hvor lang ventetid må vi belage oss på (bor i Rogaland) (nesten en måned ventetid bare for å få tid hos fastlegen...)? Hvilke prøver tas i første omgang?

Takker for svar!

Endret av s.n
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
...

Selv har jeg barn fra før, men samboeren min har ingen, så det er sansynligvis her 'problemet' ligger.

Må bare arrestere deg litt på denne. Jeg er enig i at det er en sannsynlighet i det du skriver, men det er langt fra sikkert. Ting kan endre seg hos deg, selv etter kort tid, så du bør absolutt undersøkes.

Du må bestille time hos fastlegen din, som undersøker deg og tar div. prøver av deg og dessuten henviser deg videre til gynekolog. Samtidig må mannen din ringe fastlegen sin og be om henvisning til der de tar sædprøver i deres område (et eller annet stort sykehus, gjetter jeg på, her i Oslo er det Riksen). Min mann ringte selv til Riksen og bestillte time, og pushet dessuten på for å få resultatene snarest mulig (de kan være ganske trege).

Du tar med deg prøveresultatene dine og mannens til gynekologen, som tar innvendig ultralyd på deg. Det kan lønne seg å sjekke litt rundt i ditt område hvor det er kortest ventetid på gynekolog, jeg ventet bare på innkalling, da tok det to måneder...

Og innen du har kommet så langt er du enten gravid eller har surfet så mye rundt på prøver-forumet på KG at du kan alt selv :ler:

Gjest Gjest
Skrevet

Ta forresten også en titt inn på Langtidsprøver-forumet, der finner du mye informasjon om utredning.

Det kan være lurt å lese om vanlige forkortelser øverst i forumet først.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...