Gå til innhold

Krem for tørr hud

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_kristine_*
Skrevet

Er plaget med tørr hud mellom øyenbrynene, på øverste del av kinnene/under øynene, og på nesen. Dette viser ekstra godt når jeg har foundation på. Jeg har uren hud de andre områdene, så problemet er hvordan jeg kan kombinere fet krem med krem mot uren hud? Dele opp ansiktet da eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruk en krem for blandingshud? Bruke en mild rensemelk og kanskje? Du har vel heller dehydrert enn tørr hud, siden du har fete partier også.

Formen ellers a? Kunne ikke hindre meg selv i å tenke at den tørre huden din ligger på akk samme måte som det gjør med lupus. Ikke meningen med dommedagsprofeti altså! Det er jo uansett ikke utslettet som er det mest fremtredende ved lupus.. Utslett kan jo hvem som helst få!

Hva slags form har de tørre partiene dine? Er det "bare" tørt, eller er det sårt også?

Sannsynligvis bruker du bare en krem nå som er for sterk for huden din. Det er jo også sånn at hvis man bruker en krem for fet hud, og ikke har fet hud, vil huden begynne å produsere talg, slik at man gir seg selv fet hud... Det beste for deg, ville jo vært og tatt en ansiktsbehandling, så du kan få litt tips til hvordan du skal forholde deg til huden din!

:sol:

(Ellers er nok ikke foundation noe særlig å ha på tørr hud...)

Skrevet

slenger meg på denne jeg og, for jeg har problem med fete partier samt tørre..

Du skriver at hun bør prøve en krem for blandingshud, har du eksempel på det rainbow brite?

Og eksempel på rens?

Skrevet

Jeg bruker Facial Lotion fra MD som vanlig dagkrem da jeg har blandingshud. På tørre partier bruker jeg Critical Care fra MD. Funker bra :)

Skrevet
Er plaget med tørr hud mellom øyenbrynene, på øverste del av kinnene/under øynene, og på nesen. Dette viser ekstra godt når jeg har foundation på. Jeg har uren hud de andre områdene, så problemet er hvordan jeg kan kombinere fet krem med krem mot uren hud? Dele opp ansiktet da eller?

Hei

Jeg hadde gått til en hudpleier og fått en hudanalyse. Noen plasser er det gratis og fleste plasser rimelig.

De kan anbefale det som er det beste for deg i forhold til din hud.

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...