Gå til innhold

dere som jobber med arbeidsuniform/arbeidsantrekk

Anbefalte innlegg

Gjest Catwoman
Skrevet

Og det er vel ganske så mange egentlig?

Jeg har arbeidsuniform - og ønsker ofte at jeg kunne gå med mine egne klær hver dag.

Joda - det er praktisk å slippe å tenke på hva jeg skal ha på meg, og jeg slipper å slite ut mine egne klær og sånn - men likevel er jo mine klær endel av min identitet også.

Og når får man egentlig tid til å bruke sine egne klær? - det er ikke alltid jeg gjør så fantastisk mye spennende etter jobb - og da blir det bare til, ihvertfall for min del, at jeg slenger på meg et eller annet - gidder ikke å gjøre så mye ut av antrekket hvis jeg ikke skal noe spesielt liksom.

Flere enn som tenker sånn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heller litt motsatt med meg. Når jeg måtte bruke uniform på jobb var motivasjonen til å kle seg ordentlig mye bedre på kveldstid enn nå som jeg bruker mine egne klær på jobb. Nå er det lett for at jeg hopper i treningsklær med en gang jeg kommer fra jobb, selv om jeg ikke skal trene før sent på kvelden...

Skrevet

Som oftest synes jeg bare det er deilig å slippe å tenke så mye over hva jeg skal ha på meg. Dessuten er jobben min av en slik art at det bare ville vært utrolig ekkelt å gå med sine egne klær...

Og slik som Chica synes jeg det er mye morsommere å pynte meg når jeg først har sjansen!

Skrevet

Jeg var aldri komfortabel med arbeidsuniformen, og selv om man slipper å slite ut egne klær, så er det jo også noe med å føle seg vel i det man går i, og da foretrekker iallfall jeg å kunne velge selv. :)

Gjest Tigerjente
Skrevet

På skolen likte jeg absolutt ikke uniformen min! Jeg kunne aldri føle meg vell i den, og var glad så raskt den var av meg. Da var det på med fine klær og stach!

Nå har vi en "lett" uniform på jobben, som jeg liker. Det gjør ikke meg noe å måtte gå med den på bussen fordi jeg ikke hadde tid til å skifte.

Og når jeg kommer hjem og ikke skal noe spesielt hopper jeg i koseklær, bruker de "fine" klærne mye mindre nå, og kjenner ikke sug etter å kjøpe nye klær hele tiden

Gjest Camillo
Skrevet

Jeg synes det er greit å gå i uniform - slipper å tenke gjennom hva man skal ha på seg, gir nøytrale signaler osv. osv.

I tillegg får jeg igrunnen bare mer behov for å pynte meg litt på fritida (dvs når jeg skal ut og sånt, til vanlig går jeg i treningsklær stort sett).

Jeg jobbet sivilt en dag her, og det likte jeg veldig godt, merket at jeg følte meg mer som "meg selv" i mine egne klær, men generelt sett synes jeg det er praktisk å ha egne jobbklær.

Skrevet

Jeg må bruke en formløs t-skjorte på jobben, og har irritert meg litt over at det er vanskelig å se ultrastilig ut, uansett hva man kombinerer den med. Det blir til at jeg bruker jeans til, og da gjerne de som er mest behagelige i stedet for de som er finest (er ikke alle tiders når man må bøye seg eller kravle rundt på gulvet i pinnstramme drainpipes med lavt liv).

Går jo ikke an å bruke alt slags sko heller, for jeg står hele dagen.. Og vil jo ikke infisere alle parene med jobbrelatert fotsvette heller!

Så jeg benytter enhver sjanse til å bruke skjørt og kjoler og fine sko på fritiden :)

Gjest marihan
Skrevet

Har dere sett prix-skjortene?? De er så stygge!! Ingen kler den skitne gulfargen.. Skulle gjerne brukt mine egne klær :)

Skrevet
Har dere sett prix-skjortene?? De er så stygge!! Ingen kler den skitne gulfargen.. Skulle gjerne brukt mine egne klær :)

Hehe.. jeg har alltid syntes litt synd på de ansatte på Kiwi, spesielt de med rutete skjorter og bukseseler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...