Gjest kai Skrevet 31. juli 2007 #1 Skrevet 31. juli 2007 Finnes det en måte der jeg kan angi et telefonnummer som ikke skal få ringe til meg? For ved "sperring av anrop" sperrer jeg alle innkommende anrop..Vil det skal gjelde kun 1nr.. Og isåfall, vil jeg da merke at det har ringt?
Cata Skrevet 31. juli 2007 #2 Skrevet 31. juli 2007 Det kommer litt an på hvilken telefon du har, tror jeg. På Nokia kan du legge nummeret du vil overhøre i en egen gruppe. Deretter går du inn i profiler og velger enkeltgrupper. Da vil du høre når alle som er lagret på din mobil ringer - unntatt det nummeret. Problemet er at du antakelig stenger ute nummer som ikke er lagret på mobilen samtidig, så "fremmede" kan ikke ringe deg lenger. Tror også det er slik at den som ringer vil koples over til mobilsvar hvis du har det aktivert. Så i praksis er det bare ringelyden du stenger av.
Gjest Gjest Skrevet 1. august 2007 #3 Skrevet 1. august 2007 Jeg vet iallefall at samsung har det på sine telefoner.. det har vært en fryd å hatt slitsomme mennesker rundt seg som ikke blir så slitsomme med en sånn telefon:) det gjelder da også sms.
Gjest kai Skrevet 1. august 2007 #4 Skrevet 1. august 2007 Jeg har ein nokia n80. noen som vet om denne funksjonen fungerer? eneste jeg klarer å finne er å sperre alle innkommende anrop, og det er jo ikke det jeg vil..
Gjest Qha Skrevet 2. august 2007 #5 Skrevet 2. august 2007 (endret) Jeg har ein nokia n80. noen som vet om denne funksjonen fungerer? eneste jeg klarer å finne er å sperre alle innkommende anrop, og det er jo ikke det jeg vil.. Jeg har hatt Nokia selv i mange år. Men jeg har aldri funnet noe mulighet for å sperre et enkelt nummer. Det blir alt eller ingenting. Og det er veldig synd. Skulle gjerne ha fått sperra et telefonnummer selv... Kan jo selvsagt opprette grupper, og ha varsling kun for de gruppene som er oppretta. Men det fungerer dårlig. Hvis det ringer noen som jeg ikke har i adresseboka på telefonen , så er det ikke sikkert at de får svar.... Og det er jo litt teit.... For det kan jo være at jeg skulle ha svart... Så der har Nokia et lite problem som de burde gjøre noe med. Forresten,, her var det et tips http://forum.gitarnorge.no/index.php?showt...&mode=linea Endret 2. august 2007 av Qha
Ugla Skrevet 4. august 2007 #6 Skrevet 4. august 2007 Finnes det en måte der jeg kan angi et telefonnummer som ikke skal få ringe til meg? Jeg har ein nokia n80. noen som vet om denne funksjonen fungerer? Tror Nokia har 2-3 modeller som har "filtreringsfunksjon" (m.a. Nokia 1110i). Gå til "Meldinger" > "Medingsinnstillinger" og se om du har "Nummerfilter". Der kan du legge inn "uønsket nr". De filtrerte meldingene lagres direkte i mappen "Filtrerte meldinger" (og kan leses siden). Når det kommer telefonanrop fra numrene i denne listen, aktiveres ingen ringetoner eller vibrering. Lagres under "Ubesvarte anrop". Sjekk event. på www.nokia.no, for din mob.
Gjest kai Skrevet 6. august 2007 #7 Skrevet 6. august 2007 Har desverre ikke nummerfilter på min tlf.. Men takk for hjelpen til dere alle!
Kamikatze Skrevet 6. august 2007 #8 Skrevet 6. august 2007 På de aller fleste telefoner kan man lage grupper med eget ringesignal. Også nummer som ikke står i nummerlista kan få en egen ringetone, slik at vanlig mottatt samtale sklir igjennom. Da kan du som det står over legge uønsket nummer til en gruppe med "død" ringetone. Hvorvidt du kan stenge ringesignal eller vibrering i enkeltgrupper varierer fra telefon til telefon. Plages du mye, er det jo mulig å gi klar beskjed om at du ikke ønsker fler oppringninger fra vedkommende, og at du for ettertiden vil anse enhver oppringning for sjikanering som vil bli politianmeldt. Og greier du ikke å si såpass klart i fra, så kan du ikke klage heller om folk i villfarelse og opptimisme fortsetter å ringe deg.
Gjest Qha Skrevet 6. august 2007 #9 Skrevet 6. august 2007 Plages du mye, er det jo mulig å gi klar beskjed om at du ikke ønsker fler oppringninger fra vedkommende, og at du for ettertiden vil anse enhver oppringning for sjikanering som vil bli politianmeldt. Og greier du ikke å si såpass klart i fra, så kan du ikke klage heller om folk i villfarelse og opptimisme fortsetter å ringe deg. Nå kan ikke jeg snakke på vegne av andre. Men jeg har i allefall varsla om hva jeg synes om ikke ønsket opprigninger. Men en politianmeldelse er heller drøyt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå