Gå til innhold

Kong Oscars gate i Bergen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om to dager flytter vi til Kong Oscars gate i Bergen sentrum, men har ikke satt meg ordentlig inn i hva som er i nærheten der. Noen som vil fortelle litt? Er det noen parker i nærheten der, butikker, osv? :regn:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kong oscars gate munner ut ved fisketorget. Bryggen ligger like ved, og butikker er det i massevis.

Gjest Hegebee
Skrevet
Kong Oscarsgate ligger midt i sentrum. Det er ved foten av Fløien, og butikker og parker er ikke lenger enn 5-10 minutter gangavstand unna, avhengig av hvilken park og hvilken butikk du skal til. Byparken, feks er maks 5 minutter borte.

http://finn.no/finn/map?routeAction=clearR...aderrightbutton

Flere av "naboene dine" er mine favoritter... Vågen fetevare som er en kjempekoselig kafe, Malepaletten som er en fantastisk forhandler av kunstmateriell - kjempegod sevice... og Mr Bean kaffebar har en flott bakhage med tak og selvfølgelig god kaffe!

Gjest Blondie65
Skrevet

Rakt opp i høyden og du er på fjellet med mange turløyper.

5-10 minutter og du er på festningen - flott park å tilbringe finværsdagene.

20 minutters gange og du er i Nordnesparken, eller på verftet. Dermed har du både soling og bading og pilsing i ett.

5 minutters gange og man er på Galleriet, Xhibition og Telegrafen eller andre retningen Strandgaten med Kløverhuset. All den shopping du kan tenke deg.

Jeg tipper at rett ut gatedøren din møter Skostredet Kong Oscarsgt og da har du litt mer "smale" butikker like i nærheten med masse morsomt å se. På Korskirkealmenning ligger byens beste kinarestaurant Sze Chuang House. Bitteliten ... masse god smak.

Skrevet

Jeg vil også bo i Kong Oscars gate i Bergen! :sur: I hvertfall når det ikke regner der.

Gjest Gjest_Kine_*
Skrevet

Som de andre sier er det veldig sentralt, og nærmt alt. Men det er også mye biltrafikk der, spesielt i rushtiden...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...