Gjest Gjest Skrevet 25. august 2007 #41 Skrevet 25. august 2007 hmm, må si at det høres ut som en veldig dårlig oppskrift for et ekteskap, han vil drikke seg full hver helg og du vil gjerne være hjemme... og bare så det er sagt, jeg mener ikke at det de som drikker ofte osv er noe dårligere mennesker osv enn de som ikke gjør det, problemet ligger vel heller i at dere er så ulike, hvis du føler at det er et problem nå, hva vil du tenke den dagen dere får barn og han går på byen og lar deg sitte hjemme alene men ungene( hvis du tror han kan finne på noe sånt) Jeg er ikke tilhenger av at et par må være enige i ett og alt, men et felles syn på de grunnleggende tingene i livet er veldig viktig hvis man skal komme seg gjennom de vanskelige tidene også... Hvis du tviler nå, når dere egentlig burde ha det veldig bra er etter min mening ikke et bra tegn... Mine foreldre har veldig forskjellig syn på avslapning, min mor trives best hjemme og drikker aldri, mens min far alltid har spilt ute i helgene og gjerne har tatt seg en dram da..... De ble skilt etter 20 års ekteskap, de hadde ingenting til felles til slutt, for når skulle de ha tid til å skape seg felles interesser, når de jobbet, passet på oss, eller i helgene da min far var borte... Problemet lå jo ikke i at pappa var borte, men i at de ikke var sammen, og at mens mamma ble sur på pappa fordi han var borte, syntes pappa det var trist at mamma ikke ville være med.... Faren min har giftet seg på nytt, og hans nye kone spiller sammen med han i helgene. Det er faktisk ikke så ofte nå som det var før, kanskje fordi de deler dette sammen, trenger de ikke å gjøre det så ofte??? Det trenger ikke være noe galt i at han drikker hver helg, men det er vel helt klart et problem at dere ikke er enige om hvordan dere skal tilbringe helgene deres... hvis den ene får viljen sin trives ikke den andre, sånn kan man ikke leve i lengden. Poenget mitt er ganske enkelt, hvis dere ikke trives med å gjøre de samme tingene må du nesten tenke grundig om før du gifter deg, det er tross alt resten av livet det er snakk om. At dette er en ting som skyldes alder tror jeg lite på, noen liker å feste ofte andre liker det ikke..... Om han har et alkoholproblem vet jeg ikke, men det er godt mulig.. Spør om han kan la være å feste en måned for din skyld, dvs han kan gå ut og treffe venner, men ikke drikke. Hvis han ikke klarer å la være å drikke i en så kort periode når han vet hvor mye det betyr for deg har han nok et problem med alkohol..... eller så vet han at det ikke får konsekvenser.... om dette skyldes umodenhet eller ikke kan man jo diskutere. En av min onkler var ikke gammel da han bestemte seg for ikke å drikke alkohol, ikke fordi han ikke likte det, men fordi han ble ubehagelig i fylla.... Han tok konsekvensen av at han ikke tålte alkohol så godt, så hvis forloveden din bruker alkohol som unskylding for de gale tingene han gjøre dvs han styrer ikke seg selv når han drikker, bør han kanskje ikke drikke..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå