Gå til innhold

Tviler allerede

Gjest Gjest_Fortvilet_*

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvis du er i tvil så skal du ikke gjennomføre bryllupet, men du har ennå tid til å tenke gjennom hva du vil og jeg syns du skal bruke den tiden godt.

Å leve sammen er vanskelig, og det er viktig at begge to skal ha det fint i ekteskapet og derfor må dere sammen finne ut hvordan dere ønsker at dere skal leve sammen. Det er ikke kun en av partene som skal legge premissene for et godt ekteskap, det gjør man sammen.

Lykke til!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du er nok litt prippen ja.

som mange andre sier: inngå kompromiss!

selv om du ikke drikker kan du da være med ut innimellom!! og dere kan innvitere venner på en koselig kveld hjemme til dere...

jeg er også på fylla nesten hver helg fordi jeg syns jeg sitter nok i sofaen å råtner...

lykke til med forholdet og ekteskapet og alt det der.

Gjest tomat Mina
Skrevet
Følg magefølelsen din. Å oppgi alkohol som grunn til utroskap er direkte barnslig, så kanskje dere skal vente med å gifte dere til han blir tørr bak øra... dvs. at han får et mer moderat syn på alkohol...

Helt enig med Vimselott!

Må også få si at i en alder av 26 år er det ikke uvanlig at han er på byen, men å drikke seg dritings hver helg...nope!

Du liker det ikke og det vet han, men han gjør det fordet! Mener det er mangel på respekt for deg og dine synspunkter/behov.

Å oppføre seg tulling i fylla er ingen unnskyldning!Å være full å begå Utroskap er ingen unnskyldning for utroskapet heller!

Det er mange måter å elske et menneske på og derfor også mange måter å vise det på. Når han går mot dine ønsker om mindre fyll og trosser deg - er han ikke en du bør satse på å være sammen med livet ut!

Dere må sammen finne på noe som begge har glede av i helgene, ikke bare det du vil, men litt av dine ønsker og litt av hans ønsker.

Med andre ord, møtes på halveien!

Uansett, så må du prate med han om dine følelser omkring dette å få han til å forstå at du faktisk mener alvor!

:klem:

Skrevet

Jeg har vært sammen med min kjære siden jeg var 19 og har i år 15 års jubileum.

Det er ikke mer enn ca 3-4 år siden vi sluttet å fly på byen annenhver og hver helg, men forskjellen er jo at vi stort sett alltid var ute sammen. Nå går det oftere i hjemme fester, men vi går fortsatt ut på byen i ny og ne, noen ganger hver for oss, men som oftest går vi ut sammen.

For deres skyld, synes jeg dere må kunne snakke orntli sammen om dette, for det virker nesten som om han ikke vil ha deg med siden du ikke drikker (eller kritiserer du han hvis du er med og han drikker for mye ?) og så må du ta ett valg når det gjelder utroskapen hans. Du tok ett valg når du tok han tilbake, dvs at du også tilga hva han gjorde den gangen. Skal forholdet ha en sjangs, kan du ikke la det ligge og gnage, selv om jeg vet av erfaring at det er lettere sagt enn gjort, men man må prøve så godt man kan.

Skrevet (endret)
Han er litt umoden, du er litt prippen. Og jeg syns det virker som om at du kanskje ikke helt er over utroskapen enda..?

Jeg er snart 30 (urgammal! :ler: ) med en samboer på nesten 40, og de fleste vennene våre er fra 30 og oppover. Noen gift, noen har barn. De med barn fester naturlig nok lite, men at man rangler på fylla minst en gang i måneden er for meg helt normalt. Og vi går ut og drikker nesten hver helg. Hva annet skal vi gjøre? Sitte inne og se på film og spise pizza..?

Jeg kan bare si meg totalt Uenig med deg.

Det er ikke prippent å frykte et alkoholproblem. Hun har garantert sine grunner, mer enn de du har fått innsikt i.

Det er ikke "normalt" å gå ut for å drikke seg full hver eneste helg. Hvorfor skal man streve etter å bli FULL?

Hva annet man kan gjøre?

Jo: Gå en tur i skogen, eller kanskje i byen - bare for å se på folk, lage god mat, treffe venner til middag (uten å ha vinen som mål), ha sex, gå på museum, teater, kino, besøke en annen by, lese, surfe, prate, spille kort, rydde, male, ta spontane besøk til familie/venner, planlegge turer, trene, ja... eller muligenes se film og spise pizza - duger det også.

Endret av -Alvildebrud-
Skrevet

Hva annet man kan gjøre?

Jo: Gå en tur i skogen, eller kanskje i byen - bare for å se på folk, lage god mat, treffe venner til middag (uten å ha vinen som mål), ha sex, gå på museum, teater, kino, besøke en annen by, lese, surfe, prate, spille kort, rydde, male, ta spontane besøk til familie/venner, planlegge turer, trene, ja... eller muligenes se film og spise pizza - duger det også.

Er i grunnen litt enig med deg...hvis man ikke klarer å finne på noe annet i helgene enn enten å gå på byen eller sitte hjemme og spise pizza - gud for et kjedelig liv :overrasket:

Gjest Pia 30.08.08
Skrevet

Hva vet dere om ANDRE synes det er kjedelig å drikke i helgene??!!

Unnskyld meg, men det blir som at jeg skal si at dere har et kjedelig liv fordi dere ikke gjør sånn og sånn! Jeg og min kjære drikker så og si hver helg og vi STORkoser oss!! Sitter med gode venner, prater og rører og har det faktisk utrolig koselig! Sjelden vi gidder å gå på byen, da sitter vi heller hos oss eller venner og skravler :)

Skjønner ikke hvordan folk kan dømme andre på den måten fordi de ikke gjør ting slik som de selv ville gjort :frustrert:

Skrevet

Det er ikke prippent å frykte et alkoholproblem. Hun har garantert sine grunner, mer enn de du har fått innsikt i.

Det er ikke "normalt" å gå ut for å drikke seg full hver eneste helg. Hvorfor skal man streve etter å bli FULL?

Hva annet man kan gjøre?

Jeg er helt enig med deg, det er mye, mye annet man kan finne på i stedet for å gå ut og drikke hver kveld. Jeg og min kjære er ikke avholdsmennesker, men vi synes det er mye koseligere å kose oss hjemme hos venner eller ha venner hjemme hos oss i helgene, enn å dra ut og feste. Og vi synes ikke at vi har kjedelige liv, og det synes heller ikke vennene våre (og det er det som teller for oss). Så det blir teit å si at alle som ikke går ut og drikker i helgene har mindre morsomme liv enn de som gjør det.

Til trådstarter, det beste du kan gjøre, tror jeg, er å snakke med ham om det, si at det er veldig viktig for deg at han respekterer dine ønsker når det gjelder drikkingen. Hvis ikke dere snakker om det, kommer du til å gå og tenke på det, og da vil du tvile desto mer.

Skrevet
Hva vet dere om ANDRE synes det er kjedelig å drikke i helgene??!!

Unnskyld meg, men det blir som at jeg skal si at dere har et kjedelig liv fordi dere ikke gjør sånn og sånn! Jeg og min kjære drikker så og si hver helg og vi STORkoser oss!! Sitter med gode venner, prater og rører og har det faktisk utrolig koselig! Sjelden vi gidder å gå på byen, da sitter vi heller hos oss eller venner og skravler :)

Skjønner ikke hvordan folk kan dømme andre på den måten fordi de ikke gjør ting slik som de selv ville gjort :frustrert:

Jeg mener aldeles ikke at det er kjedelig å drikke i helgene...da misforstod du meg eller jeg var uklar. Men sånn som det ble fremstilt over, så virket det som om "herregud, hvis man ikke drikker, da kan man bare sitte og glane på tv og trøkke i seg pizza." Og da mener jeg man er lite fantasifull...that's it! :fred:

Skrevet
Jeg mener aldeles ikke at det er kjedelig å drikke i helgene...da misforstod du meg eller jeg var uklar. Men sånn som det ble fremstilt over, så virket det som om "herregud, hvis man ikke drikker, da kan man bare sitte og glane på tv og trøkke i seg pizza." Og da mener jeg man er lite fantasifull...that's it! :fred:

Akkurat :tommel:

Gjest Gjest_Camma_*
Skrevet

Selv er jeg og sambo av typen som er sjelden ute på byen. Vi trives med det. Er hjemme og spiser god middag og drikker litt vin, eller på besøk hos familie, ser film, går på kino, sammen venner, spiser ute osv...

Men så er det sånn at noen ville synes dette er drepen og forferdelig kjedelig og lite "actionfyllt". Det er jo bare slik at man er ulike.

De som fester hyppig, synes de som ikke gjør det er kjipe. De som er roligere av seg, synes ofte festløvene er litt patetiske som ikke klarer å "vokse av seg" festebehovet. Men sannheten er jo bare at man trives med ulike ting.

Problemet til TS er slik jeg ser det, at hun og forloveden tilhører hver sin kategori. Jeg forstår hennes bekymring da han har vært utro i fylla før. Han virker noe umoden i fylla. Det går ann å feste, men likevel klare å oppføre seg. Jeg synes nå likevel ikke TS kan forvente at han skal slutte å dra ut. Det er det han liker. Hun liker å være hjemme. Dersom TS har forsøkt å ta dette opp med han tidligere, uten hell, så må hun vel egentlig bare vurdere om dette er et forhold hun vil bli i. Er det ikke det, så gi han en sjanse til å velge; fylla eller henne. Jeg er dessverre redd han velger fylla....

Skrevet
Selv er jeg og sambo av typen som er sjelden ute på byen. Vi trives med det. Er hjemme og spiser god middag og drikker litt vin, eller på besøk hos familie, ser film, går på kino, sammen venner, spiser ute osv...

Men så er det sånn at noen ville synes dette er drepen og forferdelig kjedelig og lite "actionfyllt". Det er jo bare slik at man er ulike.

De som fester hyppig, synes de som ikke gjør det er kjipe. De som er roligere av seg, synes ofte festløvene er litt patetiske som ikke klarer å "vokse av seg" festebehovet. Men sannheten er jo bare at man trives med ulike ting.

Problemet til TS er slik jeg ser det, at hun og forloveden tilhører hver sin kategori. Jeg forstår hennes bekymring da han har vært utro i fylla før. Han virker noe umoden i fylla. Det går ann å feste, men likevel klare å oppføre seg. Jeg synes nå likevel ikke TS kan forvente at han skal slutte å dra ut. Det er det han liker. Hun liker å være hjemme. Dersom TS har forsøkt å ta dette opp med han tidligere, uten hell, så må hun vel egentlig bare vurdere om dette er et forhold hun vil bli i. Er det ikke det, så gi han en sjanse til å velge; fylla eller henne. Jeg er dessverre redd han velger fylla....

fest og moro er ikke det samme som alkoholproblemer og "dritings" til en hver anledning...

Jeg mener ikke at man er kjedelig, bare fordi man ikke får en "blackout" hver helg.

Skrevet

Hvor har TS sagt at fyren blacker..? Og hva hun mener med fylla er jo heller ikke så lett å vite, siden hun selv ikke fester og ikke kan fordra fulle folk.

Jeg er enig i at å feste hver eneste helg er ikke er nødvendig. Men jeg syns også at TS viser en forakt for sin forlovedes livsstil som jeg finner vanskelig å forene med at disse to faktisk skal gifte seg.

Gjest Gjest_Camma_*
Skrevet
fest og moro er ikke det samme som alkoholproblemer og "dritings" til en hver anledning...

Jeg mener ikke at man er kjedelig, bare fordi man ikke får en "blackout" hver helg.

Det var heller ikke det jeg mente. Poenget mitt er at noen synes det er topp å drikke i normale mengder, og kose seg på vorspiel eller middag med venner, for deretter dra på byen. Noen innen denne kategorien trekker det dog litt lenger, slik som forloveden til TS. Andre synes ikke det er så givende å dra på bar eller utesteder, men koser seg likevel.

Jeg vet selvsagt at det ikke er så svart/hvitt at "alle" som liker fest hater de som ikke fester så hyppig og vice versa.

Så var det oppklart

Skrevet

Kjære trådstarter.

Siden dere begge allerede er voksne, er det vel dessverre lite sannsynlig at noen av dere vil endre dere så mye selv om dere blir gift. Jeg tilhører så absolutt din kategori menneske, liker ikke fyll og drikker ikke selv. Jeg tror ikke jeg hadde tatt sjansen på at min mann hadde endret livsstil etter bryllupet, og en ting vet jeg, er det problematisk for deg nå, blir det ikke mindre problematisk etterpå. Og gå nå for all del ikke i den fella og tro at alt blir bedre, og tro for all del ikke at et barn vil nok få ham til å endre seg...

Mitt råd: IKKE gift deg med ham. Du fortjener en som er som deg, og vær sikker; et sted der ute finnes DEN RETTE for deg og.

Lykke til!!!!!

Gjest Pia 30.08.08
Skrevet

Jeg blir bare utrolig sint når folk mener at de som fester i helgene enten er barnslige eller så må de ha et kjedelig liv. Jeg har ingen av delene, men jeg koser meg sammen med vennene mine i helgene. Selvsagt gjør vi mye annet og, men JA, vi fester så og si hver helg. Fordi vi liker det. punktum.

Skrevet

Jeg håper du finner ut av hva du vil gjøre, gifte deg eller ikke.

Men fra mitt synspunkt så syns jeg helgene er "våre" siden vi jobber i ukedagene. Samboeren min går på fest uten meg, og det gjør ingenting. Somregel gjør vi det sammen, men om jeg ikke vil en kveld så lar jeg han gå alene.

Men siden du ikke drikker så syns jeg dere burde funnet på noe sammen i helgene, at han kan gå ut av og til, men ikke hver helg. Der hadde jeg satt ned foten.

Klart det er kjekkt å gå ut å feste når du er ung, men siden dere er sammen og har planer om å gifte dere synes jeg han er utrolig egoistisk. Og det der med utroskap, fy..... Og hva vet du om at han ikke er utro enda?

Personlig hadde jeg aldri tilgitt samboeren min for det.

En gang utro, alltid utro.

Og fylla har IKKE skylda.

Håper du ikke gifter deg med han, du fortjener bedre.

Du liker nok ikke dette innlegget, og det er ikke vondt ment, men få opp øynene. Det vil ikke bli bedre( snakker om tidligere erfaring)

Skrevet
Jeg skal gifte meg til neste år. Har vert sammen med kjæresten i fem år og elsker han over alt. Men hver gang han går ut døra og blir borte halva natta sår det tvil i meg. Jeg fester ikke, kan ikke fordra fulle folk. Og liker det dårlig at han drikker seg til den dusten jeg vet han blir når han drikker. I hverdagen går det strykende, det er liksom disse fjortisfaktene som plager meg. For det er ikke snakk om et par øl som de koser seg med. De blir skikkelig full og jeg føler virkelig at han er for gammel til slikt (26år). Vær litt voksen liksom...Er det hans sanne jeg som kommer frem når han drikker? Uff uff uff.

Er han umoden eller er jeg for prippen?

Det er i vertfall et problem for meg, jeg blir usikker.

hjelp

Når det er alkohol eller andre rusgifter med i bildet, da er det ikke alltid lurt å la tvilen komme noen til gode. Og hvis du tviler på et bryllup eller ikke, da er antakelig magefølelsen din riktig. Det beste er å gifte seg uten tvil. Og det fine med ekteskap er at man kan inngå dem når man vil når tvilen er borte. Uten å kjenne til saken utover innlegget ditt, tror jeg det er det beste rådet jeg kan gi akkurat nå.

Skrevet

Jeg tror nok kanskje jeg hadde utsatt bryllupet hvis jeg hadde så kalde føtter.

Jeg må si jeg reagerer mest på at det virker som han går ut så og si hver helg alene. Jeg har også hatt en periode hvor jeg var mye ute med venner, men da var jeg alene.

Nå går vi ikke så ofte ut lenger. Da gjerne heller for å spise middag. Vi ber heller folk hjem eller tar en fest hjemme.

Jeg tror det er litt viktig å ha sitt liv. Mannen min kan dra på guttetur, jeg kan dra på jentetur. Men vi kan også gjøre ting sammen, og det er det vi stort sett gjør...

Men har kjæresten din veldig mange single kamerater? Jeg kjenner en del gutter som likevel vil være med de single gutta, selv når de har kjærester. Men når en etter en får kjæreste så pleier det å roe seg ned. Men det er selvfølgelig ikke alltid resultatet da...

• 3 uker senere...
Skrevet

Hmm... Han høres ut som min eksmann... Vi var gift ett år, da syns jeg han var så patetisk at jeg ikke orket mer av hele fyren...

Jeg er relativt sosial selv, og for tiden singel, så jeg går gjerne ut hver helg. Vil si jeg har et avslappet forhold til alkohol. Jeg blir full av og til, men stort sett stopper jeg å drikke når jeg merker at jeg begynner å bli full, fordi jeg syns det er ubehagelig når verden er en karusell...

Min eksmann derimot, hadde problemer med å stoppe å drikke når han drakk alkohol. Han drakk alltid til han kastet opp, kunne ikke feks bare kose seg med en sixpack med øl. Da har man et alkohol problem. Det må jo begynne et sted, man våkner ikke plutselig en dag og har lyst på en slurk Vodka til frokost...

Etter å ha sett han drite seg ut i fylla hver eneste helg, var det ikke så mye igjen av min respekt for ham. Jeg ble også irritert over at han var så egoistisk at han ikke kunne innse at jeg kanskje hadde lyst til å kose meg ute på byen selv også, ikke bare løpe etter ham for å megle mellom ham og de han kom i bråk med... Hvis vi var på et utested hadde han nemlig en tendens til å plutselig reise seg opp for å "ta" en eller annen fyr...

Etter min mening er det lite poeng i å være sammen med en person man ikke respekterer...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...