Gå til innhold

Mistrives som singel

Gjest vimselot

Anbefalte innlegg

Gjest vimselot

Jeg trives ikke med å bo alene. Noen dager er det greit, mens andre dager føler jeg at det ikke er vits i noenting...

Slik jeg bor nå, kan jeg ikke skaffe meg f.eks. en hund. Vil ikke både pga at jeg ikke har hage, og vil bli irritert om morran når jeg MÅ ut med den, og det vil jo hunden merke...

Er ikke på desperat jakt etter mann, mer skeptisk enn desperat, for å si det slik...

Har oppdaget at venninner er ustabile, og det forstår jeg... barn, mann, ny kjæreste osv. Forlanger ikke at andre skal stille opp hundre prosent, men i tillegg er jeg sykemeldt (langvarig) så dagene går ikke helt opp...

Og nå er jeg lei av uteresturanter og har ikke økonomi til å gå ut altfor ofte.

Lage mat bare til meg, kjedelig...men prøver.

Jeg er 39, så kollektiv er ingen løsning.

Gode råd til en som ikke har altfor mye penger til å bruke på seg selv p.t.? (det er sommer så har brukt for mye alt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, alle kn vel bo i kollektiv, uansett alder?

Det går an å leie rom hos noen. Jeg har flere venninner som har kjøpt seg leilighet, men leier ut et rom fordi det er dyrt å bo alene.

Ang. hund, så er ikke jeg glad i å stå opp tidlig, og det har min hund vent seg til. :) Lufter han sent på kvelde før jeg legger meg, og neste luftetur er når vi står opp utpå formiddagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vimselot

Takk for svar, Lillesky, men jeg er blitt for sær... dvs jeg er våken når de fleste sover noen ganger, og noen ganger er jeg våken før hanen galer omtrent...

Og siden jeg sliter med angst, er ikke kollektiv løsningen, for jeg vil jo stadig måtte møte de andres venner og familie osv... også når jeg bare skal en tur på toalettet...

Vet jo at de ikke er farlige, men jeg har bodd i kollektiv da jeg var "ung", men ble lei, mye pga. venners venner og et evig renn på døra til alle døgnets tider.

Må vel bare finne meg i dette singel-livet, men hva skal jeg finne på, som ikke koster penger (de fleste av mine venner vil ut og spise, osv og det koster jo...)

Jeg føler meg ensom midt i blant alle, nettopp pga at singellivet passer meg, samtidig som det koster å være sosial. Det går ikke mye på kaffe, te og hjembakst, det er vin og middager og "bli med ut"...

Morsomt å være ute på byen av og til, veldig også, men...

Har par hobbyer, men har ikke tatt de opp igjen, og vet ikke når... Er drittlei byen og utesteder, det gir meg ingenting selv om det er gøy der og da...

Gå på tur med en gjeng passer meg heller ikke, for jeg liker stillhet når jeg er i skogen...

Det virker noen ganger som om ingenting passer meg. Sånn egentlig...

Har en plan, men tror den går rett i dass, mildt sagt.

Men nå er jeg trett, og skal egentlig ikke skrive på kg... egentlig skriver jeg i søvne...

Men trives alle single som single HELE tia???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå på biblioteket når du føler for å ha mennesker rundt deg? Det er gratis, det er mennesker der, du må ikke prate med dem om du ikke vil, men om du ønsker finner du alltids noen å prate med. Hvis ikke kan du bare sitte der og lese eller slappe av med folk rundt deg, i stede for å sitte hjemme alene hele tida. Skjønner godt at du vil ut litt, man blir fort lei av sitt eget selskap og husets fire vegger når man får det 24/7.

En annen mulighet for å møte folk er å finne en hobby, alt fra scrapping til brevandring etter hva som passer deg. Da kan du møte folk på kurs eller finne en klubb eller forening der folk samles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg tror ikke alle trives som singel...jeg hater det! Liker ikke å bo alene og savner konstant noen å være glad i (ok, har bare vært singel i 3 måneder....så det kan være savn av det som var som river meg også men..)

Jeg har sønnnen min annenhver uke og sliter veldig med å fylle den uken jeg er alene med innhold. Jeg vurderer også å kjøpe en hund når jeg får en leilighet man kan ha dyr i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Støtter Fakse sitt forslag om å dra på biblioteket! :Nikke: Der er det alltid folk, men stille og rolig. Ingen som "plager" deg. Du kan lese aviser eller bare gå rundt og titte på bøkene.

Å ta opp en gammel hobby (eller en ny en!) er et godt forslag. Men vet selv at det er vanskelig å begynne. Hvor skal man begynne liksom? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest deemess

jeg trives overhode ikke som singel, jeg HATER å være singel!! men når det er sagt er jeg heller singel enn med en mann jeg ikke elsker da.......

men hva med å finne en venninne, som f.eks også har angst, og se om det fungerer å bo sammen med henne da? (hehe, som om det bare er å gå ut å plukke venner på gata nå til dags... :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Her i Trondheim har man et tilbud til de som er plaget med psykiske lidelser og som er sykmeldt pågrunn av det. Sommerstua er et treffsted hvor man kan komme innom når som helst og det er alltid folk der. Andre i din situasjon og folk som jobber der som du kan få snakke med..Kanskje det finnes et slikt tilbud der du også bor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si fra til meg hvis du vil finne på noe. :) Jeg er og singel. Øhm, det hørtes ut som et sjekketriks, :fnise: men jeg har og mange venninner med mann og barn, ikke så mange single.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vimselot
Si fra til meg hvis du vil finne på noe. :) Jeg er og singel. Øhm, det hørtes ut som et sjekketriks, :fnise: men jeg har og mange venninner med mann og barn, ikke så mange single.

Fnis. Ja, vi kan jo møtes om du bor i Oslo el. omtrent, men du er ikke en forkledd mann som opptrer som en kvinne her på kg da. :fnise:

Ang. biblioteket, så må jeg gå forbi div. puber og jeg kjenner mange, så jeg kommer meg aldri så langt... Hei, også snakker vi også ender det med at de spanderer og daa er bibliokeket langt vekke.

Da er det bare hjem.

Har møtt en mann, han er seriøs (virker slik), straigt osv, men da blir jeg redd og skygger banen, selv om jeg liker han. Vet ikke hvor godt jeg liker han, for jeg kjenner han ikke så godt, men ...tviler på at han er min type egentlig, jeg liker jo bare drittsekkene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. biblioteket, så må jeg gå forbi div. puber og jeg kjenner mange, så jeg kommer meg aldri så langt...

Du kan ikke gå på biblioteket fordi du kjenner mange som sitter utenfor pubene som forhindrer deg? H e r r e g u d.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fnis. Ja, vi kan jo møtes om du bor i Oslo el. omtrent, men du er ikke en forkledd mann som opptrer som en kvinne her på kg da. :fnise:

Åh, faen. Nå avslørte du meg. :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...