Gjest frustrert! Skrevet 30. juli 2007 #1 Skrevet 30. juli 2007 er no drit...jeg er så dritlei av å bruke høvelen! så jeg tenkte at nå skal jeg skaffe meg en epilator. fjerne hår og faktisk ikke tenke på det på noen dager er vel deilig..men det gjør så f......gs vondt! det er som ti kniver skjærer i huden min og jeg blir så frustrert over å ha kjøpt en slik dum ting til så mange penger som jeg trodde skulle lette på hverdagen min litt!!!og den bråker!!!den bråker og gjør vondt!!!!! :frustrert: dummedumme drit epilator!!!eller kanskje bare jeg som har lav smerteterskel???jeg er så frustrert at jeg kan gråte og hyle!!!!
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2007 #2 Skrevet 30. juli 2007 JA! Det gjør utrolig vindt de første gangene!!! Det er bla fordi alle hårene er like lange etter at du har barbert dem, men også fordi du ikke er vant til det. Men lover deg at det blir bedre! Første gang jeg epilerte fikk jeg tårer i øynene. Leggene var hovne og blodrøde! Men det gikk over etter få dager! Neste gang du epilerer er det bare noen få hår som skal ut, dermed gjør det mye mindre vondt. Jeg epilerer raskt (ca 1 min per legg) et par ganger i uken fordi alle hår vokser i ulike perioder sp det funker ikke å gjøre det en gang i mnd. Men det gjør meg absolutt ingenting å epilere lenger. Det gjør absolutt ikke vondt. Om det er lenge siden sist kjenner jeg det godt, men vil heller ikke si det gjør vondt. Fordi jeg er blitt vant til det. Ikke la deg stoppe selv om det gjør så vondt, det blir bedre! Og hverdagen enklere.
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2007 #3 Skrevet 30. juli 2007 Hvis man først må gjøre det flere ganger i uken, hvorfor ikke bare barbere?
Rainbow Brite Skrevet 31. juli 2007 #4 Skrevet 31. juli 2007 (endret) Hvis man først må gjøre det flere ganger i uken, hvorfor ikke bare barbere? Fordi man velger det sånn... Dessuten fordi man ikke MÅ gjøre det. Jeg får angst av å se mine egne ben med skjeggstubber, selv om jeg bare er hjemme og syk, feks. Hårene som vokser ut igjen er myke og lyse, og vokser ikke ut i like store mengder som når man barberer, så man kan godt gå utenfor døra uten å føle seg som hairy mary. Dessuten, barbere må man jo gjøre HVER dag hvis det skal være bra hele tiden. TS: Første gangen var så vond at jeg bare hadde lyst til å grine, men det skal ikke mange gangene til før det bare føles som lett prikking/kiling. Jeg begynte å bruke min for et par uker siden, og gjør som den andre gjesten her, epilerer noen ganger i uken. Nå synes jeg det er morsomt. Sikkert fordi det fortsatt er nytt, og snart synes jeg sikkert at det er dørgende kjedelig, men det gjør altså ikke vondt mer. Barberhårene er jo tette og harde, og gjør kjempevondt å trekke ut. Det gjør ikke de nye, myke hårene. Jeg vil ALDRI barbere igjen, fordi jeg orker ikke følelsen av å måtte epilere dem ut gjen. AU!!!!!! Smør huden din inn med noe uten parfyme etterpå. Jeg bruker jojobaolje, for den virker også antiseptisk og lett rensende, så man ikke får smuss inn i hårsekkene før porene lukker seg igjen, så man unngår betennelse/inngrodde hår. Vet at mange bruker noe som heter unirens fra kondomeriet. Ellers kan det være lurt å peele beina innimellom, for å hindre inngrodde hår. Men ikke samme dagen som du skal/har epilert. Og så skal man vel ikke utsette beina for sollys den dagen man har epilert heller, så det kan være greit å gjøre det på kvelden. Det blir jo gjerne litt ømt og rødlig noen steder uansett, så man har kanskje ikke så lyst til å blotte bena for verden den dagen uansett. Ellers er det lurt å rense delene til epilatoren med litt alkohol, bare børst over, med den lille børsten som følger med. Da hindrer du også mulighetene for betennelse. Ellers tror jeg det skal ganske mye til å få til inngrodde hår og betennelse! Du kommer til å bli overrasket over hvor mye greiere det går neste gang! Og vær litt snill med deg selv de dagene du gjør det, man river jo tross alt noe ut av kroppen! Endret 31. juli 2007 av Rainbow Brite
lillesky Skrevet 31. juli 2007 #5 Skrevet 31. juli 2007 Jeg synes de første minuttene med epilering var vonde, men man vender seg til det (jeg har lav smerteterskel!). Jeg epilerer på kvelden og bruker aloe vera etterpå, for huden blir litt rød. Ellers er det lurt å peele (enten peelingkrem eller hansker) jevnlig.
Ce'Nedra Skrevet 31. juli 2007 #6 Skrevet 31. juli 2007 Det blir mindre vondt etter hvert fordi hårene lettere slipper taket.
skanky Skrevet 31. juli 2007 #7 Skrevet 31. juli 2007 Jeg har også svidd av masse penger på en epileringsmaskin som jeg kun har testet et par ganger. Det som irriterte meg, var at det i tillegg til å gjøre forjævlig vondt ikke så ut til å funke så bra. Skal man presse maskinen inn i huden, eller? Må dere også gå over samme området uhorvelig mange ganger for å få med alt? Kan det være en ide å vokse leggene først, og så begynne med epilering når hårene vokser ut igjen? Lurer på om jeg skal gi den en sjanse til..
Rainbow Brite Skrevet 1. august 2007 #8 Skrevet 1. august 2007 Jeg har også svidd av masse penger på en epileringsmaskin som jeg kun har testet et par ganger. Det som irriterte meg, var at det i tillegg til å gjøre forjævlig vondt ikke så ut til å funke så bra. Skal man presse maskinen inn i huden, eller? Må dere også gå over samme området uhorvelig mange ganger for å få med alt? Kan det være en ide å vokse leggene først, og så begynne med epilering når hårene vokser ut igjen? Lurer på om jeg skal gi den en sjanse til.. Det hørtes rart ut.. Er leggene dine nyvasket når du setter i gang? Sokker og sånn trykker de jo gjerne litt inn i huden så de er vanskelige å nå.. Jeg presser den lett inn mot huden, og det holder. Jeg går over først en gang, og så en gang til i tilfelle jeg har gått glipp av noe. På min er det også et lys, så man lettere ser om noe står igjen. Hva slags modell har du? Tror kanskje jeg ville vurdert som du sier, å vokse en runde først, og så epilere etterpå.. Men den burde tatt bedre i utgangspunktet mener jeg, kanskje du har fått en mandagsmodell? (Hvis du har braun xelle, og bruker nybegynnerhodet, synes ikke jeg heller at det tar. Bruk heller det vanlige hodet)
skanky Skrevet 1. august 2007 #9 Skrevet 1. august 2007 Det hørtes rart ut.. Er leggene dine nyvasket når du setter i gang? Sokker og sånn trykker de jo gjerne litt inn i huden så de er vanskelige å nå.. Jeg presser den lett inn mot huden, og det holder. Jeg går over først en gang, og så en gang til i tilfelle jeg har gått glipp av noe. På min er det også et lys, så man lettere ser om noe står igjen. Hva slags modell har du? Tror kanskje jeg ville vurdert som du sier, å vokse en runde først, og så epilere etterpå.. Men den burde tatt bedre i utgangspunktet mener jeg, kanskje du har fått en mandagsmodell? (Hvis du har braun xelle, og bruker nybegynnerhodet, synes ikke jeg heller at det tar. Bruk heller det vanlige hodet) Jeg har en Phillips, Satin Ice Optima. Følger med en kjøledings som skal gjøre det mindre smertefullt, men den hjelper ikke akkurat så mye. Og jeg kan dra den mange ganger over et område uten at den får med seg alt. Kanskje jeg bare er helt fullstendig talentløs når det kommer til epilering Tok en del forsøk før jeg mestret kunsten å vokse og.
Rainbow Brite Skrevet 1. august 2007 #10 Skrevet 1. august 2007 Jeg har en Phillips, Satin Ice Optima. Følger med en kjøledings som skal gjøre det mindre smertefullt, men den hjelper ikke akkurat så mye. Og jeg kan dra den mange ganger over et område uten at den får med seg alt. Kanskje jeg bare er helt fullstendig talentløs når det kommer til epilering Tok en del forsøk før jeg mestret kunsten å vokse og. Men hvor lang tid bruker du fra foten og opp til kneet? Du skal bruke ca 10-15 sekunder. Kanskje du gjør det for raskt? :klø: Husker du også å holde epilatoren i 90 grader i forhold til benet ditt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå