Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2007 #1 Skrevet 30. juli 2007 Spørsmålet står egentlig i tittelen. Hvor ofte har dere sex når dere prøver å bli gravide?
lilje20 Skrevet 30. juli 2007 #2 Skrevet 30. juli 2007 Hei! Vi har sex annenhver dag, sånn ca. Ikke noe mer enn det, for da går vi lei begge to.
fiktiv Skrevet 30. juli 2007 #3 Skrevet 30. juli 2007 Hver dag i eggløsingsperioden Ellers annenhver - og tredjehver dag. Som vanlig
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2007 #4 Skrevet 30. juli 2007 Annen hver dag mellom dag 9 og 16. Annen hver dag skal visst være optimalt ift. sædkvalitet (anbefalt av gynekologen), så vi holder oss til det.
Knøttet Skrevet 30. juli 2007 #5 Skrevet 30. juli 2007 Ehm, vet ikke ? Dvs når vi føler for det... liker ikke helt pliktsex Vi får se framover, om det ikke blir noen spire må vi vel ha litt pliktsex også
Gjest Cosmic Girl Skrevet 31. juli 2007 #6 Skrevet 31. juli 2007 Nå i sommer har vi hatt sex hver annen/tredje dag ca. Men så snart vi begynner på jobb igjen, blir saken en annen. Vi jobber mye begge to, og gjerne til forskjellige tider. Det at han sover når jeg drar på jobb, og at jeg sover når han kommer hjem fra jobb er ikke uvanlig. Da sier det seg selv at det blir vanskelig å opprettholde ferie-sex-nivået. Vi får heller ta oftere ferie
LaraCroft Skrevet 31. juli 2007 #7 Skrevet 31. juli 2007 Har hatt en del pliktsex (som beskrevet ovenfor) i tidligere perioder, selv om vi sikkert ligger over gjennomsnittet antall ganger til vanlig også Men denne perioden fant vi ut at vi skulle "skippe" EL testingen og bare "kjøra på nu"... Så da hadde vi hver dag vi fra dag 9 til og med 16 :rødme: det bare ble sånn :rødme:
Gjest imli Skrevet 2. august 2007 #8 Skrevet 2. august 2007 vi hadde sex nesten hver dag. det har vi fortsatt;)
Gjest Madden Skrevet 2. august 2007 #9 Skrevet 2. august 2007 Annenhver-dag-metoden har fungert utmerket for oss! (annenhver dag gjennom hele syklusen, med unntak av de dagene blødningen pågår ja! )
sunshine07 Skrevet 1. november 2007 #10 Skrevet 1. november 2007 Annenhver-dag-metoden har fungert utmerket for oss! (annenhver dag gjennom hele syklusen, med unntak av de dagene blødningen pågår ja! ) Lest mange steder at annenhver dag er det optimale ja. Men da kan det jo hende at man bommer mtp eggløsningen...Gynekologen min sa nemlig at egget lever i kun ca 10 timer og sædcellene i maks 2 dg. Jeg tror vel fortsatt på at flere ganger pr dag øker sjansene, men kanskje jeg tar feil:-) Tar Clearblue sine EL tester, men er litt usikker på når EL kommer etter at LH stigning er påvist. Har tatt testene på morgenen, men tenkte å kanskje prøve ettermiddag i neste pp. Iflg tempen så er TR rett rundt hjørnet:-( Kan ikke lese utifra tempkurven at jeg har hatt EL, men blir vel lettere å lese kurvene når jeg har gjort det en del ganger. Gyn tok ultralyd og såg at jeg hadde hatt EL, så da får jeg vel stole på han:-)
happy_85 Skrevet 1. november 2007 #11 Skrevet 1. november 2007 vi hadde hver dag rundt EL, har også lest det nå at forskere har funnet ut at det er bedre med sex hver dag, det øker sjansene:) framfor annen hver dag som alle sier, og det trur jeg på. Må jo være større sjanser, da har man alltid noen "levende" inni seg til enhver tid;) Siden man ikke veit nøyaktig når egget kommer.
naley Skrevet 1. november 2007 #12 Skrevet 1. november 2007 Vi har sex ca hverdag til to ganger om dagen rundt EL. Pleier ikke være så mye plikt. Det er omså på EL dagen vist det er noen dag det sko være plikt
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2007 #13 Skrevet 4. november 2007 Hei! Jeg lærte av gynekologen at det beste er å ha sex annenhver dag. Hvis man har sex hver dag rakk vistnok ikke testiklene å produsere nok sædceller, slik at mengen ikke ville være stor nok. Hun sa også at det var noe tull å drive med LH-testing. Befruktningen skjer helt øverst i egglederen, og sædcellene må være der når eggløsning finner sted. Så når LH-testen viser utslag er det for sent...
LilleLy Skrevet 5. november 2007 #14 Skrevet 5. november 2007 Vi har ingen metode/plan for når vi skal humpe, er kanskje for romantiske for den slags?! hehe.. neida, både jeg og mannen reiser en del i jobben, så da blir det bare å stå på når man kan og har lyst Håper vi slipper reising i EL-perioden fremover da
Umuriel Skrevet 7. november 2007 #15 Skrevet 7. november 2007 Vi var travelt opptatt med oppussing den tida knerten ble laget, men vet at vi hadde sex to ganger den uka, og fint lite resten av den måneden. Det var alt som skulle til Men ja, annenhver dag skal visstnok være optimalt.
Ulva Skrevet 8. november 2007 #16 Skrevet 8. november 2007 me har sex når me føler for det, ca 2 ganger dagen, om ettermiddagen og før vi legg oss, i helgene litt meir, elsker å ha sex spesielt no når resultatet skal bli meir enn ein våt flekk på lakenet :rødme:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå