Gjest Bodillen Skrevet 30. juli 2007 #1 Skrevet 30. juli 2007 Har et håp om å få til å plante stiklinger av vilvin. Altså, bare rive av lange planter og sette dem rett i jorda og vanne dem. Er det for ambisiøst, tro...?
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2007 #2 Skrevet 30. juli 2007 Det tror jeg skal gå bra, har ikke villvin luftrøtter eller klatrerøtter? Ideelt tror jeg du burde tatt stiklinger tidligere i våres/forsommeren, men det er vel ganske hardføre planter, så kan hende det går bra ennå. Foreldrene mine tok slike stiklinger i våres, vet jeg.
mariposa Skrevet 30. juli 2007 #4 Skrevet 30. juli 2007 Jeg ville gjort som jeg gjør med andre stiklinger, sette dem i et glass vann først slik at de fikk utvikle litt røtter før de settes i jorden. Visste du forresten at alle stiklinger skal stjeles i hemmelighet, da får du et bedre planteresultat? Så det å be pent om stilklinger fører til mislykket vekst.
Gjest Bodillen Skrevet 30. juli 2007 #5 Skrevet 30. juli 2007 Jeg ville gjort som jeg gjør med andre stiklinger, sette dem i et glass vann først slik at de fikk utvikle litt røtter før de settes i jorden. Visste du forresten at alle stiklinger skal stjeles i hemmelighet, da får du et bedre planteresultat? Så det å be pent om stilklinger fører til mislykket vekst. Søren og, da har jeg driti meg skikkelig ut...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå