Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Var hos hudpleier og fikk anbefalt skin smoothing cream..syns det var litt rart at hun anbefalte denne iogmed at den inneholder syre (mild riktignok, men) og jeg forklarte at jeg har tørr, sensitiv hud. Sånn jeg har skjønt det skal ikke ømfintlig hud bruke disse syrene, men jeg hadde jo ikke lyst til å begynne å diskutere med hudpleieren, det er jo tross alt hun som skal ha greie på dette og ikke jeg (selv om jeg føler jeg har noenlunde kontroll).

Rina

Videoannonse
Annonse
Gjest Ethereal
Skrevet

Hei, Rina,

Jeg har selv tørr og sensitiv hud, og har brukt Skin Smoothing Cream tidligere. Imidlertid synes jeg at den koster mer enn den smaker, og at det er andre merker som har bedre kremer enn Dermalogica. Men igjen er det smak og behag som bestemmer. Personlig foretrekker jeg Decleor og MD Formulations fra hudpleier, og Shiseido Bio Performance fra parymeri.

-M-

Gjest Ethereal
Skrevet

Forresten: hva slags syre inneholder kremen? Antar det er glykolsyre??? i lave konsentrasjoner virker glykolsyre som en lett peeling, og passer godt for alle hudtyper. F.eks i fuktighetsmasken fra MD Formulations (husker ikke navnet...) er det 14%glykolsyre, og jeg kunne fint bruke den til og med i sommer, da jeg slet med litt eksem. Det sved litt, men huden ble veldig fin etterpå.

-M-

Gjest Anonymous
Skrevet

Tror det er hyaluron-syre (eller hvordan det nå skrives) :)

Rina

Skrevet

hylauron-syre er ikke det vi normalt tenker på som 'syre'. det er et stoff som binder fuktighet i huden. bør ikke være noe problem for tørr eller sensitiv hud. virker heller ikke eksfolierende (som f.eks glykolsyre).

Gjest Ethereal
Skrevet

Såvidt jeg vet er hyaluronsyre et av de mest fuktighetsbindende stoffene vi kjenner til, og derfor perfekt i fuktighetskremer...

-M-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...