Gå til innhold

Billigst internett, ip-telefoni,data og forsikring?

Anbefalte innlegg

Gjest Chablis
Skrevet

Har kjøpt hus og flytter om litt. Kommer til å få anstrengt økonomi, og lurer på om noen har gode og pålitelige leverandører av billig internett mm å anbefale meg?

Trenger bare standardhastighet... men trådløst og mulighet for å koble på flere pc'er.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

De fleste av de store nettleverandørene har ganske like priser, men du kan spare på installering (alltid noen med kampanje på gratis router, trådløst eller/og installasjon). På standard linje bør du ikek betale mer enn 330 i mnd, inkl 60 kr linjeleie. Jeg har Nextgentel, vært fornøyd med dem. Tele2 visst også greie.

IP telefoni kommer an på hvilket abo, du skal ha, for 70 kr mnd ringer du f.eks gratis til hjemmetlf., sammen med et bra mobilabo (jeg har Onecall, ingen problemer med dem, i snitt 200 kr i mnd) blir kostnadene lave. Gå inn på Telepriser.no så kommer det opp hvem som er rimeligst, men se på installasjonskostnad også, ofte der det er noe å spare.

Forsikring...du bør du ta en runde på alle selskapene. Sjekk spesielt om du er organisert eller er medlem av organisasjon som gir rabatt. Sist jeg tok runden kom Storebrand best ut, dvs der jeg allerede var kunde, men jeg har ikke de største forsikringene, bil og villa, og det er ofte der det er mest å hente. Tennant kommer ofte greit ut, samme med Gjensidige.

Anbefaler også å sjekke konkurransetilsynet.no for å finne gunstigste strømleverandør. Har selv Totalenergi, og er fornøyd med dem.

Hvis du ikke har byttet til gebyrfri bank allerede er det på tide, penger å spare der også, ikke noen stor operasjon. Anbefaler Storebrand og DinBank.

Gjest Gjest
Skrevet

Om det er mulighet for bredbånd fra Get så pleier det å være billigst.

• 1 år senere...
Gjest Gjest_maria_*
Skrevet

Skaff deg Altibox! De gir mest for pengene uansett.

Skrevet
Forsikring...du bør du ta en runde på alle selskapene. Sjekk spesielt om du er organisert eller er medlem av organisasjon som gir rabatt.

:Nikke: Her er det mye å spare! Jeg har for eksempel fått en svært gunstig innboforsikring gjennom min fagforening. Betaler 7-800 kroner i året, og det er det. Skulle jeg hatt en tilsvarende avtale med et vanlig forsikringsselskap ville det kostet meg tusenvis av kroner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...