Gjest henne Skrevet 30. juli 2007 #1 Skrevet 30. juli 2007 Vi klarer ikke å kommunisere, alt ender opp i misforståelser og krangler og begge føler de prater til veggen. Skal i samlivsterapi om et par uker, men nå er spørsmålet hvordan vi skal overleve fram til da uten å hogge hodet av hverandre. Begge er i utgangspunktet interessert i å fortsette, men vi er så slitne av krangling og misforståelser og sårede følelser begge to at ingen av oss vet om vi orker stort mer nå... Nå går det bare en dag og to mellom hver gang det smeller, og begge sider føler at de ikke kommer noen vei med å prate om tingene heller. Kan vi forvente at terapeuten har en oppfatning av om det er noen vits i å kjempe videre ? Dere som har vært i krise og kom dere til terapeuten: Hjalp det, og gikk dere derfra som venner, eller fiender ? Forholdet har vart noen år, og har vært mye opp og ned, begge er sta og vi håper vi har potensiale, men akkurat nå ser ingen av oss skogen for bare trær.....begge er like frustrerte og oppgitt over den andre, og vi vet ikke hvordan vi skal komme oss ut av dette, ikke engang hvordan vi skal tåle trynet på hverandre de nærmeste to ukene, siden vi sitter skikkelig fast.
Ottine Skrevet 30. juli 2007 #2 Skrevet 30. juli 2007 Å, slik er skikkelig kjett! MEN - vi har vært i samlivsterapi, og for oss funket det. Det var slik med oss at det var mye frustrasjon, sinne, bitterhet, total mangel på kommunikasjon, osv... Vi klarte virkelig IKKE å løse dette selv. Jeg syntes det var veldig godt å få hjelp av en objektiv tredjeperson som virkelig HJALP oss med å sette ord på ting og følelser vi ikke klarte å prate noe særlig om selv. Man må være veldig villig til å gå i seg selv; begge må ha den innstillingen at man må tåle å høre ting om seg selv som kanskje ikke er så veldig kult å høre - og UTEN at man dermed går i forsvar og blir sint...Men da må den andre selvfølgelig få hjelp til å være saklig og legge det frem på en ok måte. Hmmmm...litt sånn rotete kanskje... Vi hadde iallfall nytte av det - og jeg må si at jeg synes det er fint at dere PRØVER dette iallfall. Dere finner jo fort ut om det er noe for dere. Lykke til, da!
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2007 #3 Skrevet 30. juli 2007 Dette kan vel kalles en slik "etter-en-ferie-tilstand", der man går hverandre på nervene. Mange som velger nettopp å ta et brudd etter en ferie, men du skal altså ta turen innom en ørkesløs samlivsterapi først?
Gjest Gjest Skrevet 31. juli 2007 #4 Skrevet 31. juli 2007 Vi har vært i samlivsterapi 2 ganger, men det funket ikke. Mannen min har aldri vært interessert i å prate og pratet heller ikke der. Jeg gadd ikke bruke tiden min på det når han ikke var interessert i å løse problemet. Vi er separert i dag. Men, om man ønsker å prate så fungerer det sikkert for mange. Lykke til.
Gjest TShenne Skrevet 31. juli 2007 #5 Skrevet 31. juli 2007 Takk for svar, hyggelig å lese at det hjelper for noen. Håper det samme gjelder for oss Dette er nok ingen "etter-en-ferie-tilstand". Og, vi syns ikke det er en dårlig idè å gjøre et forsøk for å se om vi kan få litt hjelp til å lære å kommunisere og forstå hverandre bedre. Siden vi har vært sammen i flere år og gjerne vil at dette skal fungere, syns vi slett ikke det er en tåpelig idè å innse at det ikke er alt man fikser alene. Jeg håper vi kan få hjelp til å unngå misforståelser, få satt ord på ting og få tips av en proff som ser det hele utenfra og kanskje kan gi oss noen ideèr om hvordan vi kan gjøre ting annerledes. Og, hvis terapi kan forhindre et brudd og hjelpe oss på veien videre, så må da det være verdt forsøket istedenfor å bare i opp uten å ha prøvd alle muligheter som finnes.
Gjest Gjest_meg_* Skrevet 1. august 2007 #6 Skrevet 1. august 2007 Det er flott at dere begge ønsker å fortsette i forholdet, og at dere begge ønsker å få hjelp! Det er et veldig godt utgangspunkt for samlivsterapi Terapeuten er der for å hjelpe dere, og kommer helt sikkert til å mene at dere har noe som er verdt å kjempe for, og som kan bli bedre igjen! Fordi dette er noe dere ønsker å få til, er det veldig sannsynlig at dere får god utbytte av terapien og at forholdet deres vil komme seg på beina igjen. Det kan bli tøft til tider, man må være dønn ærlig, både ovenfor seg selv og den andre. Men det er det verdt! Terapeuten kan hjelpe dere til å kommunisere på en annen måte, og å tenke over ting dere kanskje ikke har tenkt på tidligere. Jeg har ingen gode råd om hvordan dere skal holde ut disse to ukene før terapien begynner, men det kommer dere til å greie fordi dere vil! Det er kjempefint at dere ønsker å jobbe for å få forholdet til å fungere, og jeg ønsker dere lykke til
kamela Skrevet 2. august 2007 #7 Skrevet 2. august 2007 Det er flott at dere begge ønsker å fortsette i forholdet, og at dere begge ønsker å få hjelp! Det er et veldig godt utgangspunkt for samlivsterapi Så lenge dere begge ønsker hjelp bør jo absolutt mulighetene være tilstede. Ønsker dere lykke til
Besson Skrevet 2. august 2007 #8 Skrevet 2. august 2007 Er ikke godt å være der dere er nå. Vi gikk til rådgivning, og det var helt supert for oss i hvert fall! Rådgiveren begynte første møte med å spørre først han, så meg, hva det var som først hadde gjort at vi ble forelsket i den andre. Og det var bare få fint, for det gjorde at vi begge måtte sitte og hente frem positive ting som vi likte hos den andre. Det å høre ham fortelle hva han likte med meg var så utrolig rørende, han sa masse ting jeg ikke hadde tenkt over før. Vi snakket masse sammen etter møtet, det var kjempekjekt! Vi gikk vel dit 4-5 ganger, og fikk ut mye frustrasjoner og fant frem til måter å takle de tingene vi slet med på en mye bedre måte. Det er ikke sikkert at rådgivning vil hjelpe dere, men dere har i hvert fall ingenting å tape på å prøve! Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 4. august 2007 #9 Skrevet 4. august 2007 Jeg har ikke prövd terapi, men tenkte for à overleve de neste to ukene, at det kan vaere lurt à gjore en del ting hver for dere? Og hvertfall ikke tràkke oppi hverandre? Masse lykke til, jeg er sikker pà dere finner ut av det!! Nàr begge er interessert i à fà det til à funke, gàr det nok bra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå