Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Billigmerkene (L'Orèal etc.) er aldri lyse nok for meg, HR Magic Concealer er ikke lys nok for meg, Pure Luxe har nettopp forandra oppskrifta si så den eneste foundationen som noen sinne har passet meg ikke er lys nok lenger, i.d. er ikke lyst nok for meg, og jeg er trist.

Jeg har en Givenchy-foundation som passer fargemessig, men som har dårlig dekkevne etter at jeg har være bortskjemt av mineralfoundation. Estetique kunne ikke hjelpe meg da jeg var der for et par år siden, men disket opp med et pudder som var flere nyanser (!!) for mørkt.

Hva skal jeg gjøre? Ansiktsfargen mitt trenger desperat å jevnes ut... :(

Videoannonse
Annonse
Gjest Deception
Skrevet

Kanskje du burde sjekke ut GloMinerals? De har i hvertfall veldig mange forskjellige fargetoner, så du burde finne noe som matcher huden din. Selges hos hudpleiere. :)

Gjest Gjest
Skrevet

Everyday Minerals har nokså lyse farger.

Skrevet

Hvis du er interessert i "vanlig" foundation, så har Shiseido en serie med lyse foundations, med "porselenshud" som inspirasjon. Mulig en av de lyseste her er lys nok for deg?

Ellers kan du kanskje prøve hos KissMe? De har et par forskjellige som skal være veldig lyse. Bestill noen prøver og test, det koster ikke allverdens.

Skrevet (endret)

Jeg liker Clinique Superbalanced Makeup fordi den jevner ut huden og gir en fin glød. Den trekker fint inn i huden og ser naturlig ut.

Ellers hadde kanskje denne vært en liten titt?

Endret av Alou
Gjest Gjest_Maaneskinn_*
Skrevet

Jeg anbefaler Everyday Minerals. Jeg har heller ikke funnet foundation som er lys nok til meg og jeg har veldig lys hud, men nå har jeg ikke det problemet lenger.

Skrevet

Jeg er bleikis, og bruker den lyseste nyansen av ID Bare Minerals' foundation (fair). Får englehud. :) Relativt billig hvis du kjøper på ebay.

Skrevet

Bruker IsaDora mineralfoundation i Light Apricot.

Skrevet (endret)

.

Endret av Miros
Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Tusen takk for tips, alle sammen!

Everyday minerals høres absolutt ut som noe jeg bør prøve. Jeg er inne på sida deres nå og ser at de har forskjellig matthetsgrad på foundationene, så jeg lurer litt på hva dere bruker? Jeg synes alle hørtes så fine ut (bortsett fra Matte, siden jeg liker å ha bittelitt skinn/glød i huden min).

For å kommentere tipsene ellers, har jeg tidligere brukt den lyseste Superbalanced, men den var egentlig ikke lys nok for meg, og på den tiden solte jeg meg bittelitt også. Jeg har også prøvd BareMinerals, og den er såpass nær at jeg kan dæsje litt her og der som concealer, men den har akkurat litt for mye (rosa?) pigment til at den ser riktig ut som heldekkende foundation.

For øvrig skal jeg huske på de andre tipsene til jeg legger ut på sminkejakt. Tusen takk, snillinger!

Skrevet

LilyLolo har en som er nesten hvit, utrolig nok i lyseste laget for meg som er superblek og aldri finner vanlig foundation i lys nok farge. Prøvene og porto er billige, så det er ikke noe stor invistering å teste litt.

• 2 uker senere...
Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Jeg tenkte jeg kunne oppdatere denne tråden litt, sånn i tilfelle det finnes noen andre med det samme problemet som meg.

Tusen takk for tipset om LilyLolo, onyx, den lyseste var kjempefin til meg! :) Den ser ut til å ha litt dårligere dekkevne enn Pure Luxe og i.d., men til gjengjeld ser den enda mer naturlig ut og jevner hudfargen min fint ut. Jeg skal definitivt bestille den i full størrelse. (Prøvene fra Everyday har ikke kommet ennå, men jeg venter spent.)

Skrevet

Hadde samme problemet, aaalt var for mørkt. :tristbla: Men Everyday Minerals synes jeg har lyse farger. Jeg bruker Sandy Fair, den lyseste av de kjølige fargene. Den er egentlig litt i lyseste laget, men jeg liker å være blek, så... ;)

Lykke til med foundation-jakt!

Gjest Gjest_Maaneskinn_*
Skrevet

Jeg bruker Cool - Fair Medium i Matte, den dekker bra, men har lyst å prøve Intensive neste gang. Den skal visst dekke enda bedre.

Skrevet

Kiss Me Minerals Anne er også et godt alternativ her og så synes jeg den dekker og varer mye lenger enn Everyday Minerals.

EM forsvant ut over dagen på meg.

Skrevet

Enig med deg over. Kiss me minerals er veldig bra, og har foundation i veldig lyse nyanser.

• 2 år senere...
Gjest Sunniva T. Gaski
Skrevet

Isadoras Sheer Transparent

Bruker den aller lyseste: Sheer Transparent, den er veldig lys og heller ikke gul sånn som alle de andre foundationene er. Verdt å prøve!

Skrevet

Kryolan har også veldig lyse foundations. Det eneste merket jeg har funnet som har et lyst nok alternativ til min svært lyse hud.

Ellers bruker jeg GloMonerals Natural Fair Compact Foundation, og denne har veldig riktig farge for min del. Det eneste jeg skulle hatt i tillegg er en concealer.

Skrevet

jeg bruker mineralfoundation fra maybelline new york som har VELDIG lyse farger

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...