MayaMyhr Skrevet 30. juli 2007 #1 Skrevet 30. juli 2007 Jeg farget håret mitt rødt for et par måneder siden. Og da mener jeg veldig rødt! Brukte Schwarzkopf country Colours Grand Canyon (granat rød). Nå vil jeg ha lysere hår. Blondt, men ikke platina.. Gyllen blond eller noe sånt. (Har lysebrunt naturlig) Har farget det et par ganger etter det røde. da med brune toner, men mye av rødfargen sitter fortsatt igjen i håret. Syns dere jeg skal vente med å farge det til det har vokst ut? Eller er det trygt å avfarge det osv hos frisøren.. jeg vil ikke miste håret heller =P Håret mitt er ganske slitt etter tidligere farginger. Noen som har klart å farge håret fra knall rødt til blondt?
Gjest Tweek Skrevet 30. juli 2007 #2 Skrevet 30. juli 2007 Fra rødt til blondt er ingen lur ide, avfarging er heller ikke det. Spør frisøren du, og ikke gjør dette selv
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2007 #3 Skrevet 30. juli 2007 Jeg farget håret mitt rødt for et par måneder siden. Og da mener jeg veldig rødt! Brukte Schwarzkopf country Colours Grand Canyon (granat rød). Nå vil jeg ha lysere hår. Blondt, men ikke platina.. Gyllen blond eller noe sånt. (Har lysebrunt naturlig) Har farget det et par ganger etter det røde. da med brune toner, men mye av rødfargen sitter fortsatt igjen i håret. Syns dere jeg skal vente med å farge det til det har vokst ut? Eller er det trygt å avfarge det osv hos frisøren.. jeg vil ikke miste håret heller =P Håret mitt er ganske slitt etter tidligere farginger. Noen som har klart å farge håret fra knall rødt til blondt? Ikke gjør det selv ihvertfall, da blir det mest sansynelig gulrotfarget mao. orange Det blir ikke pent! Be moddene om å flytte denne tråden på velvære, da får du flere svar, men mitt svar er!IKKe gjør det selv!
Ce'Nedra Skrevet 30. juli 2007 #4 Skrevet 30. juli 2007 Nei, gå til frisøren. Og til og med da vil det ta litt tid.. Jeg brukte 3 uker på å få det blondt igjen. Først ble det oransje, så ble det gult, så ble det riktig farge. Måtte bleke det ned, så da måtte jeg ha litt pausetid i mellom for å kure det så det ikke skulle falle av.
Gjest nimbus Skrevet 1. august 2007 #5 Skrevet 1. august 2007 Jeg prøvde å fikse det selv, hadde mørkerødt hår i ett års tid, og så ville jeg ha tilbake min egen lyse farge. Var utålmodig, tok 3 avfarginger etter hverandre (samme dag), og nesten alt falt av. Hvilken var likegreit, for det som satt igjen var gyselig pisseorange. I mitt hår skal det aldri mer farge, striper eller glansvask, det er sikkert!
Gabriella Skrevet 1. august 2007 #6 Skrevet 1. august 2007 Ingenting sitter så godt i håret som rødpigmenter. Hvis du absolutt må ta avfarging, gå til frisøren, men jeg ville ikke hatt for store forventninger, dessverre.
Ce'Nedra Skrevet 1. august 2007 #7 Skrevet 1. august 2007 Joda, det er ikke umulig, har fått det til jeg. Men det tar altså noen uker, hvor jeg har bleket og farget det en gang i uka slik at håret får roet seg ned med hårkurer mellom slagene 3 ganger til sammen var jeg der, med en ukes tid mellom hver gang.
Gjest Borghild Skrevet 2. august 2007 #8 Skrevet 2. august 2007 Gå for all del til frisøren! Jeg er blond naturlig og ble lei for mange år siden og farget håret rødt med samme fargen som deg. Ble etterhvert drittlei det også og farget det flere ganger og tok avfarging oppå der igjen og til slutt mistet jeg nesten alt håret! Det bare datt av i tjafser! Hadde skikkelig tykt hår til langt ned på ryggen og måtte klippe det til like under ørene! Tynt ble det også. Kommer aldri til å få så langt hår igjen heller. Håret har blitt skjørere etter det også.
MayaMyhr Skrevet 8. august 2007 Forfatter #9 Skrevet 8. august 2007 (endret) Hei. Tenkte kanskje dere ville ha en liten oppdatering. Og takk for alle svar =) Tenker på å dra til frisøren med det neste uke en gang. Det er ikke veldig rødt lenger. mer brunt.. Men når sola skinner på det ser du at det er litt rødt igjen. La ved noen bilder. Det med veldig rødt hår er fra januar da jeg farget det slik første gang. etter det farget jeg det jevnlig ca. 1 gang i måneden. siste gang jeg farget det med den fargen var i april/mai (husker ikke helt) 23. mai farget jeg det med den andre fargen dere ser. Det gjorde jeg hos frisøren. Den fargen hun brukte skulle bli lysebrun, men ble slik som dere ser på grunn av den underliggende røde fargen. har ikke flere bilder tilgjengelige dessvere. Så brukte jeg Couleur experte (den med striper som du lager selv tror fargen het brown sugar.. Da fikk jeg litt mer brunfarge i håret, men med striper som var blonde(med et hint av oransje) og en gang nær slutten av juli farget jeg det med couleur experte igjen. Fargen het toasted coconut. Den skulle bli lys blond. Dette gjorde ikke så mye forskjell men stripene ble blondere og etterveksten (som er ca 3 cm nå, men ikke så veldig markert) ble litt lysere. Endret 8. august 2007 av MayaMyhr
MayaMyhr Skrevet 8. august 2007 Forfatter #10 Skrevet 8. august 2007 oi.. =/ hva skjedde med de bildene?? De er jo ikke sånn da. Men de ligger på facebooksiden min hvis noen vil se hvordan de egentlig ser ut. og på piczo forsåvidt www.suitepee.piczo.com =P
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2007 #11 Skrevet 8. august 2007 Synes den brune fargen var veldig fin til deg, fin farge.
MayaMyhr Skrevet 8. august 2007 Forfatter #12 Skrevet 8. august 2007 Synes den brune fargen var veldig fin til deg, fin farge. Takk =) Men det ser jo ikke slik ut lenger. og dessuten er jeg lei av mørkt hår. vil ha noe lysere nå. =) Og de bildene som er her ble jo helt føkka =P
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2007 #13 Skrevet 8. august 2007 Neida, bildene kommer opp i normale farger når man trykker på dem
Gjest Opa Skrevet 8. august 2007 #14 Skrevet 8. august 2007 Det er fortsatt veldig mye rødt i håret ditt, rødt sitter som pokker og ikke finn på å lysne det selv. Det er tross alt farga veldig mange ganger i det siste...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå