Alde Skrevet 19. mars 2003 #1 Del Skrevet 19. mars 2003 Jeg har kjørt snowboard nå i tre sesonger og koser meg noe helt vilt med det! Har en grei nybegynnerpakke fra Elan, men har lyst på et nytt brett. Min erfaring er at selgere i sportsbutikker ikke nødvendigvis har mye peiling på hvilke brett som er bra til ulike kjørestiler og ønsker. Tenkte jeg derfor skulle gjøre meg opp en viss mening/kunnskap på forhånd! Noen som har noen forslag å komme med? Jeg er ikke "ekstrem-kjører" /løssnøkjører, men klarer meg med røde og sorte bakker. Jeg synes det er morsomt å kjøre fort og gjerne forsøke å carve på brettet. Halfpipen holder jeg meg langt unna! Sånn teoretisk bør jeg vel da ende med et litt hardere brett, men jeg blir forvirra når jeg kikker på alle brettene i butikken. Tips?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira Skrevet 19. mars 2003 #2 Del Skrevet 19. mars 2003 De fleste som jobber i sportsbutikker sier at brettet skal rekke til litt over haka. Men det er bare en tommeregel ... Hva du skal med kraftigere brett vet jeg ikke, må du nesten bestemme selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alde Skrevet 19. mars 2003 Forfatter #3 Del Skrevet 19. mars 2003 Sist jeg kjøpte snowboard var det kun lengden jeg fikk råd på. Nå vet jeg jo at lengden kun er en av mange egenskaper ved et brett. Hardhet, flex i brettet, innsving, vekt samt form på tail og nose. Ettersom jeg ikke skal i halfpipen eller i løssnø og liker å kjøre fort, tror jeg at et hardere brett med passe innsving passer for meg. Noen som har et bra brett, erfaring med Burton, K2, Salomon eller lignende som har egenskaper som er bra til "mitt" bruk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cruella Skrevet 19. mars 2003 #4 Del Skrevet 19. mars 2003 Jeg ser av profilen di at du bor i Akershus. På Trekanten senter i Asker er det en butikk som heter "Bikes and Boards". Der har de utstyr litt utenom de vanlige kjedebutikkene og har god peiling på hva du trenger. Nå tror jeg de har salg og. Ellers kan du jo se om du finner tips på www.snowboard.no Lykke til! Lisa-Beth (også ihuga snowboardfan) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murvel Skrevet 19. mars 2003 #5 Del Skrevet 19. mars 2003 Jeg er veldig fornøyd med Nitro, som jeg kjører på. Handlet på spesialbutikk (Sport Extreme), og de hadde peiling på hva som var bra for mitt behov. Ville aldri handlet i en vanlig sportsbutikk! Fagfolk er fagfolk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå