Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2007 #1 Skrevet 30. juli 2007 Skal flytte på oss og lurer på Lørenskog - Lillestrøm området. Har funnet et flott hus på Løvenstad. Har hørt mye negativt om Blystadlia, og lurer derfor på om noen vet noe om hvordan det er på Løvenstad. Hvordan er skoler, barnehager osv. Og litt mer generelt om området, hvor ville dere helst ha bodd i dette området? Hvorfor, hvorfor ikke?
Gjest baby-E Skrevet 30. juli 2007 #2 Skrevet 30. juli 2007 (endret) Har en kamerat som bor på løvenstad, og han stortives. Det er et rolig sted. Det er kort vei til senter, kafeer, skole, kino osv. Kollektivtrafikken er ikke så værst heller, med togstasjon på strømmen. Den dagen vi skal kjøpe hus, er dette et absolutt aktuelt sted. Endret 30. juli 2007 av baby-E
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2007 #3 Skrevet 30. juli 2007 Fordeler: Stedet er lite, men veldig sentralt. Barnevennlig! Stort sett rolige villastrøk. Bra priser på bolig. Ulemper: Nå spørs det om du tenker på Rælingen kommune eller Lørenskog kommune (Kurland ligger i Lørenskog kommune, men har adresse Løvenstad). Gjetter på at det er Rælingen (ellers ville du vel sagt Kurland...?), som har VELDIG HØYE kommunale avgifter, dobbelt så høye som f.eks. nabokommunen Skedsmo. Hvis du har hørt mye dårlig om Blystadlia pga. mye innvandrere, skal du vite at barna fra Bl.lia går på samme ungdomsskole som de fra Løvenstad (hvis du regner det som en ulempe). Skulle jeg vurdert å bo i dette området nå, ville jeg vurdert både Løvenstad og Kurland, men også stort sett hele Lørenskog, Strømmen, Lillestrøm og Gamle Skjetten. Hvis det ikke må være veldig sentralt, ville jeg også vurdert Frogner og Lindeberg (Sørum). Mye kommer jo også an på hvor mye penger du har tenkt å bruke på bolig. Lørenskog og Lillestrøm er nok dyrest av de nevnte, deretter Strømmen, Kurland, Gamle Skjetten og Løvenstad (men alt er jo relativt). Kurland, Løvenstad, Gamle Skjetten og deler av Lørenskog har en fantastisk nærhet til skog og mark, mens Lillestrøm er über-sentralt.
Gjest Apple- i.i. Skrevet 30. juli 2007 #4 Skrevet 30. juli 2007 Skal flytte på oss og lurer på Lørenskog - Lillestrøm området. Har funnet et flott hus på Løvenstad. Har hørt mye negativt om Blystadlia, og lurer derfor på om noen vet noe om hvordan det er på Løvenstad. Hvordan er skoler, barnehager osv. Og litt mer generelt om området, hvor ville dere helst ha bodd i dette området? Hvorfor, hvorfor ikke? Det er bare én barneskole på Løvenstad, og det er et lite sted, så det er litt sånn at "alle kjenner alle", men det syns nå jeg er koselig. Barnehager er det ihvertfall et par av (på selve Løvenstad), som jeg vet, jeg har en venninne som bor der, og hun fikk barnehageplass uten problem. Ungdomsskolen har unger fra Blystadlia, Løvenstad og deler av Nedre Rælingen (fra Rud barneskole), ganske stor, altså, vet ikke så mye mer om den. Men de har svømmehall! Hva negativt har du hørt om Blystadlia, da?
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 31. juli 2007 #5 Skrevet 31. juli 2007 Ulemper: Nå spørs det om du tenker på Rælingen kommune eller Lørenskog kommune (Kurland ligger i Lørenskog kommune, men har adresse Løvenstad). Gjetter på at det er Rælingen (ellers ville du vel sagt Kurland...?), som har VELDIG HØYE kommunale avgifter, dobbelt så høye som f.eks. nabokommunen Skedsmo. Det ligger nok akkurat i Rælingen kommune ja. Hvor høye er VELDIG HØYE kommunale avgifter? Og hva er nabokommunene til sammenligning?
Kosemose Skrevet 31. juli 2007 #6 Skrevet 31. juli 2007 (endret) ... Endret 31. desember 2007 av Kosemose
Gjest Gjest Skrevet 31. juli 2007 #7 Skrevet 31. juli 2007 Vi bor i Blystadlia, og bare så dere vet det er de negative greiene ting som henger igjen fra tidlig 90tall da det var masse gjenggreier og sånt her oppe....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå