Gjest Gjest_jente20_* Skrevet 30. juli 2007 #1 Skrevet 30. juli 2007 Er plaget med migrene, og bruker maxalt rapitab. Kan jeg i tillegg ta paracet? Tingen er at jeg har dette problemet nå på jobb, og tok en paracet med en gang jeg merket antydning til hodepine. Nå har det gått over til migrene, og jeg lurer på om jeg kan ta maxalt i tillegg, eller om dette er farlig å blande? Legen svarer ikke..
Gjest Blondie65 Skrevet 30. juli 2007 #2 Skrevet 30. juli 2007 Hva er det som er det virksomme stoffet i Maxalt da? Kutt ut å ta paracet mot migrene eller hodepine. Det virker sjelden, og gir deg bare problemer med migrene medsinen senere.
Gjest Frysepulver Skrevet 30. juli 2007 #3 Skrevet 30. juli 2007 Jeg bruker også Maxalt og har blandet når det har blitt verre enn en vanlig hodepine. Man bør sikkert ikke gjøre det hver gang, men det har gått helt fint de gangene jeg har gjort det
ashera Skrevet 1. august 2007 #4 Skrevet 1. august 2007 Hva er det som er det virksomme stoffet i Maxalt da? Maxalt er et triptanpreparat, som virker sammentrekkende på de små blodkarene. Det er utvidelsen av de små blodkarene i hodet som gir migrenesmerter. Sånn sett er triptaner ikke smertestillende i vanlig forstand. Det er nok ikke farlig å blande paracet og maxalt sånn en gang innimellom - såvidt jeg vet forsterker de ikke hverandres effekter, men var jeg deg, ville jeg ha ringt et apotek og fått snakket med en farmasøyt istedet for å bare spørre her på KG.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå