Gå til innhold

dag- og nattkrem

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei! skulle hatt meg ny dag- og nattkrem jeg... Noen som har forslag til noen bra, men ikke så altfor dyre? Jeg er i 20-åra og har en litt tørr og sensitiv hudtype, er også litt plaget av sorte prikker.. At dagkremen har solfaktor er et pluss..

Blir glad for alle forslag! :)

klem katrine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ethereal

Hei,

Prøv Avéne fra apoteket; de har en dagkrem som heter Hydrance Optimale, og den har solfaktor 15. Prisen er vel ca 150-160kr, tror jeg.

-M-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

hmm.. høres ikke dumt ut. omtrent den prisklassen jeg tenkte på :) hvet du om det fins nattkrem i samme merket?

-katrine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale deg å kjøpe Total Effects fra Oil of Olay (i en delikat liten beholder med pumpeeffekt)

Begynte å bruke den for kun 4 dager siden og kan allerede se at huden har fått en mer frisk glød. Hadde litt store porer, men de er veldig mye bedre+ at huden er silkemyk.

Dette er en krem uten parfyme. Dag og nattkrem i et å samme produkt. Påføres hver morgen og kveld, ansikt og hals på rengjort hud.

Jeg er i hvert fall veldig fornøyd! :D

Tror prisen var 130kr.

PS: De har byttet navn fra Oil of Ulay til oli of Olay, av en eller annen grunn. Ikke alle produktene har fått det nye navnet ennå, men det kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Hei igjen,

Jeg foreslår at du går til et apotek som fører Avène; det finnes masse ulike kremer, og sikkert også en nattkrem du kan bruke. Og du kan ganske sikkert få prøver på ulike kremer. Selv har jeg egentlig bare prøvd den kremen for sensitiv hud---Crème Pour Peaux Intolérantes, og den var jeg superfornøyd med. Det finnes også en beroligende fuktighetsmaske som skal være kjempebra. Alle produktene inneholder vann fra en varm kilde, ala Biotherm.

Håper det hjelper,

-M-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt at et par av dere nevner Avena serien fra apoteket. Avena Sativa er havre og er et gammelt og velkjent middel til behandling av hud.

Dette har ingenting med dag og nattkrem og gjøre, men et tips som kan hjelpe enkelte med tørr og kløende hud er havrebad. Hell litt havremel eller havregryn midt på et tøystykke og knyt igjen stramt. Heng dette under vannkranen eller legg den i badekaret mens det fylles, og la den ligge i vannet mens du ligger i karet. Du kan også bruke tøyposen med havre til å gni over huden med. Grunnen til å bruke en pose er for å slippe at mel eller havregryn tetter sluk og rør.

Hilsen Heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...