Gjest litt lei Skrevet 30. juli 2007 #1 Skrevet 30. juli 2007 Posten min har vært videresendt i sommer, og nå har det plutselig dumpet et krav fra et inkassobyrå i postkassa pga mest sansynlig rot i postgangen Om jeg betaler kravet deres med en gang, setter det seg betalingsanmerkning på meg? Det står at det skal gå 30 dager før det gjør det, i tilfelle jeg ikke betaler. Vil jo ikke ha anmerkning på meg i mange år framover
Gjest Reven Skrevet 30. juli 2007 #2 Skrevet 30. juli 2007 Betaler du med det samme, blir det ingen anmerkning, nei.
Gjest Blondie65 Skrevet 30. juli 2007 #3 Skrevet 30. juli 2007 Betalingsanmerkning blir det først når saken har gått til inkasso. Det du har fått nå er et inkassovarsel (selv om du har fått det fra inkassobyrået).
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2007 #4 Skrevet 30. juli 2007 Jippi! Nå ble jeg glad. Takk for svar begge to!
lilje20 Skrevet 30. juli 2007 #5 Skrevet 30. juli 2007 Det blir ikke registrer betalingsanmerkning før det foreligger en misligholdt betalingsavtale eller rettslig skritt på privatpersoner. Derimot bedrifter vil få en betalingsanmerkning registrert 30 dager etter sendt betalingsoppfordring.
lilje20 Skrevet 30. juli 2007 #6 Skrevet 30. juli 2007 En liten ting til... Betalingsanmerkningen blir ikke stående i mange år, den blir slettet så for kravet er bet etter nye lover 01.01.2006.
Gjest Eir Skrevet 30. juli 2007 #7 Skrevet 30. juli 2007 (endret) Betalingsanmerkning blir det først når saken har gått til inkasso. Du får ikke betalingsanmerkning før saken har vært oppe til rettslig inkasso (namsmannen/forliksrådet). Og vanligvis skjer dette først etter at saken har vært hos inkassobyrået med minst to-tre purringer derfra også. Endret 30. juli 2007 av Eir
Gjest Tabby Skrevet 31. juli 2007 #8 Skrevet 31. juli 2007 En liten ting til... Betalingsanmerkningen blir ikke stående i mange år, den blir slettet så for kravet er bet etter nye lover 01.01.2006. En sannhet med modifikasjoner... De som foretar en sjekk vil ikke få sett saker som er gjort opp, men de som lager kredittscoren ser det... Det er jo bl a slike ting som ligger bak en reell score. Så selv om en sak er oppgjort så ligger den "i systemet" og Lindorff, CreditInform og Dun & Bradstreet vil ikke automatisk sette vedkommende til høyeste score ut i fra bare lønn og de tingene de ser på, oppgjorte saker vil være med i vurderingen en stund til. Hvor lenge er jeg usikker på. Det vil kanskje variere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå