Gå til innhold

Pentagram

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Sativa

Det er et eldgammelt symbol som mange feilaktig forbinder med satan og satandyrking. Pentagrammet er et urgammelt symbol for kvinne blant annet. Jeg elsker pentagrammer og har som kanskje flere obseervante lesere har notert seg, så har jeg et på avataren min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pentragrammet betyr en del for meg, og jeg hadde før et lite, diskrè sølvpentagram rundt halsen. Delvis fordi det hadde en sammenheng med min religion, og delvis i håp om at noen skulle ta opp dette med satanisme slik at jeg kunne forklare hvordan det hang sammen. Det er for meg et betydningsfullt symbol og viktig i min religionsutøvelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er pentagrammet først og fremst ett symbol for paganismen, selv om det egentlig kommer fra ritualmagi. Ellers symboliserer det også mennesket, eller de fem elementene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg for ikke lenge siden har studert på UMB (bedre kjent som landbrukshøyskolen) har jeg et finfint forhold til pentagramet. Da dette pryder UMBs kandidatring.

Som det er sagt tidligere syboliserer et pentagram de fem elementene, mens det på UMBs ring symboliserer de fem første linjene ved det som ble Landbrukshøyskolen og etterhvert UMB.

post-12418-1185808548_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delvis fordi det hadde en sammenheng med min religion, og delvis i håp om at noen skulle ta opp dette med satanisme slik at jeg kunne forklare hvordan det hang sammen.

Kjenner meg igjen i dette! :icon_lol:

Pentagrammer er vakre og jeg liker det de symboliserer; mennesket, elementene, sansene, femininitet, perfeksjon, det gylne snitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...