Gå til innhold

Er jeg urimelig som ber om tid??

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Noen vil sikkert si nå at jeg får som fortjent. Ja jeg gjør vel det, men vil allikevel lufte dette her, og få litt synspunkter på hvem av oss som er på jordet.

Saken er den at jeg har vært i et samboerforhold i mange år (15). Forholdet har hanglet de siste årene. Mine følelser for han er ikke der lenger. For 9 mnd siden traff jeg mannen med stor M trodde jeg. Han visste at jeg hadde samboer. Vi innledet et forhold. Fy, fy…. Han sa at han elsket meg, og ja jeg var forelsket jeg også og var nok blitt glad i han. Men jeg besluttet at jeg skulle gjøre et forsøk på å få det til å fungere hjemme. Vi har barn sammen, og det gjør derfor saken innviklet. Vi kuttet all kontakt i 4 mnd. Men for ca 2 mnd siden besluttet jeg at jeg ikke fikk det til å fungere hjemme, og at jeg kom til å forlate min samboer så snart jeg fikk meg leilighet. Kontakten med han andre ble gjenopptatt..

Jeg flyttet ut for ca en uke siden. Det er både vondt og godt. Vondt fordi vi ikke fikk det til å fungere, og fordi jeg ser at han har det sååå vondt. Godt fordi dette føles riktig for meg.

Så til det jeg vil ha synspunkter på. Han andre som jeg har truffet litt før jeg flyttet, har nå kuttet kontakten med meg. Ble kjempesint samme dag som jeg var flytta ut, fordi vi to ikke kunne gå på byen sammen ”som et par” . Han mener at er jeg flytta ut så må jeg kunne gjøre det hvis jeg er glad i han. Jeg skulle møte min søster og hennes mann ute denne kvelden, og følte ingen steder at jeg var rede for å presentere noen ny mann i livet mitt samme dag som jeg var flyttet fra min x. Jeg må ta det rolig. Jeg må roe meg litt ned, finne meg selv, før jeg kan ha et offisielt forhold til en annen mann. Føler også at vi må bli bedre kjent før vi blir et offisielt par. Det er ikke vanskelig å få det til å fungere en og annen lørdagskveld med rødvin god mat og sex. I tillegg vil jeg ikke dette av respekt for min x som jeg er glad i, selv om det er på en annen måte. Vet at dette gjør kjempevondt for ham, og vil ikke påføre ham mer smerte. Jeg har tross alt barn også som det skal taes hensyn til.

Er det jeg som er på jordet her eller er det han? Han sier at kan vi ikke ha et offisielt forhold med en gang så kan han ikke mer, men samtidig sa han senest for en uke siden at han elsket meg og bla.bla.bla.. Forstår ingenting. Men jeg nekter å la meg presse inn i et offisielt forhold som jeg ikke er klar for.. kanskje det ikke er spennende for ham lenger når jeg er flyttet ut. Kanskje han bruker dette som unnskyldning for å kutte ut.. Jeg skjønner ingenting…

Noen synspunkter??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gotthard

først si at jeg ikke synes du fortener at noen bryr seg om deg , du bryr deg tydeligvis så mye om deg selv at det holder.

det er ikke bare mannen din du var utro mot men unga også og nå har du "skada " livet til alle de som trudde du brydde deg forde du er egoistisk.

så til saken.

er ikke alle som vil skryte av at den nye dama hoppet fra en seng og rett til hans , er ikke alle som synes det er morro og bli vist fremm som ""grunnen til at jeg ga faen i unger og gubbe".

kansje han har begynnt og tenke at når hun var utro med meg så kan hun nå også være utro mot meg..

eller kansje han rett og slet syntes det er for tidlig og treffe slekta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Takk for den.. :(

Det var nå slik at det er jeg som holder igjen..

Ære være deg som tydeligvis er PERFEKTE og ALDRI gjør noe galt... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gotthard

er ikke perfekt eller ufeilbar , men behøver ikke være utro.

mener utroskap er en egoistisk handling kunn for og tilfredstille egene behov , det går utover både barna dinne og xn din i lang tid fremover.

prøvde også og svare deg ordentlig (ok, med lit fordommer da) ,

veit med meg selv at jeg vil vite om det er et forhold og bygge på før jeg lar meg vises fremm til slekt og venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

På meg virker det som den andre har fått kalde føtter... tror kanskje ikke du er så interessant som du var da du var bundet... stygt å si det... Men nå har du avsluttet et så langt samboerforhold, hvorfor hoppe inn i et nytt med en gang? Tror du gjør fornuftig i å avvente noe nytt, ta tingene som de kommer og nyt alenetilværelsen en stund. Du har enda mange hensyn å ta, både til unger, eks og deg selv, tror du er mest tjent med å la tingene sige litt og finne din plass i en ny hverdag. Ønsker deg lykke til videre. Hilsen Meg :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvordan dere får det til at han ikke er interresert lenger jeg? det hadde jeg vært enig i om det var han som ikke ville gjøre forholdet "offisielt". Her er det jo stikk motsatt!

Jeg skjønner dere begge to jeg egentlig..... men syns også du viser "litt liten" forståelse for hva han ønsker.

Greit at du trenger å få bruddet litt på avstand, men hvor lenge vil du at han andre skal gå på "gress"? Det er allerede 9 måneder siden dere innledet et forhold første gangen!

Dere har hatt en forhold, før du kuttet kontakten, du ville forsøke å få det til å fungere hjemme. For han betydde dette altså at du avsluttet forholdet. Så kontakter du han igjen og sier at du skal bryte ut av ditt forhold og du gjenopptar forholdet til han andre. Han blir selvsagt veldig glad for det og tenker at nå skal det bli dere to, men hva er det han oppdager? Jo, han føler at han nå blir satt på "vent" igjen. Unnskyldningene nå er at du må ta hensyn til din ex og at du ikke er klar til å presentere en ny "mann" offisielt. Han blir usikker på om det i det hele tatt blir dere to. Han sier han elsker deg, og du tviler fordi han nå vil ha et seriøst forhold, også lurer du på om han ikke er interresert lenger?

Er han virkelig glad i deg gir han deg litt tid, men samtidig må du forstå at alt her ikke handler om hva du føler. Han trenger bekreftelser fra deg om at det virkelig "kan" bli dere to nå, og orker sikkert ikke å gå rundt lenger å lure på hva det blir til.

Skal du få tid av han må du samtidig sørge for at han får signaler/handling fra deg som bekrefter at han er noe mer enn "en du har et forhold til" så lenge det passer deg, også kommer det et nytt brudd når du har funnet noe annet som passer bedre. Da vil han heller ha en avklaring nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Er du klar over at du fremstår som veldig SELVOPPTATT her? :erter:

Jeg kan ikke for mitt bare liv klare å oppvise noen sympati for deg............:Gjesp:

Og vet du... Jeg tror du har rett i at du ikke er spennende for han lenger, - nå som du har flyttet ut, og har gjort deg så tilgjengelig........... :grine:

Hørt denne; "WHAT GOES AROUND, COMES AROUND.."

hm, litt å tygge på? :murvegg:

Du tenker ikke et øyeblikk på hva exen måtte føle, barna dine, eller den nye, nei,,,det er visst bare DU som teller her!!!!!!!!!!!! :fy:

Spør du meg - så fortjener BEGGE dine EXER noe bedre! :enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Takk for synspunkter.

Forstår at dere mener jeg får som fortjent. Derfor begynte jeg også mitt innlegg med det. :oops:

Vi har ikke hatt kontakt på flere dager nå pga. at jeg ikke er klar for et offisielt forhold ennå, og fordi han er lei av å vente.

Hvis ikke begge føler at dette blir riktig, vil det aldri bli noen suksess uansett.

Ville bare få litt synspunkter om saken, og forstår det vel dit at jeg kunne ikke vente meg noe annet, utro og ufølsom som jeg er :oops:

Men takk likevel for svar.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gotthard

du er ikke første som skal ha alt men blir stående tomhendt tilbake.

ja jeg mener du fortener det pga ting du har gjort og som jeg sier , det er egoistisk og være utro.

du har ødelakt trygheten til barna dinne fordi du ville bli kvitt lit kløe enkelte steder , og når ting da ikke går som du planla så synes jeg faktisk det er lit koselig og tenke på at den egoistiske planen din slo feil.

tar meg faktisk en kaffe slurk på det nå...

og det er ikke for og ta deg personelig jeg skriver og mener det jeg gjør , mulig du er kjemmpe ok ellers , jeg sier og mener dette fordi utro folk i minne øyne er det laveste av folk.

så ikke ta dete personelig er du snill , eller , ok lit personelig da men...ja du forstår sikert hva jeg mener..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ja, du sier det best selv....Du kunne ikke ventet deg noe annet, utro og ufølsom som du faktisk er! Enig med deg jeg vet du. Du har visst endelig innsett det selv........ På tide det - - - :blunke:

I tillegg vil jeg nevne den store selvopptattheten din!!!!!!!!!!!!!

Velkommen tilbake til oss andre her på jorda, du er ikke alene her skjønner du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Tar ikke dette personlig i det hele tatt. Forstår alle som tar avstand fra utroskap. Gjør det selv også, høres kanskje merkelig ut men slik er det.

Men av og til her i livet så blir det ikke akkurat slik man hadde tenkt.

Men at jeg er så selvopptatt vet jeg ikke om det stemmer. Mitt forhold kunne ikke berges selv om jeg ikke hadde møtt denne andre. Uten at jeg vil komme inn på grunnen her.. Har ingenting med min utroskap å gjøre.

Grunnet til mitt spørsmål, er jo nettopp fordi jeg vil ta det med ro pga min x og mine barn..

Mine følelser styrer jeg ikke over, og hadde jeg bare tenkt på meg selv, ja så hadde jeg ikke hatt noe problem å lufte her...

Skal være enig i at jeg kanskje er urimelig overfor han som har gått på gress. Men jeg har også sagt til han i denne tiden at jeg kan ikke hoppe rett fra ett forhold inn i et nytt.. Det var jo egentlig det jeg ba om synspunkter på da, ikke om dere syntes at det var strålende at jeg hadde vært utro..

Bare sånn at det er sagt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tusta

Jeg må bare si at jeg støtter deg 100 % og forstår situasjonen din veldig godt !!!!

Jeg er i samme situasjon selv ( har ikke flyttet ut enda , men jobber med saken ) og jeg hadde att akkurat samme avgjørelsen selv

Lykke til og håper det går bra med deg ..og respekterer han ikke at du vil ta det med ro så er han ikke noe å samle på heller.

Mvh Tusta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du selv sier; det er ikke alltid ting går slik man har tenkt. Men tiden er ofte en god hjelper...

Jeg oppfatter deg ikke som spesielt selvopptatt. Det virker som om du har tenkt gjennom mange sider av denne saken. Etter min mening skal en ikke absolutt alltid la hensynet til alle andre gå foran hensynet til seg selv. Det er faktisk noe som heter "sunn egoisme" også. Det er lov til å prøve å gjøre noe for å bedre sin egen livssituasjon. Slike situasjoner som din er VANSKELIGE. Det gode er at en lærer noe av det en går gjennom.

Det er forståelig at han gjerne vil "vise deg fram", samtidig skjønner jeg godt at du trenger tid til å tilpasse deg alle forandringene som følger med et samlivsbrudd.

Som min bestemor pleide å si: -Jaja, det er ikke lett å være menneske, en kan prøve hvem som vil!

Jeg ønsker deg alt godt!

Angelin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvem er nå vi som skal dømme henne om hun får som fortjent eller ikke? Er vi så perfekte vi andre da?

Greit nok å kommentere det at hun faktisk har vært utro, men ikke la det bli et hovedtema når det er noe annet hun vil ha svar på. Jeg er veldig i mot utroskap selv, og synes det er på sin plass å komme med kritikk når folk er midt oppi en slik affære. Denne dama er jo ikke det.

Og du gjest, som er så flink med utropstegn, gå og registrer deg. Eller kanskje det er best å ikke bli gjenkjent fra gang til gang med sine krassheter? For dette er jamen ikke første gangen du har satt deg på din høye hest og strødd om deg med fordømmelser av andre. Kjenner deg igjen på stilen.

Til deg som startet dette innlegget: Selv om den nye kjæresten ventet på deg, synes jeg det er for tidlig å offentliggjøre et forhold omtrent samme dag som du flytter ut. Enig med deg der. Ikke minst for ungenes skyld, men også for din egen. Snakk med han om det, og ta det heller gradvis.

Jeg håper det går seg til for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Lar dette med utroskapen ligge, for ordens skyld... :wink:

Denne nye mannen virker ikke særlig forståelsesfull, og nei - han virker ikke særlig hensynsfull heller. Forresten høres han heller ikke særlig "moden" ut...

Selvfølgelig er det naturlig for deg å ta det litt rolig i svingene nå! Man hopper da ikke fra den ene til den andre over natta? :o Det som falt meg inn, var om du kanskje på noen måte har latt ham tro at det er for å gå inn i et forhold med ham, at du har flytta ut? Kanskje han rett og slett har tolka deg feil, og føler seg litt "dum" nå da han har forstått at du ikke vil det han trodde du ville...

Vet ikke jeg, men jeg syns dette høres veldig rart ut...STÅ PÅ DITT, du! Aksepterer han ikke det, ja da bør du kutte han helt ut!

LYKKE TIL! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
, er ikke alle som synes det er morro og bli vist fremm som ""grunnen til at jeg ga faen i unger og gubbe".

kansje han har begynnt og tenke at når hun var utro med meg så kan hun nå også være utro mot meg..

eller kansje han rett og slet syntes det er for tidlig og treffe slekta?

Dette er faen meg komplett meningsløst, det er gjest som ikke er klar for et offisielt forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...