Gjest lissi32 Skrevet 29. juli 2007 #1 Skrevet 29. juli 2007 Jeg er så lei av pcbruken til samboern min. Det første han gjør om morgenen er å slå på pcen, lager aldri frokost. Jeg legger meg alene hver kveld og han sitter med pcen. Hvordan løser dere andre slike problemer? Det henger jo sammen med at sexlivet blir dødt siden jeg alltid legger meg alene, noen kjappiser av og til på dagtid. Dessuten blir det meste av husarbeidet mitt, da han tilhører den eldre generasjonen hvor han tydeligvis mener det er min jobb. I dag har jeg pms og er drittlei... slitsomt med sånne dager:O(
Gjest Mann-a Skrevet 29. juli 2007 #2 Skrevet 29. juli 2007 Jeg er så lei av pcbruken til samboern min. Det første han gjør om morgenen er å slå på pcen, lager aldri frokost. Jeg legger meg alene hver kveld og han sitter med pcen. Hvordan løser dere andre slike problemer? Det henger jo sammen med at sexlivet blir dødt siden jeg alltid legger meg alene, noen kjappiser av og til på dagtid. Dessuten blir det meste av husarbeidet mitt, da han tilhører den eldre generasjonen hvor han tydeligvis mener det er min jobb. I dag har jeg pms og er drittlei... slitsomt med sånne dager:O( Bli enig om grenser for pc-bruken hans. Han burde jo skjønne dette av seg selv, men når ikke så ... Avtal noen tider der pc ikke skal være på, men av. At han vil sitte oppe av og til forstår jeg, men ikke hver kveld.
Gjest lissi32 Skrevet 29. juli 2007 #3 Skrevet 29. juli 2007 Ja enig. Må nok gjøre det om det ikke bedrer seg av seg selv, noe jeg tviler på, men vi får se. Pcen er en tidstyv, man bør gjøre andre ting av og til.
Gjest lissi32 Skrevet 29. juli 2007 #4 Skrevet 29. juli 2007 Vi sliter så med kommunikasjon. Hva gjør dere andre kvinner som ikke får mannfolka til å prate?
Gjest =tentacle= Skrevet 29. juli 2007 #5 Skrevet 29. juli 2007 Vent til pms er over. Ta en skikkelig prat om at begge må bidra til forholdet, både med kvalitetstid noen kvelder i uken og med innsats i hjemmet. Hvis det er sykdommen som gjør ham sløv, støtt ham, men forvent at han gjør det han kan. Hvis han depper, snakk om det, oppmuntre ham til å være i aktivitet, få nok søvn, gjøre noe positivt innimellom, evt kontakte lege. Hvis det ikke faller ham inn å bidra med noe, ville jeg vært veldig skeptisk til å lage barn med ham slik du ønsker. Store sjanser for skuffelser og mye arbeid som faller på deg der.
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2007 #6 Skrevet 29. juli 2007 Siden han er en voksen person burde han kanskje få disponere tiden sin slik han vil?
Gjest =tentacle= Skrevet 29. juli 2007 #7 Skrevet 29. juli 2007 (endret) Siden han er en voksen person burde han kanskje få disponere tiden sin slik han vil? Hvis man er en voksen person, slipper man å ta vare på kjæresten sin og rydde og vaske og lage mat for seg da? Endret 29. juli 2007 av =tentacle=
Gjest Skrevet 30. juli 2007 #8 Skrevet 30. juli 2007 Er det deres pc eller hans? Hadde sambo vært slik og vi kun hadde hatt en pc hadde jeg vært sleip nok til å ta den og sittet der en dag med noe "veldig" viktig.
gompen Skrevet 30. juli 2007 #9 Skrevet 30. juli 2007 Hvis kjæresten min stter på pc (noe jeg synes er greit, jeg gjør det selv også) og jeg trenger oppmerksonhet, så sier jeg det. Så får jeg kos og prat
Gjest lissi32 Skrevet 30. juli 2007 #10 Skrevet 30. juli 2007 Vent til pms er over. Ta en skikkelig prat om at begge må bidra til forholdet, både med kvalitetstid noen kvelder i uken og med innsats i hjemmet. Hvis det er sykdommen som gjør ham sløv, støtt ham, men forvent at han gjør det han kan. Hvis han depper, snakk om det, oppmuntre ham til å være i aktivitet, få nok søvn, gjøre noe positivt innimellom, evt kontakte lege. Hvis det ikke faller ham inn å bidra med noe, ville jeg vært veldig skeptisk til å lage barn med ham slik du ønsker. Store sjanser for skuffelser og mye arbeid som faller på deg der. Du kunne ikke skrevet det bedre. Jeg prøver å forklare at vi begge må bidra, gjøre ting sammen, ha kvalitetstid. Jeg når ikke inn. Virker som han er helt likegyldig, men han sier han ikke er det. Det var min pc han satt på før, og dette skapte så mye irritasjon at jeg ba han kjøpe en egen. Dette har løst litt av konflikten, men han bruker fortsatt timesvis hver eneste dag på den. Han gjør aldri noe for meg. Vil tilføye at han er verdens snilleste og jeg elsker han. Bare lei av alt nå!
karina44 Skrevet 30. juli 2007 #11 Skrevet 30. juli 2007 Vi sliter så med kommunikasjon. Hva gjør dere andre kvinner som ikke får mannfolka til å prate? Et velkjent problem i grunn! Jeg er i 40-årene så jeg bare krever at han snakker med meg. Jeg sier bare; NÅ SETTER DU DEG NED OG SNAKKER MED MEG, DU ER SAMMEN MED MEG SÅ DA ER DET HELT NATURLIG AT VI SNAKKER SAMMEN! HVIS PC'EN (i mitt tilfelle TV'n) er viktigere enn meg så går jeg ut på byen og finner meg en mann jeg kan snakke med, så kan du bare sitte der og glane på skjermen din. Dette får oftest en meget rask reaksjon fra gubben. EHHH...ja... hva var det du ville snakke om? HE,He!!!
Gjest lissi32 Skrevet 30. juli 2007 #12 Skrevet 30. juli 2007 Et velkjent problem i grunn! Jeg er i 40-årene så jeg bare krever at han snakker med meg. Jeg sier bare; NÅ SETTER DU DEG NED OG SNAKKER MED MEG, DU ER SAMMEN MED MEG SÅ DA ER DET HELT NATURLIG AT VI SNAKKER SAMMEN! HVIS PC'EN (i mitt tilfelle TV'n) er viktigere enn meg så går jeg ut på byen og finner meg en mann jeg kan snakke med, så kan du bare sitte der og glane på skjermen din. Dette får oftest en meget rask reaksjon fra gubben. EHHH...ja... hva var det du ville snakke om? HE,He!!! Da blir det alltid til at jeg snakker. Han sier også at jeg ikke blir fornøyd med svarene jeg får uansett... hehe det er kanskje riktig. Det er sååååå vanskelig.. å få ting til å fungere. Jeg er en problemløser og han blir bare stille og går i hi, som menn flest kanskje gjør. Skulle bare ønske ting ikke trengte å være så vanskelig.
karina44 Skrevet 30. juli 2007 #13 Skrevet 30. juli 2007 Et velkjent problem i grunn! Jeg er i 40-årene så jeg bare krever at han snakker med meg. Jeg sier bare; NÅ SETTER DU DEG NED OG SNAKKER MED MEG, DU ER SAMMEN MED MEG SÅ DA ER DET HELT NATURLIG AT VI SNAKKER SAMMEN! HVIS PC'EN (i mitt tilfelle TV'n) er viktigere enn meg så går jeg ut på byen og finner meg en mann jeg kan snakke med, så kan du bare sitte der og glane på skjermen din. Dette får oftest en meget rask reaksjon fra gubben. EHHH...ja... hva var det du ville snakke om? HE,He!!! Grunnen er at mannfolk flest er ganske vant til å få mye oppmerksomhet. Hvis du bare hentyder til at han kan få konkurranse fra en annen mann, nei se det er han ikke så vant til! Da først våkner han opp av dvalen! Og jeg gjør alvor av det. Får jeg ikke noen reaksjon sier jeg at; DU, NÅ GÅR JEG OG DUSJER OG ORDNER MEG. Hvorfor det? er spørsmålet fra den uoppmerksomme. Da sier du at; jeg sa jo at jeg skulle ut på byen og finne en mann og snakke med! Da bør ting ordne seg!
Gjest lissi32 Skrevet 30. juli 2007 #14 Skrevet 30. juli 2007 Grunnen er at mannfolk flest er ganske vant til å få mye oppmerksomhet. Hvis du bare hentyder til at han kan få konkurranse fra en annen mann, nei se det er han ikke så vant til! Da først våkner han opp av dvalen! Og jeg gjør alvor av det. Får jeg ikke noen reaksjon sier jeg at; DU, NÅ GÅR JEG OG DUSJER OG ORDNER MEG. Hvorfor det? er spørsmålet fra den uoppmerksomme. Da sier du at; jeg sa jo at jeg skulle ut på byen og finne en mann og snakke med! Da bør ting ordne seg! hehe.. må le litt.. jeg hadde vært fått panikk om det var meg, men har faktisk prøvd det litt også uten at jeg får så mye respons. Tror han er i en dvale. Hvordan vekker jeg han?
karina44 Skrevet 30. juli 2007 #15 Skrevet 30. juli 2007 Da blir det alltid til at jeg snakker. Han sier også at jeg ikke blir fornøyd med svarene jeg får uansett... hehe det er kanskje riktig. Det er sååååå vanskelig.. å få ting til å fungere. Jeg er en problemløser og han blir bare stille og går i hi, som menn flest kanskje gjør. Skulle bare ønske ting ikke trengte å være så vanskelig. Ja jeg ville ha da ha sagt at det var en skikkelig god unnskyldning for å ikke snakke med meg! For som regel er det bare en unnskyldning for å ikke snakke om viktige ting. Nei, jeg har lært meg at mannfolk flest liker ikke å gå i dybden med ting. Herregud, ta telefonen og ring ofte til venninner. Det vil irritere han like mye som hans stillhet irriterer deg! Jeg mener, at du stadig vekk skravler med venner i telefonen. Skravl i vei, da får han minimal oppmerksomhet og blir muligens litt sjalu og nysjerrig!
karina44 Skrevet 30. juli 2007 #16 Skrevet 30. juli 2007 Ja jeg ville ha da ha sagt at det var en skikkelig god unnskyldning for å ikke snakke med meg! For som regel er det bare en unnskyldning for å ikke snakke om viktige ting. Nei, jeg har lært meg at mannfolk flest liker ikke å gå i dybden med ting. Herregud, ta telefonen og ring ofte til venninner. Det vil irritere han like mye som hans stillhet irriterer deg! Jeg mener, at du stadig vekk skravler med venner i telefonen. Skravl i vei, da får han minimal oppmerksomhet og blir muligens litt sjalu og nysjerrig! Ring helst da til de av vennene dine som har hater mest! HE,he!
Gjest lissi32 Skrevet 30. juli 2007 #17 Skrevet 30. juli 2007 Ja jeg ville ha da ha sagt at det var en skikkelig god unnskyldning for å ikke snakke med meg! For som regel er det bare en unnskyldning for å ikke snakke om viktige ting. Nei, jeg har lært meg at mannfolk flest liker ikke å gå i dybden med ting. Herregud, ta telefonen og ring ofte til venninner. Det vil irritere han like mye som hans stillhet irriterer deg! Jeg mener, at du stadig vekk skravler med venner i telefonen. Skravl i vei, da får han minimal oppmerksomhet og blir muligens litt sjalu og nysjerrig! Ja du har rett. Mitt liv har gått ut på å tilfredstille hannes behov totalt. Jeg har levd og ånda for han. Er student og har vært for mye hjemme, og han er sykemeldt. Vi blir vel smårare å gå hjemme oppå hverandre hver dag.
Gjest Gjest Skrevet 31. juli 2007 #18 Skrevet 31. juli 2007 Vi har begge mye vi driver med som opptar tiden vår. Men vi er også (etter mye om og men) enige om at det bare er jobb/karriære som får komme før vårt bidrag til hjemmet. Pc, hobby, kvelder ute etc får komme i andre rekke etter at husarbeidet er gjort og etter at vi har hatt tid til hverandre. Dette er absoludt ikke lett å få til, og det tok en tid før vi kom frem til en enighet om dette, men det fungerer. Da har vi denne enigheten som vi kan minne hverandre på når vi føler at en av oss forsømmer ting hjemme. Vi er også enige om at vi skal ha minimum en kveld sammen i helgen bare oss, uten pc på, og at vi skal gjøre noe sammen minimum en gang i uka da helst utenfor husets fire vegger. Dersom mannen min ikke hadde sakt seg enig i opplegget så hadde jeg hatt mine tvil i om jeg hade villet fortsette sammen med ham.
Gjest lissi32 Skrevet 19. oktober 2007 #19 Skrevet 19. oktober 2007 Tar fram denne tråden igjen. Hvordan er det hjemme hos dere? Irriterer dere dere over pcbruk? Min kan sitte timesvis hver dag, og jeg begynner å bli frustrert. Ingenting hjelper, og siden han er litt smådeprimert gidder han ingenting. Noe er latskap. Vi gjør aldri noe utenfor huset, vi sitter i hver vår sofa med pcen i fanget hver kveld. Er lei, bør jeg begynne å finne på noe ute selv på kveldene?? Hvordan løser dere dette? I sted kom han inn i senga for å spille fotball, da ble jeg sur og mente senga kunne være pcfri sone.. Ja ja, litt frustrasjon måtte ut.
Gjest Gjest Skrevet 20. oktober 2007 #20 Skrevet 20. oktober 2007 Jeg vil bare bemerke en ting, egentlig er det ikke PC'en i seg selv sm er problemet, men at han ikke tilfredsstiller deg og gir deg nok oppmerksomhet. Når jeg etter hvert klarte å fokusere på dette og ikke Pc'en gikk det opp for mannen min også. Tidligere klaget jeg bare over PC'en og da ble han defansiv og mente at jeg ikke kunne bestemme hva han skulle bruke tia på. Men når jeg forklarte at om jeg var fornøyd og lykkelig dreit jeg i hva han brukte fritia på, fordi da hadde jeg fått "mitt" allerede, og da kunne han drive med sitt. Mannen bruker enda mye tid på PC'en men nå passer han på å gi meg mye tid også, og delta i hjemmet og legger seg sammen med meg (i alle fall som oftest), så da brur det meg ikke om han sitter en hel kveld eller to med pcen av og til. Han bruker også å prøve å planlegge spillkveldene til kvelder hvor jeg også har planer(eller gi meg beskjed om at i veld skal jeg spille så da kan du gjerne finne på noe annet) på denne måten føler jeg meg ikke like tilsidesatt. Bare husk at egent,ig er det ikke pcen som er problemet, men at han ikke gir deg nok tid, oppmerksomhet, kjærlighet etc. Det kunne like gjærne vært fordi han golfet, trente mye, bygget modellfly etc. Det er viktig å skille mellom hva som EGENTLIG er porblemet og fokusere på det. Kanskje han da lettere forstår hvor problemet ligger også. Når du sier at du hater PC'en er det ikke sikkert han ser at dette er fordi han da ikke gir deg nok oppmerksomhet. Fokuser heller på at dere skla ha tid sammen, i stedet for å prøve å legge restriksjoner på PC bruk. Ser du forskjellen? Det er forskjell på å si "i kveld skal vi gjøre noe sammen, og legge oss sammen slik at vi kan kose" og "i kveld skal du ikke bruke PC'en".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå